Olisi ehkä mahdollisus muuttaa Vaasaan, nyt saa haukkua ja kehua. Mitä tarjottavaa Vaasalla kolmekymppiselle pariskunnalle, joka aikoo hankkia omakotitalon ja pari lasta. Töitä olis tarjolla.
Plussat jas miinukset
8
657
Vastaukset
- tiina
Hyvää täällä on meri, asunnoista ei ole pulaa ja ne on ihan kohtuuhintaisia. Kaksikielisyys on mun mielestä hyvä puoli (varmasti joku kirjoittaa toisin).
- vaasalainen
ei kaksikielisyydessä mtn vikaa oo, kyllä tääl pärjää molemmilla kielillä ja vaikka englannilla...
tosiaan meri on siisti :D
nojaa emmä muuta keksi, kyllä mä oon ainaki viihtyny täällä...
- Vaasalaistunut
Yksi painava juttu mukuloiden tultua ja kasvettua on ihan kohtuuhyvät koulutusmahdollisuudet. Riippuen vähän siitä minne muutatte, on kaikki useimmiten lähelläkin. Julkinen liikenne ei ole niinkuin isommissa kaupungeissa, eli siitä miinusta.
- ...
Itse olen olosuhteiden pakosta muuttamassa Vaasasta pois, toivottavasti vain n. vuodeksi. Ikävä on jo nyt. En ole alkuperäinen vaasalainen, mutta nyt en haluaisi lähteä.
Plussaa: kaunis kaupunki kesällä, yliopisto, kaksikielisyys, kansainvälisyys, uudistettu torin ympäristö, vanhat rakennukset.
Miinusta: paikallisliikenne huono, keskustan rakennuskanta osittain rumaa, liikaa 60/70-luvun kerrostaloja.- put put put
Paikallisliikenne tökkii, sitä ei juuri ole olemassakaan. Joskus harvoin näkee jonkun vanhan bussinromun kaartavan jossain päin kaupunkia sinistä savua lykäten....
- muuttaja
Missä on sitten Vaasan kivoimmat asuinalueet jos meinaa rakentaa omakotitalon ja saada ison tontin. Palvelut kaikkinensa olisi lähellä mutta omaa rauhaa ja kaunista, siistiä ympäristöä myös. 15 kilometrin sisällä keskustasta. Löytyykö sellaista?
Harmi että kaupungin palvelut ovat huonot.- ...
Oliskohan sitten Gerby. Ymmärtääkseni se on ollut viime vuosina omakotitalon rakentajien suosiossa. Itse pistäisin pystyyn ehkä palosaarelle, mutta en kyllä tiedä onko siellä olemassa vapaita tontteja - epäilen.
- lähikunnissa
... kirjoitti:
Oliskohan sitten Gerby. Ymmärtääkseni se on ollut viime vuosina omakotitalon rakentajien suosiossa. Itse pistäisin pystyyn ehkä palosaarelle, mutta en kyllä tiedä onko siellä olemassa vapaita tontteja - epäilen.
halvempia tontteja on jo 10-15 kilsaa vaasasta etelään. esim. tuovila-vikby-merikaarto. sinne rakentaisin itse. sieltä on näppärä kulkea keskustaan kun tarvii ja saa olla rauhassa muuten. kyrönjoen varrelle tölli pystyyn!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1862733- 1642539
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182247Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee612084Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31739"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591454Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2051440Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2261183Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää931148Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3701083