Kunnat velvoitettava työllistämään asukkaitaan

Joka kunnasta löytyy töitä. Joka kunnasta löytyy myös tyhjiä tiloja joissa voidaan tehdä erinäisiä töitä. Valtionapuakin varmaan hankkeeseen saisi. Ehdotin joskus Köyliön kunnalle että palkkaisivat edes kaksi työntekijää klapien tekoon. josta kunta voisi toimittaa puita vanhuksille ja muille tarvitsijoille, halvemmalla vieläpä mitä yksityiset niitä myyvät. Ei saanut ehdotukseni kannatusta vaikka lisäksi ehdotin että koska tienvarsille jää paljon puuta metsäyhtiöiltä, joita ei koskaan noudeta vaan jätetään maahan mädäntymään ja ne varmaan metsäyhtiöiltä saisi ilmaiseksi. Paljon muitakin töitä kunnilla varmaan olisi kun vaan olisi halua työllistämiseen ja vastuuta kuntalaisistaan.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4H?

      Varmasti töitä löytyisi, mutta kunnat valitsevat mieluummin määräaikaistyöntekijän työllistämistukipaikalle puoleksi vuodeksi. Pätkätyöt lisäävät vuokratyövoiman osuutta työllisyydestä sekä tavallaan vääristävät tilastoja. Pitäisi muuttaa työllisyystilastoja, että laskettaisiin vain vakituiset työntekijät työllisyyteen, ei työllistämistukityötä.

      Koko Suomessa näkyy ylitiheitä metsiä, joten raivaus-, hakkuu- ja polttopuutyövoimaa tarvitaan. Uusiutuva energia lisää osuuttaan myös lämmitysmuotona.

      Oletko ollut yhteydessä työkeskuksiin tai 4H-kerhoihin asiassa?

      • von Lagerbom

        Olet oikeassa. Pätkätyöt pitäisi kokonaisuudessaan kieltää. On kunnilla ollut varaa jaella ylemmille toimihenkilöilleen jouluksi valtiolta saaduista varoista ylitse jääneet rahavaratkin. On ensin pihistetty ne toimeentulotuista ja sitten jaettu ne itselleen ja työtovereille, heh. Katselkaapa netistä eri kuntien tietoja. Ainakin Köyliön kunta jakoi rahaa toimihenkilöilleen takavuosina ja kirjoitinkin asiasta netissä jollekin palstalle.

        En ole asian tiimoilta ollut yhteydessä kuin silloin joskus Köyliön sosiaalijohtajaan joka teki kai asiassa aloitteen ehdotukseni pohjalta mutta kuten sanoin, idea tyrmättiin heti kättelyssä.


    • Käpykaartilainen

      Olisi hyvä aloittaa niistä puuteriperseistä, jotka loikoilevat vastikkeettomalla päivärahalla kotona ja ruikuttavat joka asiasta. Jos se lauma laitettaisiin keräämään käpyjä metsään niin sudetkin muuttais takaisin Venäjälle. Ei nekään kuuntelisi moista rutinaa kauaa!

      • von Lagerbom

        Koululaiset keräsivät joskus käpyjä säkkeihin hakkuuaukealla. Nykyisin ei ole mitään tuollaista luonnonläheistä toimintaa koululaisillekaan.Onkohan syytä opettajissa, että hekin taitavat olla ainakin pian jo facebooksukupolvea jolle luonto rajoittuu vessapaperirullaan, heh..


      • 12 tunnin työpäivä
        von Lagerbom kirjoitti:

        Koululaiset keräsivät joskus käpyjä säkkeihin hakkuuaukealla. Nykyisin ei ole mitään tuollaista luonnonläheistä toimintaa koululaisillekaan.Onkohan syytä opettajissa, että hekin taitavat olla ainakin pian jo facebooksukupolvea jolle luonto rajoittuu vessapaperirullaan, heh..

        No ei kait lapsetkaan mitään tee, jos vanhemmatkin makaa kotona työikäisinä, eikä kortta ristiin paa, muuta kun käsi ojossa ollaan ottamassa ja suu auki odotetaan, että ruoka putoo suuhun, ihme, että viittivät kouluja käydä edes, jos omien vanhempien ainoa saavutus on elinaikanaan ollu työharjottelu.
        Ei jumalauta, mitä ruikutusta. Sitten mä vittu ymmärrän, jos täällä ruikuttais työssäkäyvät, mutta kun aikaansa tapetaan perkele netissä päivästä toiseen ja vittuillaan saatana joka asiasta. Helvetin helvetin helvetti sanon minä.


      • Nyt korpee pahasti
        12 tunnin työpäivä kirjoitti:

        No ei kait lapsetkaan mitään tee, jos vanhemmatkin makaa kotona työikäisinä, eikä kortta ristiin paa, muuta kun käsi ojossa ollaan ottamassa ja suu auki odotetaan, että ruoka putoo suuhun, ihme, että viittivät kouluja käydä edes, jos omien vanhempien ainoa saavutus on elinaikanaan ollu työharjottelu.
        Ei jumalauta, mitä ruikutusta. Sitten mä vittu ymmärrän, jos täällä ruikuttais työssäkäyvät, mutta kun aikaansa tapetaan perkele netissä päivästä toiseen ja vittuillaan saatana joka asiasta. Helvetin helvetin helvetti sanon minä.

        Ja sen verran vielä, että työstä puhumisenkin saisi vallan kieltää niiltä ihmisiltä, jotka ei jumalauta tee minuuttiakaan töitä päivässä. Ei perkele tartte tulla tänne saiteille elvistelemään ja jeesustelemaan mitä pitäis tehdä, jos ei itte tee hevonhelvettiä.


      • von lagerbom
        Nyt korpee pahasti kirjoitti:

        Ja sen verran vielä, että työstä puhumisenkin saisi vallan kieltää niiltä ihmisiltä, jotka ei jumalauta tee minuuttiakaan töitä päivässä. Ei perkele tartte tulla tänne saiteille elvistelemään ja jeesustelemaan mitä pitäis tehdä, jos ei itte tee hevonhelvettiä.

        Tekevätkö poliitikot mielestäsi työtä ja puhuvat ihan telkkarissakin, paskaa, kuten tänäänkin. Niitä paskanpuhumistilaisuuksia jossa Katainenkin loistaa, kutsutaan eduskunnan kyselytunneiksi. Ansaitsevatko he tosiaan suuret palkkansa? Kyllä minä ainakin aion jeesustella täällä edelleen poliitikoistakin niin kauan kun aihetta siihen on. Huutelet pahaa oloasi ihan väärälle taholle. Ohjaa se päättäjiimme.


      • hame päälle vaan
        von lagerbom kirjoitti:

        Tekevätkö poliitikot mielestäsi työtä ja puhuvat ihan telkkarissakin, paskaa, kuten tänäänkin. Niitä paskanpuhumistilaisuuksia jossa Katainenkin loistaa, kutsutaan eduskunnan kyselytunneiksi. Ansaitsevatko he tosiaan suuret palkkansa? Kyllä minä ainakin aion jeesustella täällä edelleen poliitikoistakin niin kauan kun aihetta siihen on. Huutelet pahaa oloasi ihan väärälle taholle. Ohjaa se päättäjiimme.

        Juu jatka vaan vinkumista, kun ei sulla muutakaan virkaa ole.


      • von Lagerbom
        hame päälle vaan kirjoitti:

        Juu jatka vaan vinkumista, kun ei sulla muutakaan virkaa ole.

        Olet tyystin väärässä, heh. Kyllä minä harrastan vaan niitä hameenalushommia mutta laita sinä itse hame päällesi jos siinä tunnet olevasi eduksesi, virn..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe