Eli mietin, pitäisikö mennä norssiin vai cynkkarille. Lukuaineiden keskiarvo on 9.6. Onko norssin tilat hyvät ja millainn musiikin taso siellä on? Pääosin norssin kokemuksia, kiitos.
Norssi jkl vai cynkkari? Kokemuksia?
3
1731
Vastaukset
- kyllä vaan
Norssissa oppilaiden välillä todella kova kilpailu, mutta opettajat ovat todella ammattitaitoisia ja kannustavia. Tilat ovat hyvät, eikä ahtaus ole ongelma, kun rakennus on kuitenkin iso ja välitunnit yläasteikäisten kanssa eivät aina samaan aikaan. Itse kävin yläasteen norssissa ja viihdyin koulussa ilmapiiriä lukuunottamatta todella hyvin. Kskiarvorajat ovat koulussa heitelleet viime vuosina aika paljon, joten ilmapiirikin muovautuu varmaan sen mukaan, minkä tasoista porukkaa luokilla sattuu olemaan ja millaisia intressejä opiskelun lisäksi löytyy. Työrauha ja hyvä opetus (mahd. harjoittelijoita lukuunottamatta) on kuitenkin taattu. (:
Cynkkarilla on hyvät tilat, mutta ahdasta ja meluisaa jatkuvasti kasvavan opiskelijamäärän takia. Ensi vuonna kuulemma otetaan osa luokista amiksen puolelta, missä on jo entuudestaan ruokala ja liikuntatilat, mutta matka rakennusten välillä ei ole kohtuuton edes talven kovimmilla pakkasilla. Itse cynkkarilaisena voin sanoa olevani tyytyväinen kouluun suvaitsevan ilmapiirin ja kannustavien opettajien takia. Ei ole tullut vastaan montaakaan huonoa tai epämiellyttävää opettajaa, vaan tuntuvat kaikki nauttivan työstään nuorten parissa. Jos musiikki ja opiskelu molemmat kiinnostavat, ei ehkä kannata hakea musiikkilinjan puolelle. Musiikkia tulee toki opiskeltua ja porukka on kiinnostunut samasta asiasta, mutta työrauha tuntuu olevan ainakin ensimmäisen lukuvuoden ajan ihan toivoton, kun tunnit eivät kiinnosta ja halutaan vaan tehdä niitä omia juttuja. Onneks valikoimaa musakursseissspaljon ja niitä saavat muutkin kuin musalinjalaiset.
Tänä vuonnahan cynkkarin ja norssin keskiarvot olivat lähes samat, mutta ensi vuodesta ei taas tiedä. Jos haluat ottaa varman päälle ja välttyä mahdollisilta koulutuskuntayhtymän jekuilta, valitse ehdottomasti norssi. Kky on aiheuttanut viimeisten vuosien aikana melkoisesti hallaa kouluilleen. :/ Enään et mene mihinkään, kun yhtesisjaku päättyi viikko sotten.
- enpo on #¤%&
Joo ja ehkä se haki jo -.-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576