12 luku: Maanpetosrikoksista
Luku on uudistettu lailla (21.4.1995/578).
1 § (21.4.1995/578) Suomen itsemääräämisoikeuden vaarantaminen. Joka tarkoituksenaan väkivaltaa käyttämällä tai sillä uhkaamalla taikka vieraan valtion sotilaallisen tai taloudellisen painostuksen tai tuen avulla
1.saattaa Suomi tai osa Suomea vieraan valtion alaiseksi,
2.irrottaa osa Suomea muusta valtakunnasta tai
3.muulla vakavuudeltaan näihin rinnastettavalla tavalla rajoittaa Suomen valtiollista itsemääräämisoikeutta
tekee teon, josta aiheutuu sanotun tarkoituksen toteutumisen vaara, on tuomittava Suomen itsemääräämisoikeuden vaarantamisesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.
Poliitikkojemme maanpetoksellinen toiminta
4
196
Vastaukset
- von Lagerbom
4 § (21.4.1995/578) Törkeä maanpetos. Jos maanpetoksessa
1.aiheutetaan vaara valtakunnan tai sen osan joutumisesta vieraan vallan alaiseksi tai
2.muuten aiheutetaan Suomelle erityisen suurta vahinkoa
ja maanpetos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä maanpetoksesta vankeuteen vähintään neljäksi vuodeksi tai elinkaudeksi.
Yritys on rangaistava.- valtiopetokset
Tässä valtiopetoksista saatavia rangaistuksia:
http://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001?search[type]=pika&search[pika]=valtiopetos#L13
Esim. EMUun liityttiin perustuslain vastaisesti ilman kansanäänestystä.
Keskustelupalstasta päätellen olemme ainoat satakuntalaiset, jotka ovat huomanneet laittomuuden Arkadianmäellä.
- Upeaa!
Sinussa on juristin ja yhteiskuntatieteilijän ainesta! ;-)
Sopisit hyvin eduskuntavaalien ehdokkaaksi. Kirjoituksillasi olisi varmasti kysyntää myös Maailman menoa- ja EU-palstoilla. - Maizu66
Kerrankin löytyy joku, joka on kanssani samaa mieltä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1356151
- 574376
- 592841
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282778Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161875- 151544
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹341412Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗251395- 301240
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431151