10 faktaa Nokia lumia 920:sestä

Lumia 920 omistaja

Kovasti hehkuteltu ja kehuttu uutuuspuhelin, jolla nokia saadaan nousuun. Tällä puhelimella pystyt vaikka ohjelmoimaan kahvinkeittimen jäätelökoneeksi.

Kyllä nyt lumia 920:sen omistajana täytyy sanoa, että en ole pahempaan pettymykseen puhelimien osalta törmännyt, ja mikä pahinta, hinta oli helvet1ll1nen.

Ihan ensimmäiseksi, Lumioissa ei ole soittajaprofiileja. Ei niinkun ennen oli Nokiassa. Nyt on tilat "Lento", "äänetön/värinä" tai "äänet / värinä". Siinä sitten pohdit, miten pidät öisin teksti- ja sähköpostivisestit äänettömällä, mutta työn puolesta kuitenkin äänet soittoäänissä päällä.

Toiseksi, Lumiaan ei saa, eikä siinä ole valmiinakaan ohjelmaa tai toimintoa, jolla blokata ei-toivotut soitot/tuntemattomat numerot.

Kolmanneksi, puhelimen akku, kaikesta virran säästöstä huolimatta kestää vuorokauden. Parhaimmillaan kaksi.

Neljänneksi, puhelin sammuu kerran päivässä itsekseen.

Viidenneksi, vaikkakin vähäinen asia, mutta ihmettelen silti, että aikaisemmin oli mahdollista nokioissa, tekstareiden ja sähköpostien ääniin on valittavissa vain muutama puhelimen ääni. Ja lisäähän ei saakkaan niin kuin ennen vaikka mp3:sista. Myöskin soittoäänet on muunnettava mp3:sista puhelimeen sopivaksi, kuten 90 luvullakin. -->Paluu menneisyyteen, monikertaisella hinnalla.

Kuudenneksi, kesken jäänyt tekstiviesti katoaa. Ei ole luonnoksia, eikä pysty tallettamaan.

Seitsemänneksi, lasi naarmuuntuu kaikesta hypetyksestä huolimatta TODELLA helposti. Myös muovisesta kuoresta lähtee itsekseen palasia, ihan kuten jotain lakkaa.

Kahdeksanneksi, kuuluvuus ja kentät tippuu jatkuvasti pos päältä. Toiset elvistelevät puhelimiensa kaikilla kuuluvuustolpilla, kun itse ihmettelen katoavia kenttiäni.

Yhdeksänneksi, Minä kuulen kyllä puhujan hienosti, mutta vastapuoli kuulee ääneni kun "akvaariosta". Aina.

Kymmenenneksi, jotta saat puhelimen jollain tapaa käyttöön, sinulla on oltava tai luotava hotmail-, x-box-, Nokia-, tai Microsoft tili. Ja tämän kun teet, niin huomaatkin olevasi kaveri puolen maapallon väestön kanssa, kun osoitekirjasi on täynnä kaiken maailman salameja ja jurgeneita.

Kyllä täytyy sanoa, että meni rahat hukkaan 100% tässä puhelimessa.

Lisäilen näitä upeita ominaisuuksia tähän kun törmään niihin.

23

940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lumia 920 omistaja

Ainiin, ja lumiaanhan ei ole myöskään flash tukea saatavilla.

Ylipäätänsä kun jokin puuttuu tästä puhelimesta, niin vastaukseksi tuesta saan, että ikävä kyllä lumiaan ei ole tätä saatavilla, eikä suunnitteilla.

• Lumia 920 omistaja

Tiedostonhallinta puuttuu kokonaan puhelimesta.
      Mistään et näe, mitä tiedostoja puhelimessasi on.

• omaa hölmöyttä

Olisit ostanut developer unlockatun puhelimen, niin voisit asentaa marketplacen ulkopuolisia ohjelmia, mm. tiedostonhallinnan, regeditin ja laittaa kaikki mahdolliset asetukset ja toiminnot sellaisiksi kuin haluat. Tälläkin foorumilla on lukemattomia kertoja neuvottu välttämään ns "normaalikäyttäjän" versiota ja hankkimaan dev unlockattu, jos haluaa mitään tehokäyttäjän toimintoja ja asetuksia WP7/8 puhelimiin.

• Lumia 920 omistaja
        omaa hölmöyttä kirjoitti:

Olisit ostanut developer unlockatun puhelimen, niin voisit asentaa marketplacen ulkopuolisia ohjelmia, mm. tiedostonhallinnan, regeditin ja laittaa kaikki mahdolliset asetukset ja toiminnot sellaisiksi kuin haluat. Tälläkin foorumilla on lukemattomia kertoja neuvottu välttämään ns "normaalikäyttäjän" versiota ja hankkimaan dev unlockattu, jos haluaa mitään tehokäyttäjän toimintoja ja asetuksia WP7/8 puhelimiin.

Ai semmoinenkin olisi ollut saatavilla..
        Kuitenkin, kun tätä nimenomaista puhelinta on kehuttu maasta taivaaseen kaikkine ominaisuuksineen..

Kuitenkaan tämä ei yllä millään tavalla edes N8/N9 tasolle.
        Siksi tässä kerron totuudenmukaisia kokemuksiani.

Jotenkin tuntuu hölmöltä, että käyttääkseni puhelinta kuten ennenkin, uskossa, että ominaisuudet ovat parantuneet, minun olisi tiedostettavasti hankittava joku developer unlock- versio puhelimesta.

Vähän sama juttu kun hankin uuden auton.
        Aikaisemmin auton ovien lukot on saanut kaukosäätimestä lukkoon ja auki.
        Nyt, tässä uudessa ja paremmassa versiossa autoon on kyllä mahdollista saada vastaava ominaisuus, jos lataan siihen sopivan ohjelman, tai/ja jos autoni sattuu olemaan unlocked version.
        Muuten joudun tyytymään siihen, että kömmin takaluukusta sisään, koska tässä uudessa versiossa ei enää ole avaimenreikää, mihin työnnän avaimen.

Ratti on siirretty apparin puolelle, mutta polkimet ovat silti kuljettajan puolella.
        Tämä siksi, että kuljettaja voi keskittyä ainoastaan ratin kääntämiseen, ja polkimien painaja polkimien painamiseen. Tosin, kuljettajan ja apparin välillä on äänieristetty seinä. Mutta onneksi seinän molemmille puolille on asennettu Wlan yhteydellä toimiva X-box tili, jonka kautta rekisteröityneet kuljettaja ja appari voivat kommunikoida. Myös facebook on mahdollinen tie yhteiseen iloon.
        Auto pysyy ajoittain käynnissä. Silloin kulkee todella lujaa, mutta nykien ja bensa riittää juuri menomatkaan. Odottelen päivitystä tähän.

• iPhonen omistaja
        omaa hölmöyttä kirjoitti:

Joo, sun täytyy edustaa tosi hölmöä puhelimen ostajaa..
        Tai: miten voitkin olla tuollainen, ettet etukäteen tiedä samasta puhelimesta olevan myös "toimiva versio".

Tyhmä. Olisit alittanut puhelimen ostamisen Suoli24 palstalta.

-housuissas on unlockattu pökäle.

Menneen talven Lumia.

• voi voi

Voi surkeutta

• Ai häh?

No myy hyvä mies se paska pois äläkä kitise. Olisikohan nuo puutteet saanut selville muuten kun ostamalla kapistuksen? Helevetin Tahvo.

• Lumia 920 omistaja

Joo kyllähän noi asiat olis varmaan saanut selville.
      Mutta kerroppas "Ai häh", kuka ne asiat Minulle olisi kertonut, kun puhelimeni oli ensimmäisiä, joita Suomessa myytiin. Eikä näitä asioita ole muualta saanut selville, kun Nokian tuesta.

Ehkä joku toinen "Helevetin Tahvo" nyt lukee nämä kommenttini, eikä täten köyhdy turhaa tuota puhelimen summaa. Tuolloin siis toteutuisi tuo "Ai häh":in kommentti jonkun muun osalta.

Ymmärrän kyllä, että "Ai häh":lle on vaikea tätä käsittää.
      Mutta ehkä tässä ketjussa nyt "Ai häh":in kaltaiset ÄO alle 80 ihmiset voisivat vain tyytyä katselemaan. Koska tyhmyys ei tule ilmi, kun on ihan hiljaa. Vink vink.

• tältä foorumilta tietoa

Tälläkin foorumilla on viimeisen vuoden ajan käyty tuhansia kertoja läpi kaikki nuo samat asiat (pätevät niin 800:een kuin 920:aan ja kaikkiin WP-puhelimiin).

• 920 on huippu laite

Suosittelisin tutustuman sovellustarjontaan niin voit pyyhkiä noista aikakin puolet pois

• näin

Tahvot ei vaan osaa käyttää puhelinta esim.kesken jäänyt viesti löytyy kun painaa pitkään paluu nuolta.

• Lumia 920 omistaja
        näin kirjoitti:

Tahvot ei vaan osaa käyttää puhelinta esim.kesken jäänyt viesti löytyy kun painaa pitkään paluu nuolta.

Kyllä, viesti löytyy, jos puhelin ei ole juuri silloin sammunut, kun kirjoittelet viestiä.
        Mutta pointtina on, että sellaista kirjastoa viesteille ei ole, kun luonnokset. Joten et voi tallettaa viestejäsi, joita et ole lähettänyt.

Ja ylipäätään, viestini aloituksen idea on ehkäistä muita Tahvoja ostamasta tätä puhelinta. Mielestäni tässä on palattu 10v kehityksessä taaksepäin. Hienoissa kehyksissä.

920 on huippulaite: Kertoisitko, mistä löydän noita sovelluksia, joilla voin pyyhkiä puolet tuosta listastani?
        Itse en niitä löydä, eikä löydä kukaan muukaan, jolta olen kysynyt.

• Dont worry..
        Lumia 920 omistaja kirjoitti:

Kyllä, viesti löytyy, jos puhelin ei ole juuri silloin sammunut, kun kirjoittelet viestiä.
        Mutta pointtina on, että sellaista kirjastoa viesteille ei ole, kun luonnokset. Joten et voi tallettaa viestejäsi, joita et ole lähettänyt.

Ja ylipäätään, viestini aloituksen idea on ehkäistä muita Tahvoja ostamasta tätä puhelinta. Mielestäni tässä on palattu 10v kehityksessä taaksepäin. Hienoissa kehyksissä.

920 on huippulaite: Kertoisitko, mistä löydän noita sovelluksia, joilla voin pyyhkiä puolet tuosta listastani?

Tällä viikolla tulee 920, ei vaikuta ostamiseen toisten mielipiteet.Pitää ite käyttää niin näkee.

• xzxzxzxzxzxzxzxzxzxzxzx
        Dont worry.. kirjoitti:

Tällä viikolla tulee 920, ei vaikuta ostamiseen toisten mielipiteet.Pitää ite käyttää niin näkee.

Uunot noita pa.koja ostelee.

• .....

Voihan sen viestin aina kopioida OneNoteen ja tallentaa, ja kun on saanut viestin valmiiksi niin kopioi tekstin ja liittää tekstiviestiin.
        Siellä ne pysyvät myös tallessa vaikka puhelin luiskahtaisi tallinnan laivalla meren pohjaan tms. Seuraava wp-puhelin hakee taas microsoft-tililtä kaikki OneNoten ja Officen dokumentit.

• googlea peliin

Viestit osiossa löytyy kun avaat sieltä alhaalta VALIKON jossa lukee luonnokset.

näitä asioita pitäisi ensin selvittää ennen kuin väittää muuta..
        Ei autoissakaan ole pyyhkijöitä jos niitä ei osaa käyttää vai?

• näin

Tahvot ei vaan osaa käyttää puhelinta niin ostavat LUMIAN AHAAHAGAGAABAABAAAUAAAHHAGEGAGAGAGGAGGAYGAGY GAY!!!!!!!!!!!!!!!

esim.kesken jäänyt viesti löytyy muissa, oikeisas puhelimissa kun painaa pitkään paluu nuolta.

Lumiasta se löytyy kun kusee päälle ja heittää alas sillalta!

• Nokia Lööper 1020

omaa hölmöyttä11.2.2013 09:46

"Olisit ostanut developer unlockatun puhelimen, niin voisit asentaa marketplacen ulkopuolisia ohjelmia, mm. tiedostonhallinnan, regeditin ja laittaa kaikki mahdolliset asetukset ja toiminnot sellaisiksi kuin haluat. Tälläkin foorumilla on lukemattomia kertoja neuvottu välttämään ns "normaalikäyttäjän" versiota ja hankkimaan dev unlockattu, jos haluaa mitään tehokäyttäjän toimintoja ja asetuksia WP7/8 puhelimiin."

Jos tuo on totta, niin eikö nyt jumankauta Nokian pidä DEVELÖÖPER
      UNILUKITA nuo kalliit kellokkaat ?

• Täydellinen puhelin

Mikähän se olisi? Lumia 920:ssä on ärsyttäviä ominaisuuksia, joista osa ehkä saadaan pois ohjelmapäivityksillä - tai sitten ei. Lumiassa on kuitenkin paljon sellaisia hyödyllisiä ominaisuuksia jotka helpottavat elämääni.

Kokonaisuuden kannalta 920 on minulle onnistunut ostos. Taskussa pyörii kuitenkin C2 kun käytän kahta liittymää. Soitot teen mieluummin sillä, siitä eihän sitä mihinkään päästä, että vanhan peruspulimen kokoinen luuri on paras käsitellä. Kaikki isolla näytöllä varustetut ns. älypuhelimet ovat puhelimina epäkäytännöllisiä. Ne ovat enemmänkin minikokoisia tabletteja.

• eigorillaa

Minulla myös äly ja C2. Isoa Älylapiota räpläsin viikon ja sitten alkoi vituttamaan sen kömpelyys arkikäytössä. C kakkosella soitan minäkin ja vitutaa, että tuhlasin viishunttia isoon älykaluun. Voihan sillä uutisia lukea. Mutta loppujen lopuksi aivan turhaa, kun uustisia tulee joka tuutista. Ei siihen kalliita ja helposti särkyviä gorillalasivehketä tarvita.

• läppärii

miksi sijoittaa 600e puhelimeen vai luuletteko että ne on yhtä hyviä kuin läppärit,naurettavia leluja ne on

• kaksikättä

Halpa peruspuhelin on ylivoimaisesti paras arjessa. Mitä isompi näyttö, sen hankalampi on sen kanssa elää. Uudet älypuhelimet jo liian isoja. Kaksi kättä tarvitaan niiden turvalliseen käyttöön.

• slakjlfskjlkajfl

Kertokaas pikkugayt, mikäs se sellainen ohjelma on jolla pystyy profiilit tekemään tähän "puhelimeen"?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe