Olette kovia tupakoimaan, miksi?

En ihan ymmärrä?

Se on jäänyt mieleen, että kaikki lestat, joita olen tavannut polttavat ihan hirveästi tupakkaa. Eikös se ole pahe?

14

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinäpä se onkin melperi että kun et ole tavannut vanhoillislestadiolaisia. Suviseuroissa kävit arkana luikkimassa ja tuskin oikeasti näit yhtään tupakoijaa.

• onhan tuo nähty

Ei suviseuroissa voi mitenkään välttyä näkemästä tupakoivia, ellei ole tarkoituksella putkinäkö päällä. Kyllä niitä siellä riittää. Kun kävelee seurapaikan ristiin rastiin varsinkin illan hämärtyessä, näkee yhtä ja toista härskiä menoa.

Ja lauantai-iltahan on nimenomaan nuorison oma ilta, jota vietetään seuraalueen keskuskentällä, siellähän kaikki palvelut on. Nuorison vakiintunut tapa on syödä ja mässätä, nauttia ernergiajuomia ja nimenomaan vetää kilvan röökiä, koska nämä ovat salllittuja elämäntapoja. Meneehän se pää sekaisin paljosta tupakoinnista, coca-colan ja muiden energiapitoisten sokerilitkujen myötä sekä valvomisesta, jolloin ollaan jo promillen paremmalla puolella muistuttavalla humalatilalla.

• iuini

En tiiä kuka ummikko näitä avauksia tekee mut nykyään to-della harva polttaa tupakkaa.

• Yäk!

Vanhoillislestadiolaiset vetää sätkää kuin lähiöräkälän puliukot.

• buyftbeui
        Yäk! kirjoitti:

Vanhoillislestadiolaiset vetää sätkää kuin lähiöräkälän puliukot.

No ei todellakaan vedä.

• Tosi on
        buyftbeui kirjoitti:

No ei todellakaan vedä.

Nuoret hyvinkoulutetut vl.t on vähemmän innostuneita nykyisin tupakasta.

• Suviseuroista näki

Tupakointi on vähentynyt. Kieltojen avulla?

Viimeksi suviseuroissa käydessäni siellä muistaakseni oli tupakkakioski. Lapsuuteni seuroissa röökikiska oli vakiokalustoa. Nyt sellaista ei enää näkynyt. Keskuskentällä oli ensimmäistä kertaa tupakointi täysin kielletty. Ihmettelin tupakoitsijoiden vähäistä määrää ennen kuin huomasin kyltit.

Asennemuutos tupakoinnissa, olkoonkin, että se on saattanut olla ulkosyntyistä, oli ehdottomasti suviseurojen parasta antia.

http://freepathways.wordpress.com/2011/10/17/suviseuroissa/

• perään

Kyllähän siinä pitää jotain huumetta nuppiin saada että kestää ton rumpan, ravata seuroista seuroihin, samat jorinat kerta toisensa

• Niitä ne on

Juuri noin.

Ja kyseessä on hengelliset valhejorinat.

• veeällä.

Olet polttanut luultavasti enemmän kuin minä elämäni aikana tai korkeintaan samaan yllät, sillä minä en ole polttanut yhtään enkä maistanutkaan. Ainoa, että olen joutunut haistamaan. Haistamisen määrää voi olla vaikea mitata.

• tosi typeräää

minä poltan ja se ei liity mitenkään uskooni! Tulipahan opeteltua tämä typerä tapa teini iässä koulussa!

• onhan tuo nähty

Just, kun koulussa kerta olit tottelematon, saat kantaa sitä tupakan ristiäsi nyt loppuelämäsi ajan. Tupakka on sinun isäntäsi ja sinä olet renkipoloinen, jonka ympärillä aina lemuaa kitkerä nikotiinin katku. Saat tykiä ja räkiä kaiket päivät ja himosi riivaa sinua. Aina saat lähtiä ulos polttelemaan ja aina vaatteesi lemuavat, hampaasi ovat keltaiset, sormeinpääsi ovat kelllertävät ja niihin iskostuu pysyvä nikotiinin haju. Naamasi harmaantuu. Kyllä pitäisi tupakinpolttoon saada seurakunnassa tiukempi ote, ettei niin moni sortuisi siihen jo yläkoulussa, johon mennään oppimaan röökinpoltto. Kuitenkin moni onneton sortuu vieläpä rippikoululeirillä sekä kansanopistossa, jossa nimenomaan uskoviaset nuoret ottaa irtiottoja.

• Lestadiolainen

Jotkut polttaa mutta suurin osa ei. En tiedä miksi polttavat ja en tiedä myöskään että miksi se ei ole syntiä. Tietty se on huono tapa niin kuin kellä tahansa ihmisellä, itse en pidä siitä että ihmiset polttavat, mutta omatpahan ovat keuhkonsa ja muu terveytensä. Kunhan ei toisia sillä tuhoa niin kuin raskaana olevat äidit vauvaansa, mutta onneksi niin itsekkäitä ihmisiä ei ole paljon.

• poika polo

eniten surettaa nämä nuoret tytönhupakot, jotka mielistyyy tupakoivaan poikaan ja menevät tälläisen kanssa avioon. Ei raukat osaa aavistaa, millaiseen liemeen joutuvat sellaisen miehen kanssa, jolle tupakointi on kaikki kaikessa. Aina se vierellä kulkeva mies savuaa ja lemuaa ja räkii. Kun kerran seurustelin ja vaikka en polttanut, mutta tapanani oli syljeskellä, tyttöystävä ei siitä tykännyt. Hyvä niin, tämä tyttö ei varmasti ala sellaisen pojan kanssa millekkään, joka tupakoi ja räkii.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      236
      8014
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5670
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4862
    4. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      156
      4182
    5. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      89
      3754
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2081
    7. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2065
    8. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1879
    9. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      46
      1779
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      39
      1727
    Aihe