Osaiskohan joku kertoa sillai kansantajuisesti, miten menetellä t-kassan ja palkkioiden kanssa. Kun jos ottaa vastaan vaikka puhelinmyyntiä provisiopalkalla, ni tartteeko päivärahahakemukseen merkitä "työssä" vaikka ei ole mitään takeita siitä että saa yhtään kauppaa aikaan? Ku eiks se mene niin, että kassa ei maksa päivärahoja ennenku niillä on käytössä palkkatiedot. Ja jos palkkaa ei tuu, ni milläs sit eletään?
Tai jos ottaa vastaan jotain kotona tehtävää työtä ni eihän kukaan voi tarkistaa, että työtunnit tulee tehtyä eli työssäoloehdon karttumista ei voi tarkistaa. - Eiks se niin sanota ohjeissa?
Ja entäs jos sit tekee hommia palkkiota vastaan ni käsitelläänks se samallai ku palkkaduunit? Eli työtön, työtön, työssä - ja sit odotellaan et joskus saatais se palkkio? Otetaanko palkkiokin huomioon ansiosidonnaista laskettaessa?
Oon yrittäny löytää vastauksia, mutten näköjään osaa laittaa oikeaa hakusanaa ja siks en tiedä asiasta. APUVA ja KIITOS! :)
Tietäiskö joku?
Jarva59
1
128
Vastaukset
- 8+16
Noin epävarmoja hommia ei kannata ruveta ees tekemään jos on ansiosidonnaisella päivärahalla, ainoastaan silloin jos tulee takuupalkka, tosin jos sitä palkkaa ei kerry, niin silloin saa sen normi ansiosidonnaisen siltä ajalta eikä soviteltua päivärahaa, ellei se työ ole kokoaikaista yli 2 viikkoa kestävää. Näin olen asian ymmärtänyt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893412
- 1033076
- 532292
- 211812
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201715Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111660Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61638Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein221478Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131401Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin381384