Heippa. Mulla on alapää kuin tulessa ja punainen jo kuudetta viikkoa, nyt se alkaa olla niin ''karrelle palanut'' ja aristava ettei kärsi enää pahemmin istua ja napsin särkylääkettä että pystyn käymään koulua. Terveyskeskukseen ei saa aikaa ja päivystykseen en ole tarpeeksi akuutti potilas. Minulta on otettu pari viikkoa sitten sukupuolitautitestit verestä ja virtsasta (kaikki negat, herpes mukaanlukien), raskaustesti (nega), tulehdukset katsottu (ei niissäkään mitään) ja en enää tiedä mitä tämä voisi olla. Voiko yksityinen yleislääkäri kirjoittaa lähetteen jatkotutkimuksiin naistentautien poliklinikalle? Epäilen että mulla on joku ihottuma tai allergia..
Yksityiseltä lähete julkiselle?
11
7484
Vastaukset
- ........
Nimimerkistäsi päätellen paras vaihtoehto on mennä yksityislääkärille (suoraan gynekologille). Terveyskeskukseen saa kyllä ajan jos valitat että on kipuja mutta ellei sitä saa siellä parannettua, lähettävät naistentautien poliklinikalle ja siihen voi joutua jonottamaan pitkäänkin. Yksityiselle yleislääkärille pääsee nopeasti, mutta maksaa ja jos hän lähettää julkiselle puolelle, jonotus kestää saman. Mutta yksityisgynekologi voi antaa tarvittavat lääkkeet ja hoidon heti.
- vvvfffdd
JA MYÖS VIE KAIKKI RAHASI...HE HEH! RAHANAHNEET YKSITYISGYNET! p.S KÄYPPÄ KATTOO MILLASES MILJOONATALOSSA GYNE ASUU. POTILAITTEN viimesillä penneillä rakennettu. Riistäjä riistää ja rikastuu. hyötyy sairaitten sairauksita.
- vccnc
Miten niin et saa tk:hon aikaa? Oletko kertonut kaikki oireesi ja kertonut miten vaiva hankaloittaa elämää?
En usko, että saat tuon vaivan kanssa lähetettä nt:n poliklinikalle. (siellä ei tutkita ihottumia eikä allergiaa)
Yksityisgynekään tuskin laittaa nt:lle lähetettä (samasta syystä)
jos tk-lääkäri (tai yksitysgynekologi) laittaa lähetteen jonnekin niin se voi olla ihotautien poli. meillä ei ainakaan saa lähetettä naistentaudeille hävyn punoituksen vuoksi.
Koitapa uudelleen lääkäriaikaa tk:hon. mieti myös pesuaineiden käyttöä: joskus syyllinen löytyy niistä.- ...........
No kuule olen kertonut ja käynyt kolme viikkoa sitten näyttäytymässä jopa kaksi kertaa. Joka aamu olen viikon sinne soitellu, käskevät vain lyömään sitä Ceridalia tuonne. Vaan eipä pysty kun alapää ei kestä edes suihkuttelua.
Ja ei en käytä alapäähäni minkäännäköisiä pesuaineita tms.
Ihan sama laitetaanko lähete naistenpolille vai ihopolille, jonnekin tässä on päästävä. Pointtinihan oli se voiko se yleislääkäri antaa lähetteen jatkotutkimuksiin julkiselle puolelle.
- no thanks
ole tarpeeksi lujana,saa ärähtää ja käyttää suutansa! ei ne ajanvaraajat ole jumalia.mulla ei kerran edes lääkäri riennyt mun vaivaa,jopa lähihoitaja tiesi nimen oireelle ja oli oikeassa.kiireinen tk lääkäri,nuori,kokematon ja epämiellyttävän oloinen eukko,terävänenäinenkin.hui
- lilianee
voisiko olla että limakalvosi ovat niin kuivat! kysy apteekista neuvoa esim. sopisiko joku bebantene vai miten ny kirjotetaankaan..syö kalaöljyjä yms mutta suosittelen yksityistä maksaa ehkä 100e mut veikkaan et on pieni summa loppupelis..ja apteekista kannattaa kysyä neuvoa
- jotenkin noin
Terveyskeskuksessa lähes kaikki lääkärit ovat yleislääkäreitä. He voivat antaa lähetteen ihan mille lääkärille tahansa julkisessa terveydenhuollossa. Lähete annetaan vain, mikäli lääkäri pitää sitä aiheellisena.
Yksityisellä puolella yleislääkäri todennäköisesti antaisi ensin lähetteen sen oman terveysyksikkönsä erikoislääkärille arvionsa mukaan, jos omat keinot eivät riittäisi. Jos se erikoislääkäri toteaisi, että vaatii parempaa hoitotilaa, niin sitten lähettäisi oman terveysasemansa sairaalaan. Jos tällaista sairaalaa ei olisi, niin sitten voisi harkita sitä julkiselle puolelle lähettämistä. - fffffhhh
liiottele oireita niin saat lähetteen. Yths :llä on myös gyne. Kyllä sulla on oikeus päästä julkiselle gynelle! Ota yhteys potilasasiamieheen, sen jälkeen iltasanomiin, tee valitus ja kantelu sosiaali ja terveysministerille!
- ........
Kiitos kaikille vastauksista. Olen varannut ajan viikon päähän yksityiselle gynekologille. Epäilen että voisin sairastaa valkojäkälää tms. muuta ihottumaa. Eivät osaa enää julkisella auttaa. Eiköhän se tästä :)
- elämä on...
saahan sitä maksaa jos haluaa....ilmaseksikin olisit saanut yhtä hyvää hoitoa. Olix tää joku mainos vai? heh heh ...eivät osaa? jos et osa vaatia niin vika löyttyy ittestäsi.
- .........
Voi kuule ei mulla ole aikaa odottaa hoitoa :) Olen lähdössä ulkomaille pitemmäksi aikaa parin viikon päästä. Jonota sinä sinne kunnalliseen pari kuukautta kipuinesi niin katsotaan miltä tuntuu ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612805Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152645Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2691582Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841184Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56889
- 79875