mitä vapaita kertyy avustajan työssä? muuta kuin vuosiloma...onko tietoa kellää? esim.kuuluuko pekkasvapaita tms....
henkilökohtaisen avustajan vapaat
18
488
Vastaukset
- JoAnna1980
ei kuulu mitään pekkasia...vain juuri tuo vuosiloma :(
- alallle menijä
juuri sitä aattelinkin....työajat ovat vain sellaisia että ei omia asioita enää ehdi hoitamaan,mutta onnistuuko se järjestelyillä helposti jos on vaikka neljään asti töissä iltapäivällä???eihän ehdi enää mihinkään virastoihin ja onhan sitä kaikkea muutakin menoa jokaisella,,,terveyspuolen asiointia yms.
- JoAnna1980
mä itse teen juuri 9-17 arkisin työtä ja just tollaset mainitsemasi virasto asioinnit yms voi olla hankala hoitaa. Riippuen tietty avustettavasti, itse oon aina saanut sovittua että teen vähän lyhemmän päivän jos joskus on ollut omien asioiden hoitoa ja se on tietty sitten palkasta pois paitsi jos lääkärissä käyn ja tuon sieltä todistuksen niin silloin saa palkan.
- kokemusta on
toivottavsti olet JHL:n jäsen ja avustettavasi kuuluu Hetaan, niin saat kaikki edut jotka on työehtosopimuksessa ja työsopimus on laadittava huolella ettet joudu mihinkään sudenkuoppaan
- halu auttaa
elääkö noilla avustettavan palkoilla? taitaa olla melko huonot palkat niillä. mitä olen katsellut...ainakin täällä tampereen seudulla. pitäisi elää ja maksaa vielä velatkit,mutta työ olisi minulle kyllä kiinnostava muuten.kotihengetär kun olen ja pidän toisten auttamisesta jne....
- paljon kysymyksiä?
tehdäänkö työsopimus avustettavan kanssa? hänen kanssako sovitaan kaikesta,palkkako tulee kunnalta tai kaupungilta? kenen puoleen voi kääntyä jos avustettavan kanssa tulee jotakin ongelmia?
- Avustajatyttö -80
No eiköhän noita menoja pysty sopimaan, ellei ole täysi tiukkis avustettavana. Minä ainakin olen pystynyt. Kaikillehan joskus tulee omia menoja. Mä kyllä sitten usein teen seuraavana päivänä enemmän tunteja, siis jos oon hyvin aikaisin joutunut lähtemään, tai tullut kovin myöhään. Ei pienillä heitoilla niin väliä. Ainakin pääkaupunkiseudulla pääsee aika hyvin kyllä asioimaan. Tuskin teet yli kahdeksan tunnin päivää kuitenkaan. Jos olet iltatöissä, mene aamulla, tai päinvastoin. Vois kai sitä joskus pitää palkattoman vapaankin...
- JoAnna1982
Tampereen seudulla on Hetalaisen palkka 1600e reilu riippuen henk.koht vuosilisistä
- halu auttaa
no ei kovin paha....kattoo vaan niitä tuntiliksoja kun ovat aika olemattomia joillakin....tuostahan nyt tietenkin menee vielä verot ja rutkasti...
- JoAnna1980
juu menee kaikenmaailman muut että eipä sillä mitä käteen jää nii kovin juhli ja leveesti elä :(
- alalle menijä
niin ja vielä kysyisin näistä arkipyhistä. onko avustajalla kaikki arkipyhät palkallista vapaata? vai onko nekin sovittavissa....
- akkuli3
Arkipyhät maksetaan kolmenkertaisena jos siihen työvuoro osuu.
Minkälainen soppari on tehty, siitähän se on kiinni. Jos on sellainen avustettava joka apua tarvitsee säännöllisesti oli sit pyhä tai ei niin silloin ollaan luonnollisesti töissä. Joillakin on sovittu et pyhinä ei töitä tehdä jne.. täysin sopimuskohtaisia juttuja :) - uupunut
olen henkkohtainen avustaja,olen avustanut jo monta kuukautta.Nyt olen aivan uupunut.Pitääkö mun itse hoitaa tuuraaja??? Käyn aamulla ja illalla 7pvää viikossa.Ei päivääkään vapaata.Saan kyllä sovittua vaikka yhen päivän vapaata sillon tällöin,mut itseäni huolestuttaa kun avustettavani joutuu oleen sen päivän yöpaidassa ja paljoin jaloin.Mitä voin tehdä?Help!
- haloo haloo
Siis montako tuntia teet päivässä ?? Viikko tunnit ei saa ylittää yli 40h. Jos teet vain muutaman tunnin aamulla ja muutaman tunnin illalla, niin itsehän päätät montako tuntia haluat tehdä.
Kuka on työnantajasi ?? Millaisen sopparin olet allekirjoittanut ?? - ei orja
Hoida vapaa-aikasi kuntoon, hyvä ihminen! Nythän olet aika lailla työnantajasi orjana.
- AYkessu
Työaikalaki, Vuosilomalaki, jne...jne... koskee kaikkia työntekijöitä ja työnantajia. Lakia huonommista asioista ei voi edes erikseen sopia että sopimus olisi pätevä.
- En suosittelisi
Älä tule alalle. Todella viheliäisiä suurin osa työnantajista! Kouluttaudu vaikka lähihoitajaksi kahdesas vuodessa. On paremmat työnantajat, parempi palkka, tarkat työtehtävät mitä tehdään, saat työvuorot etukäteen.
- Pitkäänalalla
Ei kannata ryhtyä avustajaksi jos haluaa minuutin tarkat työajat ja selkeän työnkuvan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292390- 1282303
- 1582054
- 361716
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201668- 271049
- 511037
- 86995
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24932- 114904