Elikkäs JOS satuisin alkamaan kasvattamaan koiria, hankkisin kennel nimen yms.. niin pitääkö pentueiden nimeksi antaa aina A-pentue, B-pentue...?? Jos pitää miksi??:)
Jos omistat/omistaisit keskikokosia koiria esim. yli 5 miten kuljetat/kuljettaisit niitä kaikkia kerralla?? Pakulla vai isolla autolla missä monta penkkiä esim. citroen jumpy??:) käyttäisitkö häkkejä?? Miksi?? Minkälaisia(eli yksityis vai sellasia mihin saisi monta koiraa)?? Miksi??
Miten käyttäisit koiria lenkillä?? Kaikki kerralla vai pari vain?? Käyttäisitkö hihnan jakajaa vai yksittäisiä remmejä?? Ns. normaaleja remmejä vai flexejä??:)
Kiitos jos joku sattuu vastailemaan ja neuvomaan tyhmää;D
kysymyksiä kysymyksiä...
5
83
Vastaukset
- Kristalliruusu
Pentueita ei tarvitse nimetä aakkosjärjestyksessä. Ihan saa itse keksiä nimet niin kuin haluaa.
Kuljetusasiaan en osaa kommentoida itsellä 5 pientä koiraa (kaikki alle 5 kg).
Omat koirani käytän lenkillä kaikki kerralla. Miksei niin voi tehdä isompienkin kanssa, ne vain pitää opettaa siihen! Käytän yksittäisiä remmejä, flexeistä ei tule muuta kuin sekasotku.- äöäöäöäö
Kiitos kun vaivauduit vastaamaan!!:) lisää vastauksia kuitenki haluaisin:)
Kristalliruusu vastasi pentukysymykseen, minä yritän vastata muihin.
Meillä oli 4 koiraa, eli 2 pientä ja 2 keskikokoista, ja ne olivat farmariauton takatilassa (takapenkki alas laskettuna) ihan vapaasti ilman ongelmia.
Lenkitys jäisi riippumaan koirista. Yleensä koiria voi lenkittää montaakin kerralla, mutta toisinaan joukkoon eksyy joku jota on parempi lenkittää erikseen (esim muita riehakkaampi). Minä en tosin lähtisi muutenkaan viiden ison/keskikokoisen koiran kanssa kerralla lenkille... Jos niillä sattuisi olemaan esim vahva ajovietti ja ne näkisivät vaikka jäniksen, ne pystyisivät vetämään ihmisen mukanaan varsin vaivatta, liukkailla teillä ainakin. Mutta rauhallisen, opetetun lauman kanssa voi kyllä kulkea kuten kristalliruusu sanoikin. Ei sitä mikään estä.
Monen koiran kanssa yksittäiset normaaliremmit ovat parempia. Jos ne menevät solmuun, ne saa helpommin selviteltyä, plus että flexeissä on sen verran paksut kädensijat, että saa olla melkoisen pitkäsorminen tyyppi jos aikoo pidellä viittä flexiä kerralla. Toki ne voisi laittaa vaikka vyölle. mutta sekin on hankalaa jos äkkiä pitää voida tehdä jotakin niiden kanssa. Kahden kanssa flexi vielä meneekin, mutta sen jälkeen alkaa mennä hankalaksi.- äöäöäöö:)
Kiitos vastauksista!!:) ajattelin että kukaan ei olisi vastannut kun oli ihan kivasti kysymyksiä;D mutta kiitos teille mutta lisää saa laittaa omia mielipiteitä:)
On täällä joskus nähty paljon pahempaakin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289