Helsingissä vakava vaaratilanne ja uutisten mukaan "Norwegian-lentoyhtiön kone viipyi kiitotiellä normaalia pidempään aiheuttaen vaaratilanteen", pari konetta joutui tekemään ylösvedon ettei olisi tullut päälle.
No ei ole ihme, henkilökuntaa riistetään ja rasitetaan äärimmilleen, on vain ajan kysymys milloin rysähtää ja kunnolla!!! Kannattaako säästää jos henki menee kysyn vaan!! Eiköhän koneessa ole ollut kunnon paniikkikin päällä kun asian vakavuus valjennut!
Norwegian aiheutti VAKAVAN vaaratilanteen!
27
653
Vastaukset
- työtön sossupummi
Kyllä ulkoistaminen Finnairin tekniikassa alkaa näkyä lentoturvallisuudessa! T. työtön sossupummi
- kehveli 2
Lennonjohto sössii ja joku finnaiuskovainen on heti norwegiania syyttämässä.
- no mikäs ny?
Suora lainaus lehdestä. Ei kai ole herkkä paikka halpiksille? Kai ne nyt toimittajat tietävät!
- CONSPIRACY!!!!!
Miten tää liittyy mitenkään Finnairiin? Jos vainoharhaisuus on tolla tasolla, niin vois harkita että kysyis ammattiapua. Oletko noin vaikea ja maallikkotermillä hullu arkielämässäskin..?
- kakka lehdistö
no mikäs ny? kirjoitti:
Suora lainaus lehdestä. Ei kai ole herkkä paikka halpiksille? Kai ne nyt toimittajat tietävät!
Suomalaiset toimittajat eivät tiedä...varsinkaan silloin kun työpaikkana on Iltalehti tai Iltasanomat.
Onhan se nyt jo nähty ja koettu. - jubbajoo
no mikäs ny? kirjoitti:
Suora lainaus lehdestä. Ei kai ole herkkä paikka halpiksille? Kai ne nyt toimittajat tietävät!
juu, suomalaiset iltapäivälehdethän ovat varsinaisia totuuden torvia... Yleensä lentoalaan kohdistuvat jutut ovat täysin vääristynyttä tietoa jos alasta ei mitään ymmärrä.
Minua kiinnostaa mihin perustat väitteesi henkilökunnan "riistämisestä" ? Eiköhän se ole niin että ei siellä ole kenenkään pakko olla jos tuntee itseään kohdeltavan kaltoin... - rikkiviisaalta tuli
jubbajoo kirjoitti:
juu, suomalaiset iltapäivälehdethän ovat varsinaisia totuuden torvia... Yleensä lentoalaan kohdistuvat jutut ovat täysin vääristynyttä tietoa jos alasta ei mitään ymmärrä.
Minua kiinnostaa mihin perustat väitteesi henkilökunnan "riistämisestä" ? Eiköhän se ole niin että ei siellä ole kenenkään pakko olla jos tuntee itseään kohdeltavan kaltoin...No nythän kummasti kyseenalaistetaan iltapäivälehtien osaaminen! Tähän asti iltapäivälehdistö on ollut ainoa joka on ollut oikeassa.
Riistämistä on se, että ainakin vielä viime vuonna Suomen base on ollut Helsinki, mutta yhtiö ei ole suostunut suomalaisiin työehtolakeihin eli on laittomasti kierrättänyt kaiken Viron kautta ja siten henkilökunnan eläkekertymät ovat täysi kysymysmerkki, isyyslomia ei ole tunnettukaan, sairaslomalle ei ole voinut kipeänäkään jäädä jne.
Onko sinusta niin, että jos työnantaja rikkoo lakia niin työntekijän täytyy irtisanoutua ja jäädä ilman elantoa? Tervetuloa Suomeen, tuollainen ei nimittäin vetele. - jubbajuuu
rikkiviisaalta tuli kirjoitti:
No nythän kummasti kyseenalaistetaan iltapäivälehtien osaaminen! Tähän asti iltapäivälehdistö on ollut ainoa joka on ollut oikeassa.
Riistämistä on se, että ainakin vielä viime vuonna Suomen base on ollut Helsinki, mutta yhtiö ei ole suostunut suomalaisiin työehtolakeihin eli on laittomasti kierrättänyt kaiken Viron kautta ja siten henkilökunnan eläkekertymät ovat täysi kysymysmerkki, isyyslomia ei ole tunnettukaan, sairaslomalle ei ole voinut kipeänäkään jäädä jne.
Onko sinusta niin, että jos työnantaja rikkoo lakia niin työntekijän täytyy irtisanoutua ja jäädä ilman elantoa? Tervetuloa Suomeen, tuollainen ei nimittäin vetele.Ai iltapäivälehdet aina oikeassa? Silloinkin kun uutisoivat että suomalaiselle charter yhtiön koneelle tehtiin ilmatankkaus jolloin kaikkien matkustajien henki oli vaarassa. Tai silloin kuin raportoidaan tietyistä vioista jotka ovat pakottaneet koneet ylimääräiseen laskuun jolloin taas kaikki matkustajat ovat kokeneet kauhun hetkiä ja kaikkien henki ollut vaarannettuna. Kun kuitenkin kyseessä on ollut ylimääräinen mutta ei hätälasku. Lehdet eivät ymmärrä tirin taria lentoalasta ja kirjoittavat vain myyviä otsikoita, vaivautumatta edes selvittämään faktoja.
Mitä tuohon riistoon tulee, niin Norwegianin henkilöstölle joka työskentelee Suomessa on kyllä hoidettu kaikki asiat kuntoon. Kaikki tellit ja lellit menee niinkuin kuuluukin. Eläkkeet ja lomat kertyy. Palkkaus on hyvä, jopa kilpailukykyinen... Ei ehkä kannattaisi kirjoitella asioista joista ei ole fakta tietoa. Ei kenenkään tarvitse mielestäni olla työpaikassa jossa kärsii. Sitten on vain etsittävä uusi työ jossa ihmistä ei riistetä jos näin joku sattuu kokemaan. Tosin mielestäni Norwegian ja riisto eivät mahdu samaan lauseeseen. - ei mitään vikaa...
jubbajuuu kirjoitti:
Ai iltapäivälehdet aina oikeassa? Silloinkin kun uutisoivat että suomalaiselle charter yhtiön koneelle tehtiin ilmatankkaus jolloin kaikkien matkustajien henki oli vaarassa. Tai silloin kuin raportoidaan tietyistä vioista jotka ovat pakottaneet koneet ylimääräiseen laskuun jolloin taas kaikki matkustajat ovat kokeneet kauhun hetkiä ja kaikkien henki ollut vaarannettuna. Kun kuitenkin kyseessä on ollut ylimääräinen mutta ei hätälasku. Lehdet eivät ymmärrä tirin taria lentoalasta ja kirjoittavat vain myyviä otsikoita, vaivautumatta edes selvittämään faktoja.
Mitä tuohon riistoon tulee, niin Norwegianin henkilöstölle joka työskentelee Suomessa on kyllä hoidettu kaikki asiat kuntoon. Kaikki tellit ja lellit menee niinkuin kuuluukin. Eläkkeet ja lomat kertyy. Palkkaus on hyvä, jopa kilpailukykyinen... Ei ehkä kannattaisi kirjoitella asioista joista ei ole fakta tietoa. Ei kenenkään tarvitse mielestäni olla työpaikassa jossa kärsii. Sitten on vain etsittävä uusi työ jossa ihmistä ei riistetä jos näin joku sattuu kokemaan. Tosin mielestäni Norwegian ja riisto eivät mahdu samaan lauseeseen.http://keskustelu.suomi24.fi/node/10313798
http://www.sahkoliitto.fi/sahkoliitto/viestinta/uutiset/?x28527=297704
http://www.hs.fi/paivanlehti/talous/AVI Norwegianin vuokratyövoimalle suomalaiset työehdot/a1346639784464
http://www.demari.fi/politiikka/uutiset/7596-halpalentoyhtio-polkee-henkilokunnan-palkkoja-omalla-kustannuksella-helsinkiin
Muualta
"Norwegian on vuokrannut lentäjät virolaiselta yhtiöltä. Lentäjät eivät ole työsuhteessa Norwegianiin. Lentäjät tulevat muun muassa Virosta, Ruotsista ja Tanskasta.
Kun lentäjät vuokrataan ulkomailta, lentäjien verot, eläke- ja sosiaalimaksut maksetaan muualle kuin Suomeen. Suomen Lentäjäliiton (FPA) mukaan vuokratyövoimaa käyttävät yhtiöt kiertävät suomalaisia työehtoja.
- Kyse on sosiaali- ja veroluontoisten maksujen kiertämisestä, jolla henkilöstökulut saadaan huomattavasti pienemmäksi, liiton puheenjohtaja Sami Soininen sanoo Helsingin Sanomissa."
- Lue myös expressen
http://www.expressen.se/kvp/sas-plan-tappade-del-av-motorn-vid-starten/
Ei Norwegian aiheuttanut mitään vaaratilannetta......iltapäivälehdet jauhavat aina pa*kaa ja jotkut ressukat vielä ostavat sekä peräti lukevat uskovat niiden juttuja.
Sama koskee naapurimaan samanlaisia sensaatiohakuisia lehtiä.- Katso peiliin
Miksi Norwegian-ketjussa pitäisi lukea ruotsalaista uutista SAS:n konerikosta?! Joku reppana sotkee asioita taas.
- Luin Expressenin
Katso peiliin kirjoitti:
Miksi Norwegian-ketjussa pitäisi lukea ruotsalaista uutista SAS:n konerikosta?! Joku reppana sotkee asioita taas.
En sotke asioita.....annoin vain esimerkin näistä tasokkaista iltapäivälehdistä meillä ja muualla.
Itse olet reppana kun et ymmärrä asiayhteyttä. - Terv. reppana
Luin Expressenin kirjoitti:
En sotke asioita.....annoin vain esimerkin näistä tasokkaista iltapäivälehdistä meillä ja muualla.
Itse olet reppana kun et ymmärrä asiayhteyttä.Mikä siinä oli sensaatiohakuista roskaa?
- tutkihutki
Tutkinta tuossa valmistunee aikanaan, mutta ensivaikutelma on, että tuo soppa aiheutui lennonjohdon pienen virheen ja parin huonotuurisen yhteensattuman takia. Lennonjohto oli ensi alkuun päästänyt koneet liian lähelle ja joutuivat käskemään yhden ylösvetoon. Samaan aikaan toinen teki oma-aloitteisesti ylösvedon kun kiitorata ei vapautunut ajoissa. Ja päälle vielä juuri huonolla ajoituksella nousemaan päästetty kone.
Mutta sen takia turvamarginaalit ovat isot, että tuollainenkin yhteensattumien suma ei aiheuta muuta kuin tutkittavan tilanteen. Inhimillisiä virheitä sattuu välillä ja hyvä asia on, että useampi samanaikainenkaan ei aiheuta yleensä onnettomuutta.- uskokaa toimittajia
Mutta olisiko koko hommaa aiheutunut jos Norwegianin vuokrapilotti ei olisi niin uupunut että ei jaksa poistua ajoissa alta pois, uutisessa nimenomaan sanottiin että Norwegian viipyi LIIAN PITKÄÄN kiitotiellä. Olisiko nukahtanut puikkoihin tai ajatus vaan ei enää kulkenut?
- tutkihutki
uskokaa toimittajia kirjoitti:
Mutta olisiko koko hommaa aiheutunut jos Norwegianin vuokrapilotti ei olisi niin uupunut että ei jaksa poistua ajoissa alta pois, uutisessa nimenomaan sanottiin että Norwegian viipyi LIIAN PITKÄÄN kiitotiellä. Olisiko nukahtanut puikkoihin tai ajatus vaan ei enää kulkenut?
Ei se kuhniminen kiitotiellä paljoa vaadi. Jarrutus vähän pitkäksi yhteen poistumistiehen, niin joutuu köröttelemään seuraavaan ja se voi viedä jo ne kriittiset sekunnit jos mennään lähellä turvarajoja. Tuo on varmaan yleisin syy keskeytettyihin laskeutumisiin isommilla kentillä ja niitä tapahtuu jatkuvasti. Tuossa vain sattumalta oli takana toinen tilanne päällä samaan aikaan.
- palkka ja riisto
Kuulin tuossa että ne Norwegianin riistopalkalla olevat saavatkin aika hyvää riistopalkkaa......lentoemäntien tienestit ovat samaa luokaa kuin kansanedustajilla.
Kaikki on tietysti suhteellista.- Vaikkukorva
Kuulit? Mun kaverin kaveri oli kuullut että kabiini ei saa palkkaa ollenkaan ja pilotit kerää joka lennon jälkeen kolehdin.
- cash from sossu
Vaikkukorva voisi hakea sossusta lisärahaa korvien puhdistukseen
- nimetön.
Niin mitätön tapaus ettei edes mainita Aviation Heraldissa:
http://avherald.com/ - matkailija
no halpalentoyhtiöt nyt aina tökkiii niin kuin ryanairkin
- ei niin edullinen !
olkaa tarkkana lentoja varatessanne norweigilta . jos esim lowfare hinta ruutu näyttää 190,- x 2henkeä.. et välttämättä saakaan lentoa siihen hintaan ( asiakas palvelu väittää että jos varaajia on enemmän tai muut ulkopuoliset asiat muuttuvat) voi hinta olla toinen kuin ruutu näyttää .. oikea hinta näkyy sitten lennon varaus asiakirjoissa alareunassa laskun kokonaissummana. no tässä tapauksessa oli hinta muuttunut lentoa edeltävänä päivänänä varauksen tietoon yli 300,- per henkilö. kun olet varauksen hyväksynyt et voi perua . tässä oletettava syy oli espanjan iberian lakko joten hintoja voi näköjään nostaa ( ja asiakaspalvelu väittää että jos lento on lähipäivinä ? voivat hinnat muuttua . ELI SE HINTA JONKA RUUTU NÄYTTÄÄ ei aina ole se hinta jolla myydään todellisuudessa
- !!!!!
Kiva että spämmäät samalla asialla monessa ketjussa. Jos ei aikuinen ihminen (?) osaa lippuvahvistustaan lukea niin voi voi. Sitäpaitsi taitaapa Norjalaisella olla joku peruutusaikakin lipussa mainittuna. Lentoyhtiöitä Helsingistä riittää, senkun valitsee mieleisensä, luojan kiitos tämä halpalentoyhtiö pysynyt kuvioissa jo muutamaa aikaisempaa pidempään!
- Vuoristorataa
Toinenkin koukkaus
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194805896230/artikkeli/norwegianin kone riistaytyi lentajien hallinnasta kittilassa.html - Voijumaaa
Voi herranjestas, finnairilla tapahtuu samanlaisia tolanteita jatkuvasti mm.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013022316710736_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013042016926336_uu.shtml - Lentoturvallisuus!
"Kannattaako säästää jos henki menee kysyn vaan"
Lentoyhtiön pomot yleensä ajattelevat asiaa vain/pääasiassa rahallisen tuoton kannalta.
MUTTA: jos tapahtuu onnettomuus, niin tuhoutunut lentokone ei todellakaan ole halpa juttu. Mutta ehkä ongelmana onkin se, ettei tuhoutunut lentokone jää lentoyhtiön tappioksi, vaan sen korvaa vakuutus.
Järkevää tietysti olisi, että vakuutusyhtiöt korottaisivat huomattavasti omavastuuta, jolloin lentoyhtiön omaksi tappioksi jäisi sen verran iso summa, ettei yksikään lentoyhtiö haluaisi ottaa riskejä, vaan lentoturvallisuuden eteen tehtäisiin aidosti kaikki, mitä voidaan. Nykytilanteessa voi olla, että keskitytään liikaa kulujen karsimiseen silläkin uhalla, että lentoturvallisuus vaarantuu.
Omavastuu pitäisi laittaa niin isoksi, että esim. 1 ainoa onnettomuudessa tuhoutunut kone söisi koko vuoden osinkotulot lentoyhtiön osakkeenomistajilta. Tämän jälkeen ei yksikään yhtiö enää pyrkisi säästämään sellaisilla tavoilla, jotka saattavat vaarantaa lentoturvallisuuden.
Oletko sinä töissä vakuutusyhtiössä?
Jos olet, niin tulosta tämä kirjoitus ja anna tuloste esimiehellesi!
Ehkä tällä keinolla tähänkin asiaan saataisiin oikeasti parannusta ! - vihaineniltapaskalle
Täällä kirjottelee paljon paskanjauhajia. onko se vaikeaa käsittää, että vaikka se ei siltä aina Iltapaskan silmissä näytä, myös norvegian toimii täysin kansainvälisten lentolakien ja turvallisuusmääräysten puitteissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067