kysymyksiä kysymyksiä...

öäöäöäö:)

Elikkäs JOS satuisin alkamaan kasvattamaan koiria, hankkisin kennel nimen yms.. niin pitääkö pentueiden nimeksi antaa aina A-pentue, B-pentue...?? Jos pitää miksi??:)
Jos omistat/omistaisit keskikokosia koiria esim. yli 5 miten kuljetat/kuljettaisit niitä kaikkia kerralla?? Pakulla vai isolla autolla missä monta penkkiä esim. citroen jumpy??:) käyttäisitkö häkkejä?? Miksi?? Minkälaisia(eli yksityis vai sellasia mihin saisi monta koiraa)?? Miksi??
Miten käyttäisit koiria lenkillä?? Kaikki kerralla vai pari vain?? Käyttäisitkö hihnan jakajaa vai yksittäisiä remmejä?? Ns. normaaleja remmejä vai flexejä??:)
Kiitos jos joku sattuu vastailemaan ja neuvomaan tyhmää;D

5

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristalliruusu

      Pentueita ei tarvitse nimetä aakkosjärjestyksessä. Ihan saa itse keksiä nimet niin kuin haluaa.

      Kuljetusasiaan en osaa kommentoida itsellä 5 pientä koiraa (kaikki alle 5 kg).

      Omat koirani käytän lenkillä kaikki kerralla. Miksei niin voi tehdä isompienkin kanssa, ne vain pitää opettaa siihen! Käytän yksittäisiä remmejä, flexeistä ei tule muuta kuin sekasotku.

      • äöäöäöäö

        Kiitos kun vaivauduit vastaamaan!!:) lisää vastauksia kuitenki haluaisin:)


    • Kristalliruusu vastasi pentukysymykseen, minä yritän vastata muihin.

      Meillä oli 4 koiraa, eli 2 pientä ja 2 keskikokoista, ja ne olivat farmariauton takatilassa (takapenkki alas laskettuna) ihan vapaasti ilman ongelmia.

      Lenkitys jäisi riippumaan koirista. Yleensä koiria voi lenkittää montaakin kerralla, mutta toisinaan joukkoon eksyy joku jota on parempi lenkittää erikseen (esim muita riehakkaampi). Minä en tosin lähtisi muutenkaan viiden ison/keskikokoisen koiran kanssa kerralla lenkille... Jos niillä sattuisi olemaan esim vahva ajovietti ja ne näkisivät vaikka jäniksen, ne pystyisivät vetämään ihmisen mukanaan varsin vaivatta, liukkailla teillä ainakin. Mutta rauhallisen, opetetun lauman kanssa voi kyllä kulkea kuten kristalliruusu sanoikin. Ei sitä mikään estä.

      Monen koiran kanssa yksittäiset normaaliremmit ovat parempia. Jos ne menevät solmuun, ne saa helpommin selviteltyä, plus että flexeissä on sen verran paksut kädensijat, että saa olla melkoisen pitkäsorminen tyyppi jos aikoo pidellä viittä flexiä kerralla. Toki ne voisi laittaa vaikka vyölle. mutta sekin on hankalaa jos äkkiä pitää voida tehdä jotakin niiden kanssa. Kahden kanssa flexi vielä meneekin, mutta sen jälkeen alkaa mennä hankalaksi.

    • äöäöäöö:)

      Kiitos vastauksista!!:) ajattelin että kukaan ei olisi vastannut kun oli ihan kivasti kysymyksiä;D mutta kiitos teille mutta lisää saa laittaa omia mielipiteitä:)

    • On täällä joskus nähty paljon pahempaakin. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe