Olen aika huono sudokunratkoja.
Laitan usein numeroita ihan sikinsokin.
sikavaikeat sudokut
3
520
Vastaukset 3
- turhapalsta
ok
- kakskoli
Et varmaan ole tajunnut niitä sääntöjä kunnolla, miten sudoku toimii. Siinä on yhdeksän ISOA RUUTUA ja sen sisällä yhdeksän pientä. Ne isot auttaa aika paljon. Kerran kun opit sitä "lukemaan" niin se sujuu. Helpot voi olla vaikeampia kuin vaikeaksi luokitellut. Liian monta numeroa saa pään sekasin.
Itse tykkään ratkoa tavallisesti keskitasoisia Sudokuita ihan kynällä ja paperilla perinteisesti. Hyvä Sudoku on sellainen, että ei tarvitse arvailla mitään. On olemassa joitain tekniikoita, joilla pystyy myös laatimaan koneellisen ratkaisun mihin tahansa Sudokuun. Niihin tutustumalla voi saada jotain mieltä ja vinkkiä myös omaan ratkontaan. Wikipediasta aiheesta löytyy vaikka http://en.wikipedia.org/wiki/Sudoku_solving_algorithms -sivulta. Ja netistä löytyy pahimpien paikkojen ylitykseen Sudoku - ratkaisukoneita, kun syöttää tehtävän konellle, kone näyttää ratkaisun. Tämän kaltaiset ohjelmat ovat myös oiva keino oppia lisää ratkonnasta, ikäänkuin koulutusmateriaalina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2821126Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "261956Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔49910- 102853
- 99799
- 73798
- 107669
- 64578
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh2551Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh11458