Minulla on 728iA, -97, joka kuluttaa ajotavasta riippuen öljyä n. 0,7-0,9l/1000km (ei siis 10000). Mikä vikana? Ei vuoda, ei "tupsauttele" putkesta. Käytetty öljy on Esson 5W-40 (ULTRON). Onko enne jostain vai vika öljyssä? Mitä kannattaisi tehdä?
BMW 728iA öljynkulutus
8
1710
Vastaukset
- e39
Castroliin tai Mobiliin.
- bbb
ei ole merkistä kiinni. BMW-merkkihuolto käytää shellin 0-40w öljyä. Itsellä 750, öljyn kulutus 0,5 dl/ 10000km
- Seiska
Itsellä on autossa vielä Saksassa laitetut mitkälie-öljyt (vielä aika puhtaat)ja 2000 km ajon jälkeen ei öljyn taso ole mainittavammin laskenut. Ehkä desi tai kaksi on voinut kulua. En tosin tiedä että montako litraa on tikussa ylä- ja alarajan väli..
Auto -96 728iA ja mittarissa 151 tkm.- jore
Mittatikun viivojen väli on kuulemani mikaan noin yksi litra.
- Ex-GTI
Minun vm97 728iA / 142tkm ei syö öljyä. Olen ajanut autolla kohta 5000km. Kysyin Tapiolan Essolta öljynkulutuksesta (viime huollon aikana) ja siellä sanoivat, että "ei nämä vie öljyä". Eli normaalisti ei tarvitse lisää öljyä huoltojen välissä.
Sinun tapauksessa on varmasti kyseessä jokin vuoto (öljyä menee niin paljon = 9l / 10000km). Soita Tapiolan Essolle p.094554055 ja kysy mitä he epäilevät.- tankke söön
Kiitos vinkistä, yritinkin soittaa, mutta huolto varattu. Laakkonen sanoi, että Castroil pysyy paremmin sisällä. Olen myös ymmärtänyt, että kulutuksen ja käytetyn öjymerkin suhteen on suuriakin vaihteluja eri autojen osalta. Osaako kukaan indikoida mahdollista vikaa, jos sellaisen puoleen pitää kääntyä, kun ei vuoda eikä tupsauttele?
- '''
tankke söön kirjoitti:
Kiitos vinkistä, yritinkin soittaa, mutta huolto varattu. Laakkonen sanoi, että Castroil pysyy paremmin sisällä. Olen myös ymmärtänyt, että kulutuksen ja käytetyn öjymerkin suhteen on suuriakin vaihteluja eri autojen osalta. Osaako kukaan indikoida mahdollista vikaa, jos sellaisen puoleen pitää kääntyä, kun ei vuoda eikä tupsauttele?
Kannattaa etsiä sitä vikaa ehkä jostain muualta kun öljy merkistä, ei ole noin suuria vaihteluja.. paitsi tietenkin jos asettuu jonkin verran öljy merkin vaihdolla niin miksipäs ei.
- arttu
tankke söön kirjoitti:
Aivan selvä tapaus! Kannattas vaihtaa toiseen automerkkiin, jos haluaa vähemmän huolia tulevaisuudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462362Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648