Tuomiot salametsästyksestä Ankaria vai Ei.

Vilma, Kari

Verratkaa Salametsästyksen tuomioita muihin ihmisiin kohdistuvien rikosten tuomioihin.
Ajatelkaa Syitä jotka ovat johtaneet rikoksiin, ja näkökohtia, joilla rikoksia voisi pitää edes jollain tasolla oikeudenmukaisina...

Vertailukohtina. Vaikka: Raiskaus - Suden salakaato.

6

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • markku k

      ”Syytetty sieppasi uhrin ja vei asuntoon. Syytetty heitteli uhria seinään, löi ja uhkasi tappaa. Syytetty poltti uhria kuumalla levyllä. Syytetty piti uhria vankina koko yön ja raiskasi kolme kertaa.”
      Tuomio: 3 v 10 kk

      http://yle.fi/ohjelmat/kortit/poliisi-tv/jaksot/94200306000.html

      Metsästysrikoksesta. minimi 4kk maksimi 4 vuotta vankeutta (törkeä) ja nyt on esillä että jokainen salakaato tuomittaisiin törkeänä metsästysrikoksena...

      • janna -86

        Itse en kannata lain ottamista itselleen, ja jos ottaa niin vastatkoon seurauksista. Mutta onhan nuo rangaistukset suuria verrattuna esim noihin! En sano että lakia pitäisi muuttaa salametsästykseen nähden mutta ainakin tuomiot isomiksi nuissa tapauksissa, joissa loukataan tai tuhotaan ihmisyyttä!!


    • saa sitten nähdä

      No oikeesti noista rangaistuksista ei vielä tiedetä. Se että asteikko on laaja 4kk-4v.
      Ei tosiaankaan sano, minkä se tuomio tulee olemaan.
      Samahan se on raiskauksessa, kova siinäkin on yläpään asteikko, mutta tuomioistuimet käyttävät yläpään rankaisua harvoin, jos koskaan.
      Jos salametsästyksestä annetaan vaikka 4kk ehtoollista, niin silloin se on hyvinkin linjassa yleisen linjan kanssa.

      • Aika näyttää

        Eiköhän tossa susijupakassa erotella jyvät akanoista ja päätekijöille rapsahtaa ihka oikeaa istumista muutama kuukausi. Loput päässevät ehdollisella ja ehkä sakoillakin, mutta mettästysluvat taitaa kaikilta mennä joksikin aikaa, ehkä 2-5 vuodeksi.
        Tää tapaus kun sattuu olemaan ensimmäinen laatuaan lakiuudistuksen voimaantulon jälkiin, niin nyt luodaan perustat tuleville tuomioille.


    • lain oppinut

      Asia on kyllä niin, että kaikki tuomiot ovat ehdollisa 2 vuoteen asti. Sen jälkeen joutuu vasta oikeesti "kiven sisään".

      Jos katsotaan esim. tuomioita jossa ihmishenki on riistetty. Käytäntö on, että taposta ensikertalainen istuu puolet. Siis jos saa vaikka 10 vuotta, niin siitä istutaan 5.
      Sitten jos on 3 vuotta siististi ketään telomatta ja tappaa taas, niin oikeus katsoo kyseessä olevan ensikertalainen, eli taas päästään viidellä vuodella.
      Vankilassa olo kun maksaa yhteiskunnalle paljon, niin viimeiseen asti koitetaan lyhentää tai välttää vankilaolo aikoja.
      Niin varmaan tässäkin tapauksessa.

    • kreikkalainen1

      Lain rikkomisesta tuomitaan- tuomiot vaan vaihtelevat . Oikeuden papittarella on sidotut silmät .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1798
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      179
      1301
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1158
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      34
      1053
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      81
      977
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      935
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      880
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      64
      806
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      751
    Aihe