Luteet rivitalossa!

hope11

Asumme rivitalossa, ja naapurin perheeltä tuli viime viikolla ilmoitus että heillä on luteita. 3 kertaa myrkytysfirmasta myrkyttäjä jo käynyt. Huoltoyhtiön mukaan vain saastuneen asunnon myrkytys riittää, mutta itse olemme nyt paniikissa! Mihinkäs muuallekkaan ne luteet siirtyy, kun viereiseen kämppään!? Onko kokemuksia tällaisesta?

4

1450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asfaltti Erkki

Niin ne voivat siirtyä ilmastointikäytäviä ja muita läpivientejä pitkin teillekin. Mutta jos ette ole niitä nähneet, niin kannattaa ehkä odottaa. Luteiden myrkyttäminen on erittäin vaikeaa: kaikki listat, kaapit yms, pitää purkaa jne. Joten jos ette ole niitä havainneet, niin ei kannattane siihen rumbaan lähteä vaan toivoa parasta.

• Hiiret alivuokralla
      • Asfaltti Erkki

No eivät ne hiiret katso, onko talo uusi vai vanha. Hiiriä tulee helposti sisään kylmillä ilmoilla syksyllä, jos on pieniäkään reikiä. Jos myrkytykset eivät auta, niin se johtuu usein siitä, että ulkoa tulee aina uusia.

• khb hik öikhnökihn

Kokemusta on.

Asuin aikanaan pitkään itänaapurissa, todella suuressa kerrostalossa. Se oli uusi rakennus, oltiin ensimmäisiä asukkaita. Ja pian muuttivat sitten lutikatkin. Eipä siinä muuta, pitää olla omatoiminen. Repullinen täystuhoa, tuubitolkulla silikonia, hyttysverkkoa, kaikkea sen sellaista.

Jos niitä ei itse tuo mukanaan asuntoon, ne tulee muuta kautta. Läpivienneistä, ilmanvaihtorööreistä, pienistä raoista jne. Eli ensin rutkadsti myrkkyä kaikkialle, verkot kaikkiin räppänöihin, silikonia kaikkiin mahdollisiin rakoihin. Ei elintarpeita näkyville jne.

Ihan hyvin niitten kanssa pärjäsi, joskus harvoin piti joku liiskata.Kätevintä tehdä yöllä ratsia keittiöön, siellä ne heiluu pöydillä ruuanmurusten perässä, jos niitä on. Hyvä ansa on laittaa pöydälle vähän raakaa kananmunaa, se on niitten herkkua.

Kissan mukana tuli kirppuja, se oli kissan pesu kirppushampoolla ja asunnon täysmyrkytys, se siitä.

Aikanaan olleet suomessakin paha virsaus. Nyt taas yleistymässä. Samaten rotat ja hiiret jne. ne on niinkuin ihmisten itse aiheuttamia ongelmia. Koululaisilla on kirppuja, koska kotona on kirppuja, sitten ne leviää muihin koululaisiin jne. Ei voi etsiä yksittäistä syyllistä, kyse on kaupunkiasumisen pikkuisista varjopuolista.

Nykyään ollut lähinnä ongelmana faaraomuurahaiset. Niitä nyt vaan on tällä alueella älyttömästi. Kaikki myrkytelleet jokavuosi pihojaan, mutta ei niistä pääse ikinä eroon, ne vaan majailee jossain omissa kätköissään. Pitäsi saada kaikki kuningattaret tuhottua muutaman neliöhehtaarin alallta, niin niitä ei olisi.

Vaan ötökät kuuluvat luonnon kiertokulkuun. Ihmisen kuuluminen siihen on paljon kyseenalaisempaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2783
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      22
      1533
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe