Ensimmäinen lentämäsi konetyyppi

tyyppilentäjä

Joo, tähän olisi kiva saada teidän ensimmäisiä lentokokemuksia ja ensimmäiset lentämänne konetyypit.
Itselläni matkustajakoneista Tu-154(matkustajana)
Purjekoneista Ask-21 (kurssin tutstumislento) Samalla koneella lensin ensimmäisen yksinlentoni.
Moottorikoneista Valmet Vinka OH-VAA (olin Laukkasen Jyrkin kyydissä)
Mitkäs teillä on? :))

21

305

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämäntapalentäjä

Kotopihassa talon katolta heittelin paperilennokkeja, joista osa meni ränniin.

Potkurikoneista Brewster (Joppe Karhunen oli kyydissä)

Sitten kävin kurssin ja ensimmäinen yksinlento suikukoneella oli Boeing 747.

Mites muilla?

• tu154

olitko siis jossain venäjällä töissä kun eikös tupolev tu 154 ole venäjältä

• hyvä tyyppi

Ei, kyllä Tupolevit ovat Amerikkalaisia koneita aivan kuten Migit ja Suitkin. Eikö oo muuten noloa vastata omaan aloitusviestiin.

• tyyppilentäjä

Anteeks vaa, mut tällä palstalla on aika hiljaista, joten en jaksa kokoaikaa käydä täällä katsomassa jonkun idiootin typeriä kommentteja...
        Ja en tiedä esitätkö typerää vai oletko sellainen. Oikeastaan minua ei kiinnosta!

Ja tosiaan, olen asunut Venäjällä aikaisemmin, ja tuli pikkupoikana matkustettua tupoleveilla ;)

• out of license

Ekan kerran ilmassa DC-3:lla, eka yksinlento K-7:llä ja moottoroituna Piper Cherokeella.Eksoottisimmiksi ehkä katsottavat tyypit purjekoneista PIK-5B ja väkisinlentävistä Tiger Moth Cirrus moottorilla. Erikoisempia mukana istuttuja Cessna 195 ja Locheed Loadstar.

• Lentokone_eXpertti

Ekan kerran lensin a320 Teneriffalle

• Lentokone_eXpertti
        Lentokone_eXpertti kirjoitti:

Ekan kerran lensin a320 Teneriffalle

Tarkoitan matkustin

• Mike K

Cessna 172 p

• Ensimmäinen kone, jossa olin kyydissä oli Finnairin Boeing 757 ja ensimmäinen lentämäni oli Vesivehmaalla tummanpunaisella Eurofoxilla joka taisi olla Suomen eka Eurofox

• Sohvatiikeri2

Ka-2b.

• pcmuseo

ask21 OH-783
      Joku näköjään on rekannu tuon käyttämäni GPL nikin..
      t:p

• Peter T

Elokuu 1967. Äiti laitti postimerkin selkään (tjsp) ja pojan yksin matkustavana lapsena Göteborgista Jyväskylään. GOT-HEL taittui Super Caravellella.

Muistan kun ruokailun jälkeen lentoemäntä tuli kysymään "haluaakos pikkupoika käydä ohjaamossa?" Sanoin jotta "ei kiitos, ei se taida kiinnostaa"

"Tule nyt vaan, siellä on MIELENKIINTOISTA".
      Niinpä avasin vyön ja astuin käytävälle.

VERY BAD MISTAKE.

Tällä tiellä.

• Peter T

Niin tosiaan, kertomus jatkuu. Vuonna 1978 edelleen Göteborgissa Säven kentällä lentonäytöksessä pääsin esittelylennolle C150:lla lennonopettajan kanssa. Koukku.

Vuonna 1980, Helsinki-Vantaalla, alkoi sitten A2-kurssi, koneina OH-PJW ja -PDP (Piper Cherokee) ja OH-BAB (Beech 150 Sport). Hassua sinänsä, ekaa yksinlentoa edeltävien 7 tunnin aikana olin lentänyt jo niillä kaikilla. Ilmeisesti eivät poikenneet paljoa toisistaan.

• Jogi bear

Kun kerran läksin Sharm el Sheik:stä Aviviin jollain potkurivispilällä niin nousussa vastakkaisen istuimen käsinojassa ollut täysi tuhkakuppi putosi lattialle ja heti oli turvamies vieressä hermostuneesti hipelöi vyölä ollutta pistooliaan. Sanoin vaan kylmän viileesti ulkomaaksi, että tullessani tähän koneeseen se oli jo siinä.

• Ensten

Eka kerta lentokoneessa oli eka koululentoni

• koo466

LET L-13 Blanik, ensimmäinen lento, ensimmäinen yksinlento myös.

Matkustajana eka lento Cessna 185

Nämä kaukana 80-luvulla.....

• realthere

Olin Jasser Aratin koneen kapteenina.

Kerron tämän siksi, että valehtelijoita on niin paljon

• jetson1

En kyllä muista, että kukaan muu olisi väittänyt olleensa Jasser Aratin koneen kapteenina (kuka sitten onkaan).

• James B

Matkustajana ATR 72,

Eka yksinlento Cessna 172.

• realthere

Olen jo vanha mies enkä jaksa nykyisten ihmisten pilkkaa.

Lensin Suomen käymissä sodissa ja myöhemmin toimin Kiinassa lennon opettajana. Tämän jälkeen lensin reittilentoja mm. Jasser Arafatille.

Vetäydyn nyt sivuun ja toivotan uusille kapteeneille menestystä.

Palvelin aikanani kuten kunniaani kuului. Nyt on nuorempien vuoro.

Helsinkiä ei koskaan miehitetty.

• jackrabit

Lennän vain yksimoottorisia C-152,C-172 ja Piper PA-28, kyydissä olin ensimmäistäkertaa ilmassa Ralley pienkoneen kyydissä. ensinmäinen matkustajakone minkä kyydissä olin, oli kaiketi TU-134, samoihin aikoihin lensin myös TU-154, Super Caravelle koneilla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe