Chevrolet HHR

epätietoinen2

Tervehdys, Lieneekö jollain kokemusta Chevrolet HHR auton rekisteröimisestä Suomeen? Ko malliin ovat Suomen viranomaiset vaatineet tehtäväksi tiettyjä muutoksia, mutta kysyessäni asiasta ei katsastusasemalla osattu antaa oikein selkeitä vastauksia. Vaatimukset ovat kaiketi ihan viime aikoina kylläkin hieman lieventyneet. Eli onko tarkempaa tietoa siitä, mitä muutoksia HHR:ään on ihan käytännössä jouduttu/joudutaan Suomeen rekisteröitäessä tekemään?

4

2582

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EU-Auto?

Onko se EU-alueelle aiemmin rekisteröity? Ei kai muutoksia silloin tarvita.

• epätietoinen2

Kuulemma eu-rekisterlöinti ei riitä, Suomella on ollut joitakin erityisiä vaatimuksia. Nykyään ne ovat kai hieman helpottuneet, mutta ihan tarkkaa tietoa minulla ei ole.

• El Pollo del Muerta

1. Nettiautossa näkyy olevan yksi HHR myytävänä, Viron kilvissä, eli totta ihmeessä saa rekisteriin Suomessa. Suomi on osa ETA:a ja KAIKKI Euroopan talousalueella rekisteriin kelpaavat ajoneuvot kelpaavat myös täällä.

2. Katsastustointa suorittavat henkilöt tekevät hallinnollisia päätöksiä, ja ovat siten viranomaisiin rinnastettavissa olevia henkilöitä, huolimatta siitä että työskentelevät jonkin yksityisen firman palveluksessa. Näinollen heillä on velvollisuus kertoa, mitä vaattimuksia auton on täytettävä, että he voivat sen rekisteröidä. Olisihan juridisesti kestämätöntä, että jollain toimijalla on ajoneuvojen rrekisteröintioikeus, mutta he eivät kerro niitä vaatimuksia jotka on täytyttävä.

3. Todennäköisesti tarvitset auton pakokaasupäästöjen varmentamiseen TÜV:lta ostettavan vaatimustenmukaisuustodistuksen. Ajo- ja takavaloja ei tarvitse vaihtaa. Poraat etu-umpioon reiän, että saat kytkettyä siihen kirkasta valoa antavan parkkivalon.
      Poistat parkkivalokytkennän vilkku- / parkkiyhdistelmästä, koska keltaisena se ei kelpaa.
      Ajovalojen säättömoottoreiden kanssa ei tarvitse murehtia. Joko autossa on itsessään takana tasonsäätävä järjestelmä tai sitten laitat taakse kompressorikäyttöisen ilmaiskarisetin.
      Taakse on asennettava oransia valoa antava suuntavilkku, totetustapoja on monia. Samoin takasumuvalo on asennettava.

Ei nämä niin ylitsepääsemättömän pahoja juttuja ole, ja nimenomaan katsastuskonttoreilla on TIEDONANTOVELVOLLISUUS. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että jos joltain konttorilta sanotaan "emmä tiiää", niin unohda rekisteröintikatsastus siellä. Rekisteröi autosi sellaisella konttorilla joka osaa hommansa, silloin ei tule matkan varrella yllätyksiä.

Ei muuta kuin HHR:ää hankkimaan ja onnellisia kilometreja.

• epätietoinen2

Kiitos hyvistä ohjeista ja rohkaisusta. Itse kun en ole oikein fiksausmiehiä, niin jään pohtimaan noita muutoksia liiaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1662
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      444
      1176
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      85
      1108
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      68
      1015
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      186
      1003
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      887
    7. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      33
      665
    8. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      665
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      172
      651
    10. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      642
    Aihe