Kertokaa teidän kokemuksianne koiran kynsien leikkaamisesta. Minulla on pieni terrieri pentu joka ei voi sietää sitä vaan rimpuilee kovasti kun yrittää leikata kynsiä. Onko makupaloista apua vai pitääkö tyytyä, että se on todella vaikeaa?
Kynsien leikkaaminen
3
270
Vastaukset
- ei seropi
Minä leikkaan pennulta usein kynnet eli sen vähäisen kasvun napsaisen heti pois. Näin pentu oppii nopeasti kynsien leikkuuseen. Leikkaa kynnet silloin, kun pentu on väsynyt, kehu ja palkitse heti kun olet leikannut :)
Minun nallekarhut (saksanpaimenkoirat) nukkuu nykyäänkin, kun leikkaan niiltä kynnet. - Dober
Pentua aloin totuttamaan kynsien leikkuuseen heti kun se meille tuli. Pikkuhiljaa niin, että se on koiran mielestä mukavaa. Aina jokaisen kynnen jälkeen sai namupalan.
Nyt pentu tulee välillä ojentelemaan jalkojaan minua kohti jos huomaa että mulla on kädessä jotakin hyvää. - Nekku
Itselläni on kolme kiinanharjakoiraa, joista kahden kynnet saa melko helposti leikattua pienistä nurinoista huolimatta. Yksi koiristamme totutettiin leikkaamiseen siten, että se sai samalla purksia/nuoleksia namipalaa jota pidin kädessäni: se vei huomion leikkuun ajaksi.
Kolmas sen sijaan on täysin mahdoton, se rimpuilee kiinni pidettäessäkin ennemmin vaikka nivelensä sijoiltaan kuin antaa koskea käpäliinsä. Edes eläinlääkäri ei ottanut asiaa tosissaan, vaan vakuutti että "näyttää miten se tehdään" annettuaan piskille rauhoittavaa lääkettä... Ja eipä aikaakaan kun tohtori leikkasi punoittaen kynsiä koiralta, joka oli ollut pakko lopulta laittaa täysnukutukseen.
Joka toinen kuukausi käymme siis "nukutushoidossa" kynsienleikkuussa tämän ongelmalapsen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee622099Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."41756Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2311222En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71900Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20832Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.57826Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?100713Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38678Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?92659- 18656