Haluan ulkomaille opiskelemaan!

tahtoolämpimään

Olen vasta 8. luokkalainen poika, mutta nyt tuntuu siltä etten vain jaksa Suomessa. Haluaisin johonkin kansainvälisempään, englanninkieliseen, lämpimään maahan (esim. USA). Perheeni ei halua muuttaa, vaikka työtarjouksia isälle on kuulemma tullutkin ulkomailta. Olemme suht. varakas perhe, mutta en tiedä tarkalleen olisiko isällä varaa maksaa minut johonkin sisäoppilaitokseen ulkomailla. Englannintaitoni on aina ollut kymppiä, isäni on puhunut minulle sitä kotona pienestä pitäen. Ihan mikä vain keino päästä pois täältä Suomesta riittäisi, olen todella epätoivoinen. Olen miettinyt vaihtarivuotta, mutta sitten taas tämä lopullinen muutto ulkomaille pidentyisi, kun pitäisi käydä uudelleen vuosi koulua Suomessa.

Onko kellään mitään ideoita?

5

484

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opopopiphi

Ei tuossa ole mitään tehtävissä jos olet alaikäinen ja vanhempasi eivät halua muuttaa. Vaihtooppilasvuosi lukiossa lienee realistisin mahdollisuus. Muutoin joudut odottelemaan kunnes on riittävästi ikää ja omat siivet kantavat.

• .......

Sisäoppilaitos ulkomailla josai nkoulussa jos vanhemmat hyväksyvät ja ovat valmiita maksamaan, eivät tuskin ole halpoja.

• 5 vuotta ulkkiksena

Kuten tuossa on jo muut vastanneet, vaihtoehdot on alaikäisellä vähissä, elleivät vanhempasi muuta myös. Vaikka hinku on varmasti kova, niin tässä vaiheessa kannattaa laittaa jäitä hattuun ja suunnitella tulevaisuutta realistisesti ja pitemmällä tähtäimellä.

Suosittelen, että pidät arvosanasi mahdollisimman korkeina, menet lukioon (voit katsella esim. jotain kansainvälisemmin suuntautunutta IB -lukiota tms.) ja lähdet vuodeksi vaihto-oppilaaksi. Vaikka se lisää sen n. vuoden opiskeluihisi, se on kuitenkin arvokasta kokemusta ja satsausta tulevaan.

Lukion jälkeen, jos rahkeet riittävät ja kiinnostus on edeleen voimissaan, voit harkita korkeakouluopintoja joko ulkomailla tai Suomessa. Yksi varsin hyvä vaihtoehto on lukea alempi korkeakoulututkinto Suomessa ja lähteä suorittamaan maisterin tutkinto ulkomaille. Myös korkeakouluopintojen aikana kannattaa harkita vaihto-opiskelijaksi lähtemistä. Silloin on hyvä solmia kontakteja ja pystyy jo mahdollisesti jopa petaamaan itselleen jatko-opiskelupaikkaa ulkomaisessa oppilaitoksessa. Näissä asioissa paljon on kiinni omasta aktiivisuudesta ja siitä, että hankkiutuu tilanteisiin joissa saa mahdollisuuden nykiä oikeista naruista.

Jos haluat lähteä Suomesta ulkomaille, oli kyseessä sitten opiskelu tai työ, niin se onnistuu kyllä. Sitä varten vaaditaan tosin työtä ja vaivannäköä, nimenomaan sinulta itseltäsi. Ja jos USA tai muu EU:n ulkopuolinen maa on haaveissasi, niin silloin ehdottomasti kannattaa hankkia se korkeakoulututkinto, jos aiot vakavasti saada työluvan käteesi.

• Ehdotuksia-
      • 1012

I suggest you read the article in English.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      124
      1538
    2. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      141
      824
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      217
      785
    4. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      33
      730
    5. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      72
      718
    6. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      717
    7. 49
      662
    8. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      60
      569
    9. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      76
      561
    10. Mistäkö haaveilen

Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä
      Ikävä
      29
      551
    Aihe