Jeesuksen jumaluudesta

Minun uskoni mukaan

Tällainen saattaa tuntua joistakin pahalta, mutta kerron nyt, miten itse ajattelen Jumalasta ja Jeesuksesta.

Ajattelen, että Jeesus oli todella olemassa. Hän oli parantaja ja lahjakas puhuja. En kuitenkaan usko, että hän oli Jumalan poika, vaikka hänessä vaikuttikin varmasti Pyhä Henki vahvemmin kuin monissa muissa.

Jeesus ei ollut vain profeetta muiden joukossa, vaan hänellä oli erityinen tehtävä maan päällä. Hänen tuli näyttää esimerkkiä muille ja vapauttaa heidät vanhojen lakien ja säännösten ikeestä.

Koska hän ei ollut Jumalan poika, ei hänen kuolemansa sovittanut syntejämme (ja tämä on se ajatus, joka suututtaa varmasti joitain), vaan jokainen omassa elämässämme vastamme omista teoistamme. Voimme kuitenkin rukoilla Jumalaa, pyytää tekojamme anteeksi ja saada voimaa toimia enemmän niin kuin Jeesus - lähimmäistä ja jopa vihollista rakastaen.

En halua ketään loukata, tämä on vain se, miten itse näen uskonasiat. Kirkossa en uskalla tästä paljoa puhua, sillä pelkään toisten suuttuvan tästä liikaa. Ehkä voisin papille kuitenkin puhua suoraan, kun juttelemme seuraavan kerran kahden kesken - vaikka tiedänhän toki kirkon kannan näihin asioihin.

Jospa täällä saisi myös asiallista palautetta ja jonkinlaista peilaamista toisilta Jumalaan uskovilta. Sana on vapaa - eikö?

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puurim

http://fkf.net/RonWyatt/liitonarkki/index.html

14 "Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin. 15 Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.

16 "Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti."

17 Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Joka tämän kuulee, sanokoon: "Tule!" Joka on janoissaan, tulkoon. Joka haluaa, saa lahjaksi elämän vettä.

18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu. 19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.

20 Hän, joka todistaa tämän, sanoo: "Tämä on tosi, minä tulen pian." Aamen. Tule, Herra Jeesus!

21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa.

• iluitkaa ja rimuitka

Lehdeskosken henki on jälleen keskellämme

• Mirka .. .

""Ajattelen, että Jeesus oli todella olemassa.""

- Ihan sama mitä ajattelet. EVVK

- Jeesus on ihan yhtä totta kuin Mustanaamio.

Et koskaan löydä Mustanaamiota - hän löytää sinut.
      Herätä pimeässä ja nähdä Mustanaamio - mikä kaamea kohtalo konnille.
      Herätä pimeässä ja nähdä Mustanaamion kasvot - mikä kaamea kohtalo konnalle.
      Joka näkee Mustanaamion kasvot ilman naamiota, häntä kohtaa kaamea kuolema
      Joka näkee Mustanaamion kasvot, häntä kohtaa kauhea kuolema.
      Kun konna näkee Mustanaamion kasvot ilman naamiota, hän kohtaa kauhean kuoleman.
      Kun Mustanaamio kysyy, silloin vastataan.
      Kun Mustanaamio liikkuu, on salamakin hidas kuin etana.
      Kun Mustanaamio on vihainen, vapisee viidakkokin.
      Kun Mustanaamio toimii, on salamakin hidas kuin etana.
      Mustanaamio ei liikoja lavertele, mutta hänellä on Salomonin viisaus.
      Mustanaamio hiipii äänettömästi kuin viidakkokissa.
      Mustanaamio liikkuu viidakossa nopeammin kuin helikopteri ilmassa
      Mustanaamio on kova koville.
      Mustanaamiolla on kymmenen tiikerin voimat.
      Mustanaamiolla on tuhat silmää ja tuhat korvaa.
      Mustanaamion katse jähmettää tiikerinkin.
      Mustanaamion ääni saa veren hyytymään.
      Toisinaan Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä.
      Toisinaan Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupunkien kaduilla kuin kuka tahansa meistä.
      Älä koskaan tähtää Mustanaamiota aseella.
      Mustanaamion raivo on kuin hirmumyrsky.
      Mustanaamion nyrkit ovat terästä.

• kliseet selvinä

Veikkaan trollia.

• ;:;

Miksi uskot, että Jeesus ei ollutkaan se mitä Hän sanoi olevansa Raamatussa? Mihin perustat ja millä perustelet uskosi?

Jos Jeesus ei sovittanutkaan syntejämme, niin silloinhan olemme vielä syntisiä ja vailla pelastusta. Miksi luulet, että Jumala katsoisi rikoksiamme "läpi sormiensa"' jos vain rukoilemme jotakin? Mitä muka voit Jumalalle tehdä tai sanoa, jotta taivuttaisit Hänet pelastamaan sinut, jos mitään sovitusta synnistäsi ei ole tapahtunut? Onko Jumala siis epäoikeudenmukainen ja palkitsee rikoksen tehneet? Vai tarvitseeko Hän jotakin sinulta? Hänhän on antanut kaiken sinulle mitä sinulla on.

• Minun uskoni mukaan

Minä en usko perisyntiin. Siksi koen, että ihminen itse voi pyrkiä kantamaan vastuunsa tässä elämässä. Jumalaa kohtaan minun mielestäni ei voi tehdä syntiä - Jumala on sellaisen yläpuolella. Ei Hän tule mustasukkaiseksi tai suutu ihmisten teoista.

Jeesus ei itse ole Raamattua kirjoittanut, vaan juutalaiset, hänen seuraajansa ja heidän jälkeensä eläneet. Siksi ajattelen, ettemme voi tietää tarkalleen, mitkä asiat olivat todella Jeesuksen itsensä sanomia ja mitkä eivät.

Minusta on vaikea ymmärtää sitä, että Jumala voisi olla epäoikeudenmukainen tai oikeudenmukainen. Ne ovat minusta inhimillisiä käsitteitä. Sitä paitsi: Raamatustakin voimme lukea monista tapauksista, joissa Jumala toimii niin, että se on toisille oikeudenmukaista ja toisille erittäin epäoikeudenmukaista. Luulen, että nuo ovat vain esimerkkejä siitä, että ihminen on koittanut valjastaa Jumalan omien pyrkimystensä edustajaksi.

• Naurettava Juttusi

"mutta kerron nyt, miten itse ajattelen"

Tuskin on merkitystä. Olen/t yksi näppylä 7mrd ihmismeressä. Joka sieltä avuksi huutaa Vapahtajansa nimeä, pelastuu jo julistetun tuomion täytäntöönpanosta.

Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat? Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan: "Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä."

Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä. Kerran hän on puhuva heille vihassansa, peljättävä heitä hirmuisuudessaan: "Minä olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni." Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

• Minun uskoni mukaan

Hyvä "Naurettava juttusi":

Ilahduin siitä, että sain sinut nauramaan. En väitäkään, että minun ajatuksillani olisi mitään suurta merkitystä muille kuin itselleni, mutta keskustelun kautta kukin voi huomata uusia piirteitä omassakin ajattelussaan.

Tuo lainaamasi Psalmi on tuttu, en muista nyt numeroa. Sehän on kuitenkin Vanhasta testamentista, jonka aikana messiaina pidettiin hallitsijoita. En osaa kuvitella Jumalaa pilkkaamassa ketään. En niin mitenkään.

• ihan selvästi

Aloitus on provo.

• Hyvä ja aihellinen aloitus. Itse ajattelen eritavoin Jeesuksen sovitustyöstä, uskon että Jeesus sovitti syntimme. Näen että ihmisen on mahdotonta sovittaa elämän mittaisia syntejään. Teemme myös sellaista pahaa, jota emme edes osaa tiedostaa.Esimerkiksi loukkaavailla sanoilla voi olla kauaskantoiset seuraukset, joita emme edes välttämättä näe tai saa tietoomme.
      Hyvä on tuoda esiin omia näkemyksiä ja mielipiteitä rakentavalla ja asiallisella tavalla kuten sinä, ei ne ole keltään pois, päinvastoin. Saavat aikaa keskustelua ja omien näkemyksien tarkastelua. Kasvattavaa ja kehittävää siis.

• EL: ak.IM

Minun uskoni mukaan

Osuit oikeaan, ja väärään. Jeesus on Jumalan poika. Mutta ristillä ei tapahtunut vuoksi, vaan takia. Eli ei voida puhua, että ristillä kuoltiin muiden vuoksi. Se naulaus oli muiden takia.

• *Faith*

Jumalan kolmiyhteys on vaikea asia. Havaitsen kirjoituksissasi tyypillisiä hengellisen etsijän ristiriitoja, jotka ratkeavat sitä mukaa, kun Pyhä Henki avaa ymmärrystäsi Sanalle. Sinun kannattaa nyt vaan jatkaa opiskelua, rukoilla ymmärrystä, ja keskustella asiasta ihan avoimesti papin kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4423
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3038
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      36
      2850
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      116
      2615
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2499
    6. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      112
      2248
    7. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      35
      2130
    8. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      13
      2024
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2005
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1707
    Aihe