Onko kellään kokemusta Venlafaxin lääkkeestä? Itelle määrättiin ensin kuukaudeksi 75mg annos ja siitä eteenpäin 150 mg annos.
Kaikenlaiset kokemukset tervetulleita.
Venlafaxin
32
10069
Vastaukset
- ananasdopso
Onhan siitä monella kokemuksia, tunnetaan myös nimellä Efexor. Selaile ketjuja . Älä muuten ota lääkettä aamulla tyhjään vatsaan, vaan syö aamupala.
- Tsöge
Mulla on ollut pari vuotta. Vei huipun ahdistukselta, sosiaalisten tilanteiden pelolta ja masennukselta. Kapselia ilman en olisi lähtenyt kotoa saati sängystä. Mulla on sivuoireita mut kun hyöty on suurempi kun vaivat nii aion popsia hamaan tappiin asti jos vaan vastetta riittää.
- Fenwjkfefnewfnefwefw
Joo. On kokemusta. Napsin venlafaxinia ja se on ollut kaikista masennuslääkkeistä paras mitä on ollut, voisi sanoa että koin jopa faxin kanssa eräänlaisia euforia-kokemuksia, välillä naureskelin ohiajaville autoille ja aloin jutella yksin itselleni. Olo muuttui keskimäärin ns. alakuloisesta suht normaaliksi.
Pitkällä aikavälillä oikeastaan harvoja haittoja oli se että muutuin jokseenkin välinpitämättömäksi ja tahtoni muuttaa huonoja olosuhteita poistui. Venlafaxin siis tietyllä tavalla "sai minut hyväksymään elämän" mutta samalla poistui kaikki paine saada mitään aikaan tai muuttaa elämäntilannetta paremmaksi, esim. lopetin työnhaun kokonaan ja tein vain kaikkia niitä asioita joita lääkitsemättömässä masennuksessani tein. Olisin ehdottomasti tarvinnut jotain terapiaa tai toimitnaa tai muuten tukevaa touhua siihen. Toinen haittavaikutus oli seksipuolen ongelmat, en enää saanut orgasmeja ja seksuaaliset tunnot olivat laimeita.
Lopetin faxit juuri sen takia että ne eivät johtaneet mihinkään. Alkoi loogisesti tuntua luonnottomalta että "hyväksyin kaiken" faxien alaisuudessa ehdoitta eikä mikään sellainen asia ahdistanut jonka olisi kuulunutkin ahdistaa. Loogisoin asian niin että faxit sinetöivät minut pysyvästi turhuuksiin ja muuttivat vain mieltäni, riistivät minulta oikeuden kokea huonot elämänkaavat ahdistuksen muodossa. Päätös oli helppo, koska venlafaxeissa päätöstä ei varjostanut pelko tai huoli että masentuisin taas; se että käytin kyseistä masennuslääkettä teki masennuslääkkeen lopettamisen helpoksi. Se teki minkä tahansa helpoksi koska asiaan ei liittynyt negatiivisia tunteita, vaan asia oli EVVK.
Itselleni koin että faxit olivat kuin olisin ottanut yhden askeleen pois masennuksesta. Välitön paha olo helpotti. Mutta yhden lääkeaskeleen ottaminen ei johtanut mihinkään, ei ollut enää askeleita joita olisi voinut ottaa ylöspäin. Jos alkaisin masentua nyt niin voisin käyttää venlafaxia uudelleenkin kokemusteni perusteella, mutta vain jos siihen liittyisi kuntouttava systeemi ja olosuhdemuutos jotenkin muuten. Venlafaxilla saan pahan olon pois, mutta samalla sen vaarana on täydellinen välinpitämättömyys ja masennuksen ja masennukseen johtavan elämänkaavan täydellinen hyväksyminen ja noista kaavoista poispyrkimisen tarpeen loppuminen.
Nykyinen avokumppanini on myös syönyt venlafaxeja, hänestä tuli niiden vaikutuksesta lähinnä kuulemma psykopaattinen. - <_>
Taidan uskaltaa kokeilla tuota Venlafaxinia.
- 12+15
En uskalla kokeilla kun pelkään seksisivuvaikutuksia ja painonnousua. Muuten ehkä uskaltaisin.
- ..........
Venlafaksiinia on käytetty jopa laihdutuslääkkeenä, koska se usein vähentää nälän tunnetta, joten älä pelkää ainakaan lihomista.
Aiheesta kannattaisi etsiä vanhoja keskusteluja, koska Efexoristakin niitä täällä on.
- aegaerheth
Ei siitä paino nouse, turhaan pelkäät.
- tiedänmistäkirjoitan
Mä sairastuin kesällä psykoottiseen masennukseen ja aikani söin lääkkeitä.. samalla selvitin mitä minulle syötetään. Kun sain selville, ettei masennuslääkkeet oikeasti auta ja neurolpetit tuhoaa aivot lopetin kaikkien lääkkeiden syömisen.
Ne tilanteet ja olosuhteet joissa masentuu on seikkoja joita voi muuttaa..
ratkaisut eivät aina ole helppoja tai kivuttomia, mutta mielummin korjaan ulkoisia tekijöitä kuin syön lääkkeitä jotka vain tuhoavat minut.
Yhteiskunta on liian lääkekeskeinen - -jane
mulla käytössä ollu n. 2 vuotta. Ei tullut mitään alottamisoireita, ehkä ei ruoka maistunut niin hyvin, mutta muuten ei mitään. Ihan ok lääkkeeksi sanoisin, kyllä se minulla autto kun vaihdettiin fevarinista pois. Mutta aiheuttaa minulla seksisivuvaikutuksia sekä välillä huimaa hikoilua öisin.
- gjk8plj
7 vuotta sitten mulla todettiin kaksisuuntainen, kun pahan masennuksen aikana nostettu paroksetiiniannos laukaisi sekamuotoisen jakson. Silloin siirryin venlafaksiiniin, ja olo muuttui täysin 2 viikossa. Mulle todella hyvä lääke, pelasti henkeni ja tulevaisuuteni. Alussa ota se aina ruuan kanssa, tekee muuten häijyn olon. Ja jos unohdat ottaa, voi muutaman tunnin päästä tulla vähän tutinaa. Vieroitusoireiksi voisi kai sanoa, mutta mun mielestä on yks hailee onko "riippuvainen" lääkkeestä, joka mahdollistaa normaalin elämän. Tulee diabeetikollekin tutina, jos se unohtaa ottaa insuliininsa. :P
- .........efexor
Hyvä masennuslääke oli. Käytin 225 mg, aloitin 75:llä.
Unet olivat mahtavia elämyksiä. - <_>
Kiitos viesteistä. Uskaltauduin alottamaan lääkkeen käytön.
- Niin ja näin...
Mulla vähän toisenlaista kokemusta.
*Hirveät rytmihäiriöt, pelkäsin että sydän hajoaa.
*Sähkärinapsut raajoissa ja päässä
*Sekavuus
*Tasapainohäiriöt (siis olo oli kuin kännissä, en tiedä oliko vika tasapainoelimissä vai näössä, suoraan kävely kuitenkin vaikeaa kun näkökenttä liikkui oikealle, vähän niinkun laskuhumalassa jos oksettaa, kaikki alkaa pyörimään vaikka silmät ovat paikallaan)
*Päänsärky
Söin noita siis viikon. Vieroitusoireet olivat samat kuin lääkkeitä käytettäessä ja viekkarit kesti reilun 2 viikkoa. Monenlaista lääkettä on tullut syötyä ja mikään ei ollut niin paha kuin venlafaxin. Tunnen 2 tyyppiä, jotka myös ovat syöneet ko lääkettä, eikä ollut tollaisia oireita. Joten jokainen reagoi omalla tavallaan ja vertailu on vaikeaa. Itse totesin että masennuslääkkeet ovat humpuukia, lopetin lääkkeet ja nyt olen tervehtynyt työkuntoiseksi vaikka masentunut olen edelleen. - K-S
Tuttu söi Venlaa, ja se latisti kuulemma mielialan niin, ettei tuntenut mitään, ja sanoi, että elämä ei tuntunut elämisen arvoiselta. Lopetti onneksi sitten kyseisen lääkkeet. Mitään havaittavia sivu- tai jälkioireita ei kuulemma ollut.
- Mille3
Minä olen aloittanut venlat pari viikkoa sitten ja ihmettelen, milloin päänsäryt loppuvat. Voiko päänsärky puhjeta, jos ei ota samaan aikaan joka aamu? Onko kenelläkään kokemuksia? Minulla paino ei ole laskenut.
- Se pitäisi kai ottaa
Mille3 kirjoitti:
Minä olen aloittanut venlat pari viikkoa sitten ja ihmettelen, milloin päänsäryt loppuvat. Voiko päänsärky puhjeta, jos ei ota samaan aikaan joka aamu? Onko kenelläkään kokemuksia? Minulla paino ei ole laskenut.
tosi säännöllisesti 24 tunnin välein. Itse ainakin olen huomannut että jos menee pari kolme tuntia myöhemmäksi, päänsärky on melkein taattu.
- Tsöge
Moi! Mulla oli elämäni pahin masisjakso puolitoista vuotta sitten, jolloin lääkäri määräsi Efet. Meni varmaan kolme- neljä vkoa kun rupes auttamaan. Ja auttoikin kunnolla. Käväisin jopa duunissa 8kk. On mullakin sivuoireita mutta kun ne ikäänkuin hyväksyy niin huomio kiinnittyy pois ja voi olla että menee paripäivää ettei mieti koko asiaa. Päänsärkyä ja flunssaista oloa sekä kipeää tekevä siemensyöksy. Mutta, jos mietin oloa mikä oli puolitoista vuotta sitten niin ei helkkarissa lopeta tämän syöntiä niin kauan kun tehoa riittää. Kyllä kai se tilanteen hyväksymisen harjoitteleminen on sitten se ydin tässäkin.
- pihla4
Minulla on lääkitys Serdolect 12 mg ja Venlafaxin 150 mg päivässä. Lääkitys on määrätty psykoottisen masennuksen kuntoutusvaiheeseen. Psykoottisessa masennuksessa minulla oli harhoja ja suhteettomia syyllisyyden tunteita, joiden vuoksi jouduin psykiatriseen sairaalaan kahdeksaksi viikoksi. Tuon jälkeen palasin töihin kahden kuukauden kuluttua ja olen kyennyt käymään töissä vuoden ajan. Sivuvaikutuksia lääkityksestä näen orgasmikyvyttömyyden ja lievän hikoilun yöaikaan. Mieliala on tasainen, joskin ei mikään huippu. En ole kuitenkaan mielialaltani sellaisessa kuilussa kuin sairaalassa ollessani.
Olisi mukava kuulla kokemuksia niiltä, jotka ovat joutuneet psykiatriseen sairaalaan psykoottisen masennuksen vuoksi. Sairauden kokemus oli aikamoinen mutta minua hoidettin sairaalassa hyvin. Jäi hyvä kuva psykiatrisesta sairaalasta.
- Tällaisia kokemuksia
Itse söin Venloja vuoden verran. Ihan ok lääke noin jälkeenpäin ajatellen. Minulla oli keskivaikea masennus johon tuo aikoinaan määrättiin.
Aloitin 75mg annoksella ja vähän myöhemmin nostettiin 150mg annokseen. Alussa oli jonkin verran sivuoireita. Silmissä valonarkuutta, päänsärkyä ja pupillit suurena. Unet olivat tosiaan melkoisia actionfilmejä :)
Vaikutuksen huomasi kunnolla noin 3 viikon kuluttua. Oli muutamana päivänä jopa vähän euforisen onnellinen olo. Olo jota en ollut tuntenut vuosikausiin. Lääke kannatti ehdottomasti ottaa aamulla. Jos otti liian myöhään, niin unta oli tosi vaikea saada.
Lihomista ei tarvitse pelätä. Yleensä käy ihan päinvastoin, eli ruokahalu pienenee. Minusta tuli myös hieman sosiaalisempi lääkettä käyttäessäni. Yleensä olen arka ihmisten kanssa.
Sitten niitä huonoja puolia:
Vaikka lääke helpottaa masennusta, niin samalla se leikkaa myös muita tunteita. Vastuuntunto vähenee ja välinpitämättömyys lisääntyy. Välinpitämättömyys aiheutti vaikeuksia ihmissuhteissa.
Varavasti juomisen kanssa, kuten muidenkin lääkkeidne kanssa. Vaikka läähe ei virallisesti aiheuta haittavaikutuksia alkoholin kera, niin minulla oli kyllä hieman toisenlaiset kokemukset. Ensimmäinen juomisreissu lähti käsistä aika pahasti. Tietysti masentuneen ei pitäisi ylipäätään juoda, koska se laskee mielialaa ja vähentää lääkkeiden tehoa pahasti.
Univaikeudet, jos lääkkeen ottaa liian myöhään.
Seksielämän latistuminen. Orgasmin saaminen oli melkoisen temppuilun takana.
Vieroitusoireet lopettaessa. Venlan lopettaminen ei oikeasti ole ihan helppo juttu. Ei todellakaan kannata lopettaa kuin seinään, lopettaminen tulee tehdä hiiiitaasti annosta vähentäen.
Vieroitusoireina oli mm. rankkaa hikoilua, painajaisia, pään huminaa/särkyä ja sähköiskuja päässä.
Vieroitusoireet eivät tietysti kestä yhtä kauaa, jos vain kokeilee lyhyen aikaa. - mies 44
Käytin 150 mg muutaman kuukauden vaikean ahdistuksen takia. Helpotti oloa lähinnä tasaamalla ja latistamalla tunteita. Lisäksi aktivoi liikaakin eli kävin jatkuvasti hiukan ylikierroksilla, myös yöllä. Vähensi ruokahalua ja paino putosikin muutaman kilon.
Lopetin käytön seuraavien asioiden takia:
- vei täysin kiinnostuksen seksiin ja erotiikkaan
- erektion saaminen oli tosi vaikeaa
- pää jatkuvasti kipeä
- keskiselkä koko ajan jumissa
- nukahtaminen tosi vaikeaa
- yöuni pinnallista
- yöllä jatkuvaa heräämistä 1, 5 - 2 tunnin välein
- lihasheikkoutta
- ripulia
Lopettamisen aikaiset vieroitus oireet olivat myös ikäviä, mutta nyt olo paljon parempi kuin esim. käytön aikana. Omien kokemusten perusteella en voi suositella venlafaxinia. Vuosia sitten cipralex sopi minulle paremmin, mutta sekin vei seksihalut.- half
Olen käyttänyt venlafaxinia muutaman kun ajan,pahin ahdistus on helpottanut,ehdottomasti on ollut minulle hyvä lääke siitä, seksuaalinen vietti on niin ja noin. Orgasmit kyllä ihan entisellään lääkityksestä huolimatta. Jatkan venlafn käyttöä ehdottomasti, elämäni on helpompaa nyt
- artsi7
Jokainen mielialalääke vähentää huonoja fiiliksiä, mutta tasaa myös hyviä. Tasaa siis vuoristorataa molemmista päistä. Citalopram ei sopinut mulle, mutta Venla sopi ja auttaa. Pelkän lääkkeen varaan ei voi laskea. Liikunta, ruokavalio, sosiaalinen kanssakäyminen ihmisten kanssa, turha stressi pois, mukavat harrastukset kuuluvat hyvään ja tasapainoiseen elämään. Syitä huonoon oloon koetettava löytää ja alettava toimiin.
- Anonyymi
Muutaman vuoden syönyt selkäkivun hoitoon 37,5 ja 75 mg annoksella eli tosi pienellä annoksella. Auttaa masennukseen ja kipuunkin joo, mutta aika paljon negatiivisiakin vaikutuksia. Annoksen pienikin säätely aiheutti mulla kovaa huimausta, ärtyneisyyttä, kipuiluja, painajaisia, nukkumisvaikeuksia, päänsärkyä jne jne. Muita oireita oli virtsaamisvaikeudet, kiihottumisvaikeudet ja erektiovaikeudet. Hyvä lääke, mutta ihan kamala lääke. Lopettamista yrittänyt monta kertaa, mutta vieroistusoireet jatkuu viikkoja ja sitten palannut taas pienelle annostukselle kun ei ole kestänyt enää. Joskus sain pidettyä muutaman kuukaudenkin tauon ja olo oli ihan mahtava ja elämä alkoi maistua elämältä. Nyt taas lääkitys päällä kun oli pakko aloittaa selkäkipujen takia ja mikään ei tunnu miltään paitsi että kaikki vit......taa. Lopettamisesta ei tuu mitään kun karmeet oireet heti. En oikein osaa sanoa onko hyvä vai huono lääke.
- Anonyymi
samoja kokemuksia. seksuaalisuus katos täysin eikä ole palautunut vaan jätti jälkensä. todella vaikea päästä eroon. täys myrkky. en suosittele kenellekkään !!
- Anonyymi
Kyseessä myrkky kuten muutkin masennuslääkkeet, todella huonoja kokemuksia pahoine sivuvaikutuksineen.
Jotain uutta pitäisi tulla näihin masennuslääke hoitoihin joista saa oikeasti apua.- Anonyymi
Onko kyseessä riksun hullu sekakäyttäjä?
Näyttelijä.
- Anonyymi
Terve! Kyseisestä valmisteesta on itselläni vuosien kokemus! Ovat sopineet tosi hyvin, ilman haittavaikutuksia! Nyt eivät tehot enää riitä, ja siksi vaihdetaan lääke toiseen! Missä päin itse asut? Jos haluat tavata vaikka, ja keskutella niistä lisää? T; Poika Raisiosta
- Anonyymi
Venla vei tunteet ja takavarikoi vehkeetkin mennessään. Eron jälkeen päässäni myrskysi ja salamoi.
- Anonyymi
Hyvä lääke, söin annosta 300 ja hetken 375 mg /vrk. Pupillit laajenee lautasiksi ja lääke pitää muistaa ottaa samaan aikaan vuorokaudesta, muuten tulee järkky päänsärky. Lääke otettava aamulla, muuten ei saa illalla nukuttua. Luultavasti tarvii myös jotain väsyttävää lääkettä lisäksi, koska piristää tosi paljon, eli auttaa hyvin masennus- ja ahdistusoireisiin. Ei lisää ruokahalua/painoa, mieluummin jopa vähentää ruokahalua. Tosin itse en huomannut ruokahalun pienenemistä kuin silloin, kun annosta muutettiin. Aiheutti mulla hampaiden narskuttelua, joka aiheutti päänsärkyä. Nämä ikävät sivuoireet tuli vasta usean vuoden käytön jälkeen, jonka jälkeen lääke oli lopetettava.
- Anonyymi
mulle kans määrättiin venla esti 75 mg.. nyt 150 mg.. mutta on itsetuhosia fiiliksiä ja vihan hallinta lisääntynyt.. onko normaalia.. mula on epävakaan persoonan oireita tunne elämän häiriö ja passiivis vihamielinen persoona.
- Anonyymi
Ollut jo kauan niin paha olla ettei jaksa elämää.. en tiedä mistä johtuu.. ennen ei ollut näin.. tosin en tiedä johtuuko siitä et olen myös yksinäinen.
- Anonyymi
Ihan paska lääke.
Vei yöunet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307