Aloitin äskettäin neuletakin neulomisen Jättis-merkkisestä langasta. Langat on ostettu jo pari vuotta sitten normaalia, lyhyttä puseroa varten, mutta jäi tekemättä. Nyt tekeillä on pitkä takki. Pelkään ettei lanka riitä, vaikka aikanaan ylimääräistä ostinkin.
Samaa lankaa en enää kaupasta löytänyt, joten voinko ostaa jotain vastaavaa lankaa? Mitkä asiat pitäisi ottaa huomioon? Löysin kyllä toisen merkin, joka on myös 100% akryyliä (muistankohan nyt oikein), mutta paino/pituus suhde on toinen. Haittaako tämä ja miten vaikuttaa työn lopputulokseen?
Täysin samaa väriä en toki saakaan, mutta se ei haittaa.
langan vaihto merkistä toiseen?
1
576
Vastaukset
- Knit
Tarvitset samanvahvuisen langan, jottei neule ala kupruilla. Jos yhtäkkiä vaihdat paksusta langasta ohueen (tai toisin päin), niin neule muuttaa kokoa. Mitä paksumpi lanka= sitä vähemmän silmukoita per sentti. Mitä ohuempi lanka= sen enemmän silmukoita sentillä. Jos lanka muuttuu erilaiseksi kesken työn, niin neule siis suurenee tai kutistuu kesken matkan, jos ei muuta silmukkamääriä. Myös jos lanka on pintarakenteeltaan erilainen, niin sen huomaa valmiista työstä. Toki voit myös käyttää tätä hyödyksi ja suunnitella takin sen mukaan.
Löytyisikö samaa lankaa kirpputorilta, tuttavilta tai jostain muusta kaupasta tms.? Aina parempi jos koko työ on samasta langasta, muuten voi tulla onglemia neuloessa. Mene asiantuntevaan lankaliikkeeseen ja kysy myyjältä voisiko hän suositella jotain lankaa joka sopisi työhön.Myyjillähän on yleensä runsaasti kokemusta neulomisesta ja tietävät plajon langoista. Jos löydät langan joka on samaa ainetta (siis akryyliä tapauksessasi) ja suunnilleen samaa paino/pituussuhdetta, niin työ onnistuu varmasti. Kenties löytyy ohuempi lanka jonka voisi laittaa kaksinkertaisena työhön? Itse laitoin johonkin työhön ohutta lankaa kaksinkertaisena, kun sopivan paksua ei jatkolangaksi löytynyt. Toki se myös erottui valmiista työstä, muttei huonolla tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243