Meillä on tammea keittiön ovet ja ne vaativat hiomista ja lakkausta.
Kannattaako itse alkaa käsittelemään niitä vai annetaanko ammattilaisen käsiteltäväksi.
Vuosia sitten paria ovea jotka veisaaltaan alla hiottiin niin niistä tuli todella hienot kuin uudet.
Voisiko jouku antaa ohjeita miten kannattaisi toimia?
KOKOTAMMEA OLEVIEN OVIEN KORJAUS.
11
6437
Vastaukset
- oventekijä
Ota santapaperia oikeaan käteen ja pidä vasemmalla ovesta kiinni ja aloita hiominen. Hio ovi hyvin koko alueelta ja kun se on hiottu niin lakkaa se kolmeen kertaan. Toista tämä kaikkien ovien kohdalla. Helppoa eikö totta.
- SANEERAJA 4
Kiitos vastauksestasi.
Jos se noin helppoa on niin kivahan se olisi itse tehdä vaikka ovi kerrallaan. Täytyy vielä kysyä jostain kodinkunnostus liikkeestä. - eimuoviapuulle
Miks sä haluat lakata ne vai onko vanha pinta jo lakattu. Itse kyllä mieluummin hioisin ne puulle ja öljyvahaisin ne.
- SANEERAJA 4
Tattis tiedoista,
Näin naisena täytyy asiaan perehtyä kunnolla. Minulla ei ole muuta kokemusta kuin laminaatin laitosta ja kaikenlaisesta maalaamisesta.
Osaako joku arvioida paljonko tälläinen tulisi teetettynä maksamaan? Saa kai siihen sitä kotialousvähennystäkin ?
Tammiparketin voisi samalla hioa ja lakata. Parketti on kerran hiottu ja tekijä sanoi että lattia on laadukasta tammea ja kestää lukuisia hiontoja.
Kiitos etukäteen vastauksistanne !- puuseppä...
Teetettynä hintaan vaikuttaa se millaiset ovet ovat. Laakaovet on helppo hioa, lasketaan vain läpi leveänauhahiomakoneesta mutta peiliovet ovat sitten käsikoneella ja käsinkin hiomista. Enemmän käsityötä = enemmän hintaa.
Työn osalta saat kotitalousvähennyksen. Riippuen mitä tehdään niin ne voidaan tehdä ehkä paikankin päällä jolloin niitä ei tarvitse kuljetella.
Uudelleen lakkaus on sinänsä helppo homma, tulee siinä kuitenkin välihiontaa ja sellasta...
Yhdyn kuitenkin edelliseen: öljyvahaa. Se on niin helppo tehdä itsekin.
Itsekin ne voi hioa. Muistat vain aina hioa syyn suuntaan, ei koskaan poikittain syyhyn nähden. Tai hiot epäkeskolla. Imuri koneessa pitäisi olla siksikin ettei paperin alla pyörivä pöly naarmuta.
Parketin hionta tarvitsee siihen tarkoitetut koneet ja homma pitää osata. Se ei ole vaikeaa mutta pikkuniksit siinäkin on.
Olen kyllä itse hionut n. 20 neliötä lautalattiaa epäkeskollakin, ammattikoneella, aikaahan se otti mutta toinen vaihtoehto olisi ollut odotella maanantaita... - snekkeri
puuseppä... kirjoitti:
Teetettynä hintaan vaikuttaa se millaiset ovet ovat. Laakaovet on helppo hioa, lasketaan vain läpi leveänauhahiomakoneesta mutta peiliovet ovat sitten käsikoneella ja käsinkin hiomista. Enemmän käsityötä = enemmän hintaa.
Työn osalta saat kotitalousvähennyksen. Riippuen mitä tehdään niin ne voidaan tehdä ehkä paikankin päällä jolloin niitä ei tarvitse kuljetella.
Uudelleen lakkaus on sinänsä helppo homma, tulee siinä kuitenkin välihiontaa ja sellasta...
Yhdyn kuitenkin edelliseen: öljyvahaa. Se on niin helppo tehdä itsekin.
Itsekin ne voi hioa. Muistat vain aina hioa syyn suuntaan, ei koskaan poikittain syyhyn nähden. Tai hiot epäkeskolla. Imuri koneessa pitäisi olla siksikin ettei paperin alla pyörivä pöly naarmuta.
Parketin hionta tarvitsee siihen tarkoitetut koneet ja homma pitää osata. Se ei ole vaikeaa mutta pikkuniksit siinäkin on.
Olen kyllä itse hionut n. 20 neliötä lautalattiaa epäkeskollakin, ammattikoneella, aikaahan se otti mutta toinen vaihtoehto olisi ollut odotella maanantaita...Yleensä kokotamminen on peiliovi ja viilutettu on laakaovi kyllä puusepän senverran pitäisi tietää. Ei siitä kotitalousvähennystä saa jos hiot ne verstaallasi leveänauhasantaajalla vai vietkö hiomakoneen asiaakkaan luo, oma hiomakaneeni painaa 1,6 tonnia ja vaatii vähintään 3x50 amp sähköliitännän. Siinä olen samaa mieltä että teeseitse hommana on puuöljy helpompi kuim lakka.
- puuseppä...
snekkeri kirjoitti:
Yleensä kokotamminen on peiliovi ja viilutettu on laakaovi kyllä puusepän senverran pitäisi tietää. Ei siitä kotitalousvähennystä saa jos hiot ne verstaallasi leveänauhasantaajalla vai vietkö hiomakoneen asiaakkaan luo, oma hiomakaneeni painaa 1,6 tonnia ja vaatii vähintään 3x50 amp sähköliitännän. Siinä olen samaa mieltä että teeseitse hommana on puuöljy helpompi kuim lakka.
Missäs tuossa sanottiin, että ne ovat massiivipuiset? Asiakkaalle kun ne kokemukseni mukaan ovat yleensä kaikki tammiovia, olivat sitten viilutettu tai massiivi. Etupäässä ovat tietenkin viilutettuja laakaovia. Tammen yleensä kuitenkin tunnistavat. Ja männyn, muut ovat sitten vain puuovia.
Ovia, ikkunoita, karmeja ja pokia kunnostetaan varsin yleisesti paikan päällä. Jos asiakkaalla on tilat, autotalli tms. ja hommaa ei voi järeillä koneilla tehdä niin ei välttämättä kannata muutamaakaan ovea pakkailla, roudata autoon, hioa verstaalla, pakata, roudata autoon... Ellei niitä sitten ruiskulakata samalla. - ä äkäjlm ääjmnäm
puuseppä... kirjoitti:
Missäs tuossa sanottiin, että ne ovat massiivipuiset? Asiakkaalle kun ne kokemukseni mukaan ovat yleensä kaikki tammiovia, olivat sitten viilutettu tai massiivi. Etupäässä ovat tietenkin viilutettuja laakaovia. Tammen yleensä kuitenkin tunnistavat. Ja männyn, muut ovat sitten vain puuovia.
Ovia, ikkunoita, karmeja ja pokia kunnostetaan varsin yleisesti paikan päällä. Jos asiakkaalla on tilat, autotalli tms. ja hommaa ei voi järeillä koneilla tehdä niin ei välttämättä kannata muutamaakaan ovea pakkailla, roudata autoon, hioa verstaalla, pakata, roudata autoon... Ellei niitä sitten ruiskulakata samalla.Aloituksen otsikossa.
- tosipuuseppä
puuseppä... kirjoitti:
Ovia, ikkunoita, karmeja ja pokia kunnostetaan varsin yleisesti paikan päällä. Jos asiakkaalla on tilat, autotalli tms. ja hommaa ei voi järeillä koneilla tehdä niin ei välttämättä kannata muutamaakaan ovea pakkailla, roudata autoon, hioa verstaalla, pakata, roudata autoon... Ellei niitä sitten ruiskulakata samalla.Opettele ensin lukemaan ja sen jälkeen vasta kommentoimaan asioita. Alunperin kysymys koski kokotammea olevia ovia eli massiivipuuta. Terveisin
- myötosipuuseppä
puuseppä... kirjoitti:
Ovia, ikkunoita, karmeja ja pokia kunnostetaan varsin yleisesti paikan päällä. Jos asiakkaalla on tilat, autotalli tms. ja hommaa ei voi järeillä koneilla tehdä niin ei välttämättä kannata muutamaakaan ovea pakkailla, roudata autoon, hioa verstaalla, pakata, roudata autoon... Ellei niitä sitten ruiskulakata samalla.Minulla on ollut vain sellaisia asiakkaita joille ei autotallilaatu kelpaa enkä sellaista halua tehdäkään. Jos oikeasti haluaa tehdä hyvää työtä ja ottaa siitä kohtuullisen korvauksen se työ pitää tehdä verstaalla kunnon koneilla ja ammattitaidolla. Kyllä autotalli laatu tietysti kelpaa joillekin kuten esim viimesessä Suomelan numerossa lauteet ja nousujakkara mutta se näkyy jopa siinä epäselvässä kuvassa että jakkara on tehty autotallissa
- Ritvaholmström
Voisiko joku vaikka ottaa yhteyttä. Meillä massiivitammiset keittiön kaapit, kuka ottaisi tehdäkseen?
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569