Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tunisia, Hammamet

Lämpimään!

Hei!

Täällä näyttää olevan jo keskusteluja Tunisian Soussesta, mutta onko kellään kokemuksia Tunisan Hammametista? Ollaan lähdössä syys-lokakuun vaihteessa sinne, ja kiinnostaisi kovasti kuulla kokemuksia?

3

1157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siree

      Kävin viitisen vuotta sitten Hammametissa, matka oli ihan mukava, mutta on niitä kauniimpiakin paikkoja olemassa... Itse kaupungissa ei ollut paljoakaan nähtävää, eikä rannat olleet mitenkään huippuja. Itseäni kävi miehet/kulttuuri välillä ahdistamaan, pahimpaa huutelua olen kokenut juuri Tunisiassa. Kameleihin olisivat tämän tytön vaihtaneet!

      Kuten sanoin, kaupunki oli aika mitäänsanomaton, joten retket ympäristöön kannattaa ehdottomasti. Kävimme Tunisissa, Karthagossa ja parasta koko matkalla oli ehdottomasti kahden päivän retki Saharaan, oikeastaan melkein maan kiertomatka. Sillä retkellä näki paljon erikoisia paikkoja ja kameliratsastus auringonlaskussa erämaassa oli upeaa!

    • Ei perinteistä

      Vietin perheeni (2 2) kanssa heinäkuun Tunisiassa Yasmine Hammametissa hotelli Green Golfissa (Aurinkomatkat)

      Hotelli Green Golf on ihan mukava huoneistohotelli. Osa huoneista on yhdistetty väliovella toisiinsa. Parvekkeella kuivausteline pikkupyykille / pyyhkeille. Omat allas / rantapyyhkeet tarvitaan, hotellin pyyhkeitä ei saa viedä pois huoneesta. Huoneistossa kaksi keittolevyä ja jääkaappi sekä astioita ja ruokailuvälineitä riittämin (ei korkkiruuvia, eikä säilykepyrkin avajaa).

      Uima-allas ihan hyvä ja sen veden laatua tarkkaillaan päivittäin. Jotkut paikalliset, joita myös lomailee hotellissa, uivat altaassa täysissä pukineissa, joten veden tarkkailu lienee paikallaan.

      Hotellin aamupala on ihan hyvä ja päivällinen ainakin minun makuhermojeni asteikolla loistava. Päivällisellä useita eri ruokalajeja (paikallista eurooppalaista) ja lapsillekin löytyy hyvin maistuvaa purtavaa.

      Vaikutti että Green Golfissa oli iltaohjelmaa vasta silloin kun paikallisten lomailijoiden osuus oli "89%" maksavista asiakkaista. Muissa hotelleissa oli kuulemma ohjelmaa joka ilta ja sinne voi mennä mukaan vaikkei kyseisessä majoitusliikkeessä asuisikaan. Myös Medinassa oli jonkinlainen show iltaisin Karthago Land:n läheisyydessä. Itse Karthago Land on mielestäni ylimainostettu paikka mikäli on Suomessa nähnyt Linnanmäen tai jonkin muun paikan jossa on enemmän kuin yksi karuselli.

      Itse Yasmine Hammamet on vain turisteille rakennettu paikka. Green Golfia vastapäätä oli kauppa, mistä löytyy kaikkea tarpeellista. Rantakadulla muutamia pikkumyymälöitä jotka myyvät turistirihkamaa, josta pyydetään mielikuvituksellisia hintoja.

      Jos haluaa ostaa viiniä, olutta tai vahvempaa juotavaa muualta kuin hotellin ravintolasta/baarista voi matkustaa Hammametiin (12 km) ja vierailla valtion kaupassa ostoksilla.

      Jos pitää auringossa makaamisesta, opastettuihin retkiin osallistumisesta tai omatoimisesta matkailuista muihin kaupunkeihin Yasmine on ihan ok paikka. Auringon lisäksi se ei itsessään tarjoa oikeastaan mitään.
      Aurinkomatkojen retket olivat hyviä ja varsinkin Sahara safaria siellä käyneet kehuivat kovasti.

      Yasmine Hammamet on mielestäni vierailemisen arvoinen paikka. Itse en kuitenkaan ihastunut paikkaan niin paljoa, jotta sinne heti hinkuisin uudestaan lomiani viettämään.

    • Ansku78

      Olen lähdössä 18.9 mieheni kanssa Hammametiin. Majoitumme Iberostar Averroes- hotellissa?
      Matkanjärjestäjä on Aurinkomatkat. Kertokaa vinkkejä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe