Kahdessa kaupungissa

toivoton tilanne?

Vaikea tilanne... Mitä tehdä, kun molemmilla on lapsia, yhteishuoltajuus exän kanssa, ja ne exät asuvat erittäin kaukana toisistaan? Eli siis meidänkin on asuttava kaukana toisistamme.

Kumpikaan ei halua jättää lapsia niin kauas, että näkisi vain kerran kuussa. Eikä kumpikaan saa exää myöskään suostumaan siihen, että lapset muuttaisi kauas.

Olemme siis tuomittuja elämään eri kaupungeissa. Voiko tämä kestää? Tai onko se järkevää elää seuraavat 16 vuotta yhdessä mutta erillään? Asuimme samassa kaupungissa kun tapasimme, mutta miehen exä muutti. Oli suunnitellut muuttoa jo pitkään. Miehelle jäi vaihtoehdoksi vain muuttaa perässä, jotta voi olla lasten kanssa joka toinen viikko. (Lisäksi samalla palasi omalle kotiseudulleen, mikä on hyvä juttu.)

Mutta nyt olemme ihan hukassa. On helpompaa jos parisuhde loppuu siihen, että rakkaus kuolee. Mutta nyt ei ole kyse siitä. Meidän ja lasten välillä kaikki toimii todella hyvin. Ongelmia ei ole. Haluamme elämältä samoja asioita, lapset viihtyvät keskenään ja meidän kanssa.

Pitääkö vaan luovuttaa? Ja sitten ikävöidä aina...:(

32

985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäitä housuihin

      Pysykää siellä missä olette. Jos toinen joutuu nyt muuttamaan kumppanin perässä, se kostautuu monella tapaa. Sitä paitsi, suhde säilyy tuoreena, kun joudutte olemaan erossa. Ikävöintihän on myös hyvä tunne ;). Jos pakkaudutte samaan asuntoon asumaan, suhde väljähtyy paljon nopeammin, ja eteen voi tulla ihan yllättäviä uusioperhekarikoita, mitä ei ole erillään asuessa.

      • aloit.

        Niin... Ei tämä silti ole sitä, mitä kumpikaan haaveilee. Me kuitenkin asuimme jo samassa kaupungissa. Ei ihan samassa osoiteessa, mutta käytännössähän se sitä oli.

        Lapsetkin kaipaa toisiaan, joten tässä ei ole ihan siitäkään vain kyse, että me aikuiset saadaan "nauttia" ikävöimisen kivasta kipinästä. Ja se olis ihan kivaa, jos tietäis että tätä kestää vaikkapa vuoden tai kaksi. Mutta kun pitäisi miettiä asioita vähän pidemmälle...

        Olemme yrittäneet jopa houkutella eksiä, kumpaa tahansa, muuttamaan. Ei onnistu.


    • Pässinlihaa

      No, sittenhän asia on kait selvä? Ette voi muuttaa = ette muuta ;). Kyllähän teillä on lapsivapaita, järjestäkää ne samaan aikaan. Lapset ehkä ikävöi toisiaan aluksi, mutta usko pois, yhteenmuuttaminen ei läheskään aina paranna suhteita. Silloin on _pakko_ olla yhdessä koko ajan, se on ihan eri asia kuin pelkkä vapaaehtoinen seurustelu.

    • suomessa sentään kai

      Siis täh, miehen ex muutti kauas ja ex muutti perässä, miksi ???
      Ei ex olisi saanut muuttaa ilman toisen huoltajan suostumusta, oliko tälläinen.
      Se on nyt vaan laitettava asiat tärkeysjärjestykseen, ja mietittävä mikä on elämässä tärkeää.
      On niitä sellaisiakin tilanteita jossa lapsen vanhemmat asuvat eri maissa, ja lapsi viettää sitten viikonloppujen tai vuoroviikkojen sijaan kaikki lomansa toisen vanhemman luona.

      Puhukaa asiat selviksi, äläkä vaan usko kaikkea mitä täällä kirjoitetaan. Vain te teidätte miten tulee toimia!

      • sorryvaan

        Olet väärässä, mikä on ihan normia suomi24ssa. Lähihuoltaja voi muuttaa lasten kanssa ILMAN etähuoltajan suostumusta.


      • Niinköhän ?!!?
        sorryvaan kirjoitti:

        Olet väärässä, mikä on ihan normia suomi24ssa. Lähihuoltaja voi muuttaa lasten kanssa ILMAN etähuoltajan suostumusta.

        aki lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta määrää näin:

        5 §
        Huoltajien yhteistoiminta

        Lapsen huoltajat vastaavat yhdessä lapsen huoltoon kuuluvista tehtävistä ja tekevät yhdessä lasta koskevat päätökset, jollei toisin ole säädetty tai määrätty.

        Jos joku huoltajista ei matkan, sairauden tai muun syyn vuoksi voi osallistua lasta koskevan päätöksen tekemiseen ja ratkaisun viivästymisestä aiheutuisi haittaa, ei hänen suostumuksensa asiassa ole tarpeen.
        HUOM!!!
        Asiasta, jolla on huomattava merkitys lapsen tulevaisuuden kannalta, voivat huoltajat kuitenkin päättää vain yhdessä, jollei lapsen etu ilmeisesti muuta vaadi.


      • aloit.
        Niinköhän ?!!? kirjoitti:

        aki lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta määrää näin:

        5 §
        Huoltajien yhteistoiminta

        Lapsen huoltajat vastaavat yhdessä lapsen huoltoon kuuluvista tehtävistä ja tekevät yhdessä lasta koskevat päätökset, jollei toisin ole säädetty tai määrätty.

        Jos joku huoltajista ei matkan, sairauden tai muun syyn vuoksi voi osallistua lasta koskevan päätöksen tekemiseen ja ratkaisun viivästymisestä aiheutuisi haittaa, ei hänen suostumuksensa asiassa ole tarpeen.
        HUOM!!!
        Asiasta, jolla on huomattava merkitys lapsen tulevaisuuden kannalta, voivat huoltajat kuitenkin päättää vain yhdessä, jollei lapsen etu ilmeisesti muuta vaadi.

        Tämä on vain teoriaa. Käytännössä lähi voi tehdä mitä vain, asua missä vain. Jos vanhemmat/huoltajat ovat eri mieltä, lähin mielipide ratkaisee...

        Ja siis mies muutti toiselle paikkakunnalle exän perässä tietysti lasten takia. Lisänä, mutta ei suurimpana syynä, oli paluu hyvään työpaikkaan, kotiseudulle jne.

        Me emme oikein innostu siitä, että kummankaan lapset joutuu näkemään toista vanhempaa vain silloin tällöin.:(


      • 2268

        Tämä onkin mielenkiintoinen kysymys. Minä aikoinani tyhmyyksissäni suostuin yhteishuoltajuuteen. (Onneksi käytännössä eksä oli niin vastuustaluistelija, ettei tyhmästä suostumuksesta ollut muuta harmia, kuin ettei hän ensin aikonut laittaa nimeään lapsen passihakemukseen. Laittoi lopulta ilmoitettuani, että ellei nimeä tipu lapsi tulee hänen luokseen matkamme ajaksi.)

        Joka tapauksessa itse asiaan: muutin lapsen kanssa työttömyysalueelta pääkaupunkiin, missä sainkin heti töitä. Jälkeenpäin näitä erilaisia huoltajuuskiistoja seuratessani ole kiittänyt Luojaa siitä, että lapsen isä oli vastuutakartteleva lörtsö, sillä asuinpaikkamme ei olisi voinut vähempää häntä kiinnostaa. Mikäli hän olisi ollut kunnollinen lapsestaan kiinnostunut isä, olisiko hän voinut estää muuttoni? Entä jos olisi voinut, olisinko voinut vaatia isältä vahingonkorvauksia tai elatusapua myös itselleni, koska hän siten olisi estänyt myös työllistymiseni?


      • Thhkufgv
        aloit. kirjoitti:

        Tämä on vain teoriaa. Käytännössä lähi voi tehdä mitä vain, asua missä vain. Jos vanhemmat/huoltajat ovat eri mieltä, lähin mielipide ratkaisee...

        Ja siis mies muutti toiselle paikkakunnalle exän perässä tietysti lasten takia. Lisänä, mutta ei suurimpana syynä, oli paluu hyvään työpaikkaan, kotiseudulle jne.

        Me emme oikein innostu siitä, että kummankaan lapset joutuu näkemään toista vanhempaa vain silloin tällöin.:(

        Laki on laki. Mies taisi halutakin muuttaa...


      • sorryvaan2
        Niinköhän ?!!? kirjoitti:

        aki lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta määrää näin:

        5 §
        Huoltajien yhteistoiminta

        Lapsen huoltajat vastaavat yhdessä lapsen huoltoon kuuluvista tehtävistä ja tekevät yhdessä lasta koskevat päätökset, jollei toisin ole säädetty tai määrätty.

        Jos joku huoltajista ei matkan, sairauden tai muun syyn vuoksi voi osallistua lasta koskevan päätöksen tekemiseen ja ratkaisun viivästymisestä aiheutuisi haittaa, ei hänen suostumuksensa asiassa ole tarpeen.
        HUOM!!!
        Asiasta, jolla on huomattava merkitys lapsen tulevaisuuden kannalta, voivat huoltajat kuitenkin päättää vain yhdessä, jollei lapsen etu ilmeisesti muuta vaadi.

        Etävanhemman kirjallinen suostumus tarvitaan vain passi- ja ajokorttihakemuksiin, uskontokunnan vaihtoon ja sukunimen vaihdokseen. Että nämä asiat ovat huomattavan merkittäviä.

        Lähihuoltaja voi muuttaa lapsen kanssa ILMAN etähuoltajan suostumusta.

        Mussuttaa vastaan voi, mutta muuttoa ei voi estää. Jollei vaadi uutta sopimusta lapsen huollosta ja tapaamisesta.


      • aloit.
        Thhkufgv kirjoitti:

        Laki on laki. Mies taisi halutakin muuttaa...

        Niin, laki on laki. Eli lähivanhempi päättää. Ei halunnut muuttaa. Miettii koko ajan keinoja, miten tämä tilanne ratkaistaan, ja anelee exäänsä muuttamaan takaisin.


      • ottakaa selvää
        aloit. kirjoitti:

        Niin, laki on laki. Eli lähivanhempi päättää. Ei halunnut muuttaa. Miettii koko ajan keinoja, miten tämä tilanne ratkaistaan, ja anelee exäänsä muuttamaan takaisin.

        Asiasta, jolla on huomattava merkitys lapsen tulevaisuuden kannalta, voivat huoltajat kuitenkin päättää vain yhdessä, jollei lapsen etu ilmeisesti muuta vaadi.

        Eiköhän se että lapset revitään tutusta ympäristöstä kavereidensa luota ja mahdollisesti toisen vanhemman luota, ole merkittävä asia.
        Tiedän tapauksen jossa lähi meinasi muuttaa kauas mutta ei pystynyt kun etä ilmoitti että ei käy. Ja käytti perusteeena sitä ettei näkisi juurikaan lapsiaan ja syytti lähiä että pyrkimyksenä on vieraannuttaa lapset hänestä.
        Sovittelussa sovittiin, ei menty oikeuteen saakka, mutta lähille tehtiin selväksi ettei kannata lähteä oikeuteen.
        Eli laki on laki, ei laki ole lähin tahto!


      • aloit.
        ottakaa selvää kirjoitti:

        Asiasta, jolla on huomattava merkitys lapsen tulevaisuuden kannalta, voivat huoltajat kuitenkin päättää vain yhdessä, jollei lapsen etu ilmeisesti muuta vaadi.

        Eiköhän se että lapset revitään tutusta ympäristöstä kavereidensa luota ja mahdollisesti toisen vanhemman luota, ole merkittävä asia.
        Tiedän tapauksen jossa lähi meinasi muuttaa kauas mutta ei pystynyt kun etä ilmoitti että ei käy. Ja käytti perusteeena sitä ettei näkisi juurikaan lapsiaan ja syytti lähiä että pyrkimyksenä on vieraannuttaa lapset hänestä.
        Sovittelussa sovittiin, ei menty oikeuteen saakka, mutta lähille tehtiin selväksi ettei kannata lähteä oikeuteen.
        Eli laki on laki, ei laki ole lähin tahto!

        Kiitos avusta, mutta meillä on molemmilla hyvät välit exiin, myös toistemme exiin. Emme halua mitään sotaa, oikeusjuttuja yms. Emmekä halua että lapsilla ei asu vanhemmat samalla paikkakunnalla. Nyt pitäisi saada siis jompi kumpi existä muuttamaan...


      • erotkaa
        aloit. kirjoitti:

        Kiitos avusta, mutta meillä on molemmilla hyvät välit exiin, myös toistemme exiin. Emme halua mitään sotaa, oikeusjuttuja yms. Emmekä halua että lapsilla ei asu vanhemmat samalla paikkakunnalla. Nyt pitäisi saada siis jompi kumpi existä muuttamaan...

        NO hei haloo, eiköhän ole pikkaisen liikaa pyydetty että ex muuttaisi oman exnsä uuden rakkauden takia. Naurettava ajatuskin!


      • aloit.
        erotkaa kirjoitti:

        NO hei haloo, eiköhän ole pikkaisen liikaa pyydetty että ex muuttaisi oman exnsä uuden rakkauden takia. Naurettava ajatuskin!

        Jos keksimme jonkun muunkin riittävän motivaation... Minä jopa etsin heille hyviä työpaikkoja! Ja muuttaisihan hän tietysti lasten takia. Jos vaikkapa minä muuttaisin lasten kanssa, niin exälläni (ja hänen vaimollaan) olisi lapset varmasti se syy muuttaa.

        Ymmärrän että "exän rakkauden" takia muuttaminen on ehkä iso juttu. Mutta jos minä en muuta siksi, mitä exä ja hänen vaimonsa haluaa, niin lienee sekin iso asia. Voivatko he sanella asuinpaikkaani yhtään sen enempää kuin minä heidän?


      • muuta yksin!!!
        aloit. kirjoitti:

        Jos keksimme jonkun muunkin riittävän motivaation... Minä jopa etsin heille hyviä työpaikkoja! Ja muuttaisihan hän tietysti lasten takia. Jos vaikkapa minä muuttaisin lasten kanssa, niin exälläni (ja hänen vaimollaan) olisi lapset varmasti se syy muuttaa.

        Ymmärrän että "exän rakkauden" takia muuttaminen on ehkä iso juttu. Mutta jos minä en muuta siksi, mitä exä ja hänen vaimonsa haluaa, niin lienee sekin iso asia. Voivatko he sanella asuinpaikkaani yhtään sen enempää kuin minä heidän?

        Mikä tässä on ongelma lasten kannalta? Kaikilla lapsilla on omat vanhemmat samalla paikkakunnalla.

        Ongelma on vain sinun ongelmasi... se on voi voi jos ei saakkaan seksiä aina heti kun mieli tekisi. siitähän tässä loppuviimeiksi on tasan tarkkaan kyse.

        Onneksi muut vanhemmat ovat järkevämpiä eivätkä lähde hyppyyttämään lasten elämää sinun pillisi mukaan.


      • dfhgbjn,m
        aloit. kirjoitti:

        Jos keksimme jonkun muunkin riittävän motivaation... Minä jopa etsin heille hyviä työpaikkoja! Ja muuttaisihan hän tietysti lasten takia. Jos vaikkapa minä muuttaisin lasten kanssa, niin exälläni (ja hänen vaimollaan) olisi lapset varmasti se syy muuttaa.

        Ymmärrän että "exän rakkauden" takia muuttaminen on ehkä iso juttu. Mutta jos minä en muuta siksi, mitä exä ja hänen vaimonsa haluaa, niin lienee sekin iso asia. Voivatko he sanella asuinpaikkaani yhtään sen enempää kuin minä heidän?

        Siis sulla on kyllä pehmeä pää!
        Voi vittu mitä idiootti!!!!!!


      • aloit.
        muuta yksin!!! kirjoitti:

        Mikä tässä on ongelma lasten kannalta? Kaikilla lapsilla on omat vanhemmat samalla paikkakunnalla.

        Ongelma on vain sinun ongelmasi... se on voi voi jos ei saakkaan seksiä aina heti kun mieli tekisi. siitähän tässä loppuviimeiksi on tasan tarkkaan kyse.

        Onneksi muut vanhemmat ovat järkevämpiä eivätkä lähde hyppyyttämään lasten elämää sinun pillisi mukaan.

        Vaikka vastauksesi oli asiaton, vastaan silti.

        Myös lapset haluavat asua samalla paikkakunnalla keskenään (1,5 vuoden yhteiselon jälkeen ovat lähes kuin sisaruksia. Pienimmät eivät muista aikaa ilman toisiaan.) Ja kaipaavat myös meitä "bonus" aikuisia. Eikä se ole lasten etu, että vanhemmilla ei ole hyvä olla. Vai mitä.

        Seksistä tässä ei ole kyse. Tietysti nautimme läheisyydestä, mutta sen takia olisi turha roikkua kiinni jossain tietyssä ihmisessä.

        No, viimeisin käänne on nyt kuitenkin se, että exäni vaimonsa kanssa harkitsee vahvasti muuttoa, suunnilleen vuoden kuluttua. Peukut siis pystyyn.


      • aloit.
        muuta yksin!!! kirjoitti:

        Mikä tässä on ongelma lasten kannalta? Kaikilla lapsilla on omat vanhemmat samalla paikkakunnalla.

        Ongelma on vain sinun ongelmasi... se on voi voi jos ei saakkaan seksiä aina heti kun mieli tekisi. siitähän tässä loppuviimeiksi on tasan tarkkaan kyse.

        Onneksi muut vanhemmat ovat järkevämpiä eivätkä lähde hyppyyttämään lasten elämää sinun pillisi mukaan.

        Lisään vielä: Miksi ihmeessä sanot, että muuta yksin? Samassa vastauksessa sanot, ettei lapsilla ole ongelmaa, kun vanhemmat asuvat samassa kaupungissa? Jos minä muuttaisin yksin, niin näinhän ei olisi...

        Sitä paitsi en koskaan lähtisi ilman lapsiani. Kukaan mies ei mene heidän edelleen. Toisekseen exäni ei haluaisi lapsia 100% luokseen, koska hänen vaimonsa ei oikein ole "lapsi-ihminen". Jos siis muutan, otan lapset mukaani.


    • Lapset ensin

      Lapsilla on koulut, kaverit, tuttu ympäristö jne jne. Mikaän ei takaa että elämää suurempi rakkautenne kestäisi kolmea vuotta pidemopään tai edes puolta, ankeaa arkea eläessänne.

      Vastukset nyt tekevät juuri tuosta miehestä sen ainoan oikean, ihan sama kuin vanhempien vastustus teinin ihastuksesta.

      Lapsilla keskenäänb on kuherruskuukausi menossa, ovat pian toistensa hiuksissa kiinni kun omaa rauhaa ei enää saa vaan ovat keskenään 24/7 ja joutuvat jakamaan kaiken...

      Käytä vähän sitä yläpäätäkin.

      • aloit.

        *Heh. Olipas positiivinen asenne! Emme ole enää ihan teinejä, joten olemme varsin tietoisia siitä, että mitä parisuhteen hoitaminen vaatii. Mies tuntui oikealta jo ennen vastuksiakin. Jos sinun periaatteella elää, ei koskaan kannata aloittaa mitään parisuhdetta.


      • Chillaa vähän
        aloit. kirjoitti:

        *Heh. Olipas positiivinen asenne! Emme ole enää ihan teinejä, joten olemme varsin tietoisia siitä, että mitä parisuhteen hoitaminen vaatii. Mies tuntui oikealta jo ennen vastuksiakin. Jos sinun periaatteella elää, ei koskaan kannata aloittaa mitään parisuhdetta.

        Jooei, siis kun lapsia on, niin uusien parisuhteiden kanssa on syytä laittaa jäitä hattuun. Lapsiin liittyy _vastuu_ heidän hyvinvoinnistaan ja omat parisuhteet tulevat vasta sen jälkeen.


    • kyssäreitä

      Kuinka pitkä välimatka on ? Minkä ikäisiä lapsia ? Miehen lapset ovat paikkakunnalla B viikko-viikko ? Ja sinun lapset ?

      • aloit.

        Molempien lapset ovat tarhaikäisiä, kaikki. Miehen lapset ovat vanhemmillaan viikko-viikko, minun lapseni aavistuksen enemmän minulla mutta lähes viikko-viikko. Välimatkaa n. 700km. Jippii...:(


      • 1x23
        aloit. kirjoitti:

        Molempien lapset ovat tarhaikäisiä, kaikki. Miehen lapset ovat vanhemmillaan viikko-viikko, minun lapseni aavistuksen enemmän minulla mutta lähes viikko-viikko. Välimatkaa n. 700km. Jippii...:(

        1) Jos olet lasten lähihuoltaja voit muuttaa lasten kanssa 700 km päähän. Jos lasten isä on puoliaan pitävä, voit varautua huoltajuuskiistaan, itkuun ja hammasten kiristykseen.

        2) tai sitten jatkat tämän uuden elämäsi miehen kanssa kauko-etä-loma-rakkaussuhdetta ja elät yyyhoona lasten kanssa seuraavat 10 vuotta. Teininä saattavat jo haluta muuttaa johonkin opiskelmaan tai toiseen kaupunkiin tai ... mutta nyt on nyt


    • Liian kaukana

      Niin, tuo asiahan on tietysti pakko ratkaista nyt ennen koulujen alkua. Sitten on liian myöhäistä alkaa repiä lapsia tutuista ympyröistä pois. Enkä mä kyllä näe tuohon muuta ratkaisua kuin että pysytte molemmat omien lastenne lähellä. Kyllä te sen lopulta itsekin tajuatte.

    • aloit.

      Kiitos kaikille vastauksista. Tilanne ei tosin niiden avulla muuttunut yhtään vähemmän tuskalliseksi.

      Jatkamme suhdetta nyt etäsuhteena. Onneksi lentokoneet kulkee... Mutta aika näyttää, miten käy. Paras vaihtoehto olisi se, jos jomman kumman exä suostuisi myös muuttamaan. Olemme jopa vihjanneet lahjontaan, heh. Eikös se olisi ihan sama vaikka köyhtyä kymppitonni, jos sitten saisi asua samassa kaupungissa... Mutta ei valitettavasti exät ole kovin rahanahneita tai rahapulassa, joten ei onnistu. Täytyy tapahtua siis joku muu ihme.

      Jos ei lähivuosina ratkaisua tule, ennen lasten koulun alkua kuten joku muukin oli sitä mieltä, täytyy varmaan luovuttaa...:(
      Sattuu vaan aivan älyttömän paljon.

    • muuta yksin!!!

      Avokkisi muutti omalle kotiseudulleen joka taitaa olla myös ex-puolisonsa kotiseutua? niinollen hänen lastensa kaikki isovanhemmat ja muu suku asuu myöskin noilla tienoilla?

      Nyt sinä yrität omiin itsekkäisiin tarpeisiisi vedoten saada heitä muuttamaan takaisin monen sadan kilometrin päähän suvustaan ja turvaverkoistaan.

      Mene itseesi mieti kuinka itsekäs oletkaan! Kysymys on muidenkin ihmisten elämänlaadusta kuin vain sinun.

      Olet juurikin tyypillinen nykyämmä joka ei pysty ajattemaan asioita muiden kuin omien itsekkäiden etujen kannalta.

      Miksi ihmeessä YHDENKÄÄN muun ihmisen pitäisi muuttaa asuinpaikkaansa ja sitä tietään koko elämänsä kulkua SINUN tarpeittesi tähden????

      • aloit.

        Nyt olet ymmärtänyt hyvin väärin.
        Ensinnäkin, se seutu mihin mies muutti, on toki hänen ja hänen exänsä kotiseutu -mutta myös minun!! Myös minun sukulaiseni asuvat kaikki siellä! Minun lasteni isovanhemmat, täti, setä, kummivanhemmatkin...

        Olisin erittäin valmis muuttamaan sinne, jos ajattelisin vain omaa napaani. En ole missään vaiheessa sanonut, että ainoa ratkaisu olisi se, että mies muuttaisi takaisin tänne.

        Mutta kun minun lasteni isä asuu täällä, kaukana... Miten voisin tehdä sen, että lapset näkisivät isäänsä vain kerran kuussa tms... Olenko siis itsekäs? Olen täällä, ilman "turvaverkkoja", jotta lapsillani olisi isä aktiivisesti elämässä.

        Toisaalta tämäkin on tuttu paikkakunta molemmille, ja täällä on vuosia asuttu, ja myös molempien lapsille tuttu. On ystäviä, tutut tarhat jne. Joten täällä asuminenkin kävisi, mikäli se saataisiin järkevästi järjestymään. Meille käy kaikki. Mutta mikään ei nyt tunnu onnistuvan.


      • Toivon hyvää
        aloit. kirjoitti:

        Nyt olet ymmärtänyt hyvin väärin.
        Ensinnäkin, se seutu mihin mies muutti, on toki hänen ja hänen exänsä kotiseutu -mutta myös minun!! Myös minun sukulaiseni asuvat kaikki siellä! Minun lasteni isovanhemmat, täti, setä, kummivanhemmatkin...

        Olisin erittäin valmis muuttamaan sinne, jos ajattelisin vain omaa napaani. En ole missään vaiheessa sanonut, että ainoa ratkaisu olisi se, että mies muuttaisi takaisin tänne.

        Mutta kun minun lasteni isä asuu täällä, kaukana... Miten voisin tehdä sen, että lapset näkisivät isäänsä vain kerran kuussa tms... Olenko siis itsekäs? Olen täällä, ilman "turvaverkkoja", jotta lapsillani olisi isä aktiivisesti elämässä.

        Toisaalta tämäkin on tuttu paikkakunta molemmille, ja täällä on vuosia asuttu, ja myös molempien lapsille tuttu. On ystäviä, tutut tarhat jne. Joten täällä asuminenkin kävisi, mikäli se saataisiin järkevästi järjestymään. Meille käy kaikki. Mutta mikään ei nyt tunnu onnistuvan.

        Voi älä välitä näistä loan heittäjistä, sitä nimittäin sataa niskaan ihan huolella tällä palstalla varsinkin jos olet jollekkin nyksä tai muuta vastaavaa. Tsemppiä sulle ja toivottavasti saatte asiat järjestykseen niin, että kaikilla on hyvä olla :)


    • Tuttua

      Mitenhän teidän asianne järjestyi?

    • Höpötys

      Muuta rakkaasi luo, jos mies on se oikea niin et edes miettisi asiaa. Lastesi isä tekee omat ratkaisunsa sitten

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe