Juopot pakkohoitoon, kiitos!

elämämennyt?

Miesystäväni on tuurijuoppo. Tällä hetkellä vetää viinaa kaksin käsin, työpaikka menossa alta (Lue: HYVÄ työpaikka). Lähes kaksi vuotta oli juomatta ennen tätä ryyppyputkea.
Uhkailee itsemurhalla, kun soitin 112, halusivat jututtaa asianosaista, ja koska hän osaa esittää rauhallista eikä mitään hätää, niin eihän sitä ambulanssia lähetetä paikalle.
Monstereita näkee ympärillään, ei saa nukuttua.... Ja koska emme asu yhdessä (onneksi!) kukaan ei voi olettaa, että olen paikalla 24/7 vahtimassa mitä tapahtuu. Ja on tässä sentään omakin elämä, työ ja lapset, harrastukset, ystävät....

Kenellä on vastuu sitten, kun juoppo löytyy kuolleena, joudunko syytteeseen, kun olen hänen kanssaan ns. parisuhteessa?

Yhteiskunnalle tulee tietenkin halvemmaksi, kun juoppo kuolee, eikä ole yhteiskunnan elätettävänä vammautuneena, muistihäiriöisenä tai muuten avuttomana työttömänä sossuluukun elättinä. On tää systeemi perseestä!

Helvetillistä!!

14

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • b-holisti

      Ompas taas kommentti!

      "juopot pakkohopitoon" järjesta 400 000 hoitopaikkaa.

      • 344

        -p


      • tuleva elämä

        Joo annoitkin hyvän hoitolan nimen "Pakkohopito" ! Thanks


      • c-holisti

        Ennen sentään oli b-mielisairaaloita, mutta nykyään kaikki juoppohullut on tavisten riesana ns. avohoidossa........


    • C=5

      Joo, syyte tulee ja 10 vuotta kiintetä linnaa!

      • C=666

        Kiitos tiedosta, syyttäjä!


    • unadostresquatro

      Et voi asialle mitään. Suomessa ei ole pakkohoitoa alkoholisteille, itse vaadin samaa muutama vuosi sitten, kun kihlattu meni alamäkeä kiihtyvällä vauhdilla. Sain hänet kaupungin päihdeklinikalle, hän palasi sieltä onnellisena: lääkäri oli sanonut ettei hän mikään juoppo ole ja juomista nyt ei ainakaan kannata lopettaa. Päätin, että jätän hänet, hänen sairautensa oli liian rankkaa katsottavaa. Et ole vastuussa miesystävästäsi. Hän on itse vastuussa itsestään. Hän ei pysty itse lopettamaan juomistaan, mutta hän pystyy päättämään hakeeko apua. Neuvoni on, että jätä hänet. Etsi uusi mies tai elä yksin. Parempi yksin kuin huonossa seurassa.

    • 00007-700000

      Kannabisnarkit pakkohoitoon ,tai pallo jalkaan ja suota kuokkimaan ei järjestäytynyt yhteiskunta tarvitse heidänlaisiaan työtä vieroksuvia surkimuksia ei todellakaan.

    • pelastelija

      Et sinä valitettavasti saa sitä pakkohoitoon... eikä vastuu voi olla sulla. Mulla täs naapurissa asuu kanssa juoppo jonka oon muutaman kerran saatellut asunnolleen kun on siinä kunnossa ettei itse muista missä se on. Viimeks ihan säkällä satuin paikalle koiraa lenkittäessä, oli pakkanen, iltamyöhä eikä sillä ollut edes kunnon vaatteita. Pariin otteeseen oon soittanut 112:n ja kommentti on tyyliin: jos pääsee kotiinsa, vastuu on pois sekä multa että heiltä. Omassa kodissaan saa kuulema dokata ihan niin paljon kun lystää ja vaikka kuolla sinne. Joku päivä se vielä löytyy sinisenä hangesta mut minkäs teet...

    • Äitinsä

      Ei meitä alkoholistien läheisiä kuuntele kukaan. Pakko katsoa vaan sivusta ja yrittää pysyä järjissään kun toinen tuhoaa itsensä ja elämänsä.
      Juuri äsken kävin hakemassa 70 eurolla ruokaa vieroitusoireisen alkoholistipoikani jääkaappin ja pakastimeen ja mikä olikaan kiitos, koko reissun ajaj itkun ja valitusten kuuntelemista, kun kukaan ei ymmärrä ja kaikki vaan lisää hänen pahaa oloaan ja ovat tahallaan ilkeitä.
      Kamalaa kun ei saa nukuttua, on pakko juoda kun kukaan ei ymmärrä, miten paha olo hänellä on.
      Uskalsin ehdottaa a-klinikalle menoa, sen seurauksen auton ovi pamautettiin saranoiltaan. Kotona onkin monta reikää seinässä paikattu ja väliovia uusittu.
      Eletään varpaillaan yötä päivää ja pidetään suu supussa, pahemmalta välttyäksemme.
      Onhan poliisia tarvittu ja ambulanssia useinkin, mutta rumba jatkuu ilmeisesti hamaan hautaan asti.
      A-klinikan mielestä hän ei ole alkoholisti, vaikka työpaikat ja ihmissuhteet ovat laidastaan päättyneet juomisen seurauksena.

      • hhhhghf

        Joka ihmisellä on oma elämänsä ja kehonsa, jos sen tahtoo aineilla tuhota, niin omapa on asiansa.

        Poikas elämä ja keho, ei sun. Anna juoda ja tuhota kehonsa, pyytää apua sitten kun ongelmaansa sitte kun haluaa.

        Enemmän se päihdeongelma haittaa päihdeongelmaisia, kuin muita ihmisiä.
        Terveyttä ei voi ostaa rahalla, ja kyllä ne tajuaa ongelmansa, sen takia sun poikas suuttuukin, kun yrität auttaa sitä.
        Se ei vaan halua tunnustaa ittelle ongelmaansa.


    • ---345+++

      Juoppoja ei laki voi pakottaa pakkohoitoon.

      Hertoisiko mitä tämä käytännössä merkitsee? Pakko...tehdä siis mitä? Tuottaako tämä muka raittiita kansalaisia - epäilen suuresti. Mitä hoito pitää sisällään? Ollaan "pakkohoidossa" x kuukautta ja mitä sitten. Veikkaan että sama ryyppyralli alkaa pian uudestaan.

    • -T.L.-

      Muutama kaveri käy aina sillon tällön muutaman viikon katkolla sitten taas kun katkolta tullaan niin on jo mäyräkoira valmiina ja ryyppääminen alkaa taas virkein mielin.

    • helppoa

      kaikista parasta olla rauhassa juopoilta kun kiertää kaukaa, eikä vastaa puhelimeen, jos soittaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe