Onkohan tällä palstalla muita nuoria jotka syystä tai toisesta ovat paljon yksin?
Olen itse 18 vuotias ja tällähetkellä ei ole ystäviä eikä kavereita ollenkaan. Elämäntilanne ajoi pois edellisistä kaverisuhteista. Minua jonkin verran koulukiusattiin ala- ja yläasteella ja nyt en ole opiskelemassa mitään. Asun yksin. Aikaa vietän melkeinpä vain perheeni kanssa. Onko muita jotka ovat näin yksin kuin minä? Samaa ikäluokkaa suunnilleen 15-25..?
Yksinäiset nuoret ympäri suomea?
21
771
Vastaukset
moi
ite oon 22 v ja yksinäinen vantaalt.
aikalailla sama tilanne kuin sinulla mutta en asu yksin- vittuun täältä
Et siis ole yksinäinen. Häivy.
- paskajuttue2
Juup. Sama homma täällä. 21v ja yläasteen kiusaamisen jälkeen ei ole tullut tehtyä oikeastaan mitään pitkä aikaista työtä, koulua tai vastaavaa. Lähinnä kotona ja kaveritkin jäi aikoja sitten.
- asdarqwreqwe
Täällä kans yks koulukiusattu. 18v, ei töitä, ei koulutusta, asun yksin eikä oo kavereita.
Jännää kuinka monta elämää koulukiusaajat on pilanneet. - Keissa
Kyllä tuo kiusaaminen on tuhoisaa, mutta ei anneta periksi. Onneksi me ollaan ihan yhtä hyviä ihmisiä kuin nuo kiusaajat. Minua kiusattiin mutta varmaan olen nyt vanhana paljon vahvempi kuin nuo monet kiusaajat. Eräskin teki itsarin jo alle kolmilymppisenä. En olisi sitä hänelle toivonut.
- yksinäinen_2
heips,
olen 20v ja ensimmäistä kertaa myönnän olevani yksinäinen. Asun perheeni kanssa, mutta en vietä aikaa perheeni kanssa huonojen välien takia. Minua on myös kiusattu ala- ja yläasteella. En haluaisi mennä opiskelemaan, koska pelkään, että jään yksin. - Alone in the city
Yksinäinen kans. Päivät vietän kotona leffoja ja sarjoja katsellessa ja netissä muuten vain roikkuen. Joskus käyn kirjastossa tai ulkona hillumassa. Koulukiusattu ala-ylä aste ajan. Olen koko nuoruuteni tuntenut olevani erinlainen ja porukkaan kuulumaton.
- 13+4
Täällä kans yksi yksinäinen nuori nainen iältään 23 v. Päivät menee lähinnä tietokoneella ja musiikkia samalla kuunnellessa. Yksin asustelen.
- Lonely14
Moi! Onko ketään -98 syntyneitä? Olen tosi yksinäinen. Kaipaan ystäviä. Koulussa kärsin yksinäisyydestä.Minua on kiusattu koulussa ja sen takia on vaikea luottaa kehenkään.Olen tosi ujo tyttö muutenkin.Päivät menee tv:n katseluun ja tietsikkaan. Mulla ei ole harrastuksia. Olen ennen harrastanut vaikka mitä,mutta ei ole kiva mennä yksin enkä sieltäkään ole saanut kavereita. Olisi kiva saada pari hyvää ystävää.
- kasvinkumppali
-94 Turusta ja kamalan yksinäinen.
- matafaka88
-88 Kotkasta ja yksinäisiähän tässä ollaan :/ Koulukiusattu tarhasta -> 9. luokkaan asti. Ja aina yksin. Kaveritkin käänti selkänsä koska pelkäsivät että heitäkin alettais kiusaamaan. Balls anyone?
Eniveis, jos innostaa chattaa ni laittaakaa ihmees emailia. Pälistää enempi siellä sitten. Harrastuksina mul on vaa lenkkarit, hikinoro ja jalkakäytävä. Nooh, pelaan pc:l ja plegel aika paljo vaikkakii on ruven jo sekii vähä nyppimään.
Minuu ei haittaa vaikka sult puuttuis puol ruumista tai olis naamas ziljoona finniä, kunhan oot rehti kamu. -97 ja kainuun alueelta. Ylläri ylläri koulukiusattu. Sen takia kärsin aika kovasta sosiaalisten tilanteiden pelosta ja fyysisiä kipuja riittää (ahdistus-keskustelussa on oma aihe ongelmistani).
Asun vielä kotona, mutta mahd. pian haluaisin pois täältä. Periaatteessa haluaisin asua yksin, mutta kuitenkin kaipaisin ystäviä ympärille. Koulussa kyllä sentään välitunneilla on pari kamua ja tunneilla yksi, jonka kanssa kaikki teen, mutta aina koulun jälkeen yksinäisyys tulee esille. Kaikkea teen yksin, kuten esim. pelaan xboxilla. Kuitenkin kotonakaan en voi tehdä kaikkea, koska talo sen verran pieni, et pienikin mekkala kuuluu koko talossa, ja isä kun on metsäkoneen kuljettaja, menee hän töihin erittäin aikaisin ja siksi nukkuu päivisin, joten et silleen.
Nyt olen propilkki-tiimini (pelaan propilkki-nimistä peliä joka on aivan mahtava. Ihan tiimissä asti pelannut ja ylpeä siitä) ekaa kertaa puhunut skypessä, ja oli muuten eka kerta, kun ei tuntunut yksinäiseltä. Ekaa kertaa pelailin kuten ennen, mutta kun kuuntelee toisten keskustelua ja juttelee jotain siin samal, on olo hyvä.
Mutta tässäkin on este. Tiimini muut jäsenet ovat yleensä iltaisin pelailemassa, joten silloin on puhelut käynnissä. Eihän siinä mitään, mutta itse en voi osallistua, kun porukat kotona. En kehtaa alkaa puhumaan skypessä, kun luulevat, että itselleni puhun ja muutenkin kaiken mitä sanon kuulevat. Harmittaa aivan vietävästi, että en voi puhua. Tietenkään vanhemmat eivät ole kieltäneet asiaa, mutta omaa ujouttani en kehtaa.
Kyllä sitä peli- ja juttuseuraa kaipais. Joko netis (mieluisampi) tai sitten irl. Jos haluaa alkaa kaverustaa, niin ihmees viestii tulemaan!- 19+4
-89 Salosta. Yksinäisyys johtuu lähinnä siitä, että lukioaikaiset kaverit muuttaneet muille paikkakunnille. Pari vuotta istuin vain koneella, kävin koulussa ja töissä. Mitään vapaa-ajan ystäviä näistä laitoksista ei löytynyt. Kesä tulossa ja olis kiva tutustua uusiin ihmisiin, ihan vaikka kirjoittelun merkeissä. Oma auto löytyy ja kohta ehkä moottoripyöräkin, joten kulkeminen ei sinäänsä ole ongelma.
- fuckinghateworld
yksinäinen 96- lapista
- A.x.e.l.
95-poika vantaalta. Asun viel vanhempien kans päivät vietän sarjoja katsoen tai pelejä pelaten. Yla-asteel oli muutama ystävä mut nyt enää ei oo ketää. Pistäkää viestiä jos haluutte tehä mitä vain pääkaupunkiseudul, iäl ei oo välii.
- p.a.m.e.l.a
-88 ja yksinäinen. Ei ole vapaa-ajan ystäviä keiden kanssa viettää aikaa, käydä kaupungilla tai harrastaa. Kavereita on elämässä ollut, mutta hekin asuvat toisilla paikkakunnilla. Olen sosiaalisilta taidoilta huono ja pelkään tilanteita, joissa joudun olemaan tekemisissä uusien ihmisten kanssa. En ole reipas vaan tutussa seurassa viihtyvä, siksi on vaikea löytää uusia kavereita. Inhottaa, kun töissä kysytään ensiviikolla mitä tein vkl. No mitäpä muuta kuin olin päivät yksikseen kämpillä, eheh.
- cadil
-96 ja todella yksinäinen.. Ei yhtään kaveria.. Olen ollut jo monta vuotta yksin. Kärsin tilanteesta, syön lääkkeitä masennukseen ja ahdistukseen. Minua kiusattiin ala- ja ylä- asteella, en ole toipunut siitä ja tuskin tulen ikinä toipumaankaan.
- dark-idol
-94 Oulusta. Yksin asuva,koulukiusattu ala-asteelta peruskoulun päättymiseen. Ei koulua, ei ammattia eli ei tuu paljon ihmisiä nähtyä :/
- mikael19
-94 Kuopiosta. Yksin asun, oon myös ollut koulukiusattu ala- ja osan ylä-asteesta. Nyt on kohta toivottovasti mulla lukio loppumassa ja eipä näistäkään kolmesta vuodesta ole jäänyt paljon mitään käteen,ei hirveästi kavereita ole :/, vaikuttanut luultavasti just tuo kiusaaminen.. Olisi kiva tutustua uusiin ihmisiin tässä ja olisi kiva lähteä kesällä reissuun jonkun kanssa/joidenkin.. Vuokra-autolla vaikkapa kiertämään tätä meidän suomenmaata..
- mikael19
niin,löytyiskö täältä kuopion suunnita suunnilleen samanikäistä seuraa?! Pohjois-Savon aluuelta?. Haluaisin tänä kesänä tehdä oikeasti jotain ikimuistoista,uusien ihmisten kanssa ( :.
- M124
Olen 25v. ja ei ole oikein kavereita/ystäviä ujoudesta ja arkuudesta johtuen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi704640Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D1064112- 633700
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul382901Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!282653Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa612602- 552587
- 391967
- 471938
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2531818