Onko Kokkola hyvä paikka asua?

Mina

Mikä on Kokkolassa parasta ja mikä huonointa? Onko tarpeeksi harrastusmahdollisuuksia, hoitopaikkoja, kunnallisia palveluita, kulttuuritarjontaa. Eli kannattaako sinne muuttaa? Onko ympäristö siisti ja viihtyisä?

27

4062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putte

      On,on ,tervetuloa vain Kokkolaan! Kaikkea löytyy,harrastusta,kulttuuria,elämyksiä,mukavia(mutta hiljaisia)ihmisiä!Ja hyviä opiskelupaikkoja mm.AMK !

      • gerubi

        todella tylsä paikka. Ihmiset suurimmaksi osaksi juntteja ja työläisiä. Sisäänpäin lämpiävää porukkaa. Ei kiitos enempää kokkolaa.


      • kyl maar
        gerubi kirjoitti:

        todella tylsä paikka. Ihmiset suurimmaksi osaksi juntteja ja työläisiä. Sisäänpäin lämpiävää porukkaa. Ei kiitos enempää kokkolaa.

        joo, laatikkopää-möllistelijöitä umpikatkeraa kyttääjäporukkaa


      • kockelbybo
        kyl maar kirjoitti:

        joo, laatikkopää-möllistelijöitä umpikatkeraa kyttääjäporukkaa

        ...ja näiden palstojen valittajat itse kaikkein pahimpia. Valittajat on aina pahimpia.


    • Avoveteen

      Ehdottomasti !

      Toki jokaiselta paikkakunnalta löytyy nämä pakolliset sosiaaliturvan varassa elävät luku- ja kirjoitustaidottomat "gerubi"- ( se on kerubi, itse lienet gerbiili), "kyl maar"- ja "Hjoh"-valittajat, mutta muilta osin kaupunki ja kaupunkilaiset ovat varsin mukiinmeneviä. Ja kuten ensimmäinen vastaaja jo totesikin, opiskelu-ja harrastusmahdollisuudet ovat Kokkolassa varsin monipuoliset.

      Ja se tärkein:
      Merikaupunki kehittyy, sillä meren rannalla asuvat avarakatseisimmat ihmiset !!

      • Hjoh

        Olis varmaan ihan parasta järjestää jatkossa kunnolla joku alustava kysely koteihin mitä mieltä Kokkolasta ollaan, hyvät ja huonot puolet. Lapun sais palauttaa vaikka kirjastoon josta ne kerättäis ja tehtäis asiasta yhteenveto.

        Sitten kutsuttais ihmisen keskustelutilaisuuteen johki isompaan saliin ja sinne pari järkkäriä varmuuden vuoksi kantamaan äänekkäimmät huutelijat pihalle.

        Imagon kohennus tuskin onnistuu pelkillä puheilla.


      • mie

        Varsinainen merikaupunki... merta saa lähteä etsimään jos sitä haluaa nähdä. Kyllä Kokkola on kaukana oikeista merikaupungeista. Esim. Kotka


    • Pekka

      ...on Kokkola, eikä mitään muuta. Lanta-Einarit siellä kuvittelevat asuvansa "kaupungissa" vaikka se tuppukylä on näivettymässä aivan totaalisesti.

      • Juntti -Einari

        Itse olen nyt asunut Kokkolassa n. 2. vuotta. Aikaisemmin mm. Shanghaissa, Tampereella, Milanossa jne... n. 5 vuotta. Kaikissa paikoissa on omat hyvät puolensa, mutta jos kokee kanssa eläjänsä ns. Juntti-Einareiksi, niinkuin heitä kutsuit, täytyy oma ymmärtämys elämästä olla toistaiseksi aika rajallinen.
        Neuvoksi antaisin sinulle, että opiskele elämää, niin tulet huomaamaan, että samanlaisia kaltaisiasi Juntti-Einareita löytyy maailman jokaisesta kolkasta.
        Loppu Kaneetti: Kokkola on kiva paikka asua ja elää!!!


      • jo pitkään

        Näivettymässä? Sinkki laajentaa, AWT-terminaali saatiin satamaan, uuden satamatien rakentaminen alkaa ensi vuonna, uutta liikekeskusta aletaan tekemään postitalon tontille...
        Se on totta että Kokkola on pikkukaupunki mutta täällä jo 30 vuota asuneena voin sanoa kokemuksesta että tekemistä ja kavereita riittää, se on itsestä kiinni. Jos pitää kanssaihmisiänsä itseänsä kovin paljon huonompina se heijastuu omaan elämään ja sitten pitää valittaa. Ja vika on muissa.


      • 23813

        Tiedoksi kokkolan väkiluku kasvaa nopeasti, väkiluku nyt 46 600, ennuste vuodelle 2040 52 600.


    • Hjoh

      Täällä näköjään ei saa kommenttia heittää ilman että saa pelätä sensuuria. Mitähän tossa mun vastakommentissakin mukamas oli, kuitenkin joku rantaruottalainen napeissa kii.

      • Mina

        Vaan siitähän tuo muutto riippuu että saako työpaikan. Kun on kasvanut mm 5000 asukkaan kylässä ja se on ollut liian pieni ja Hesa liian suuri niin ei Kokkolakaan siis voi olla kovin paha paikka. Eikä mua Juntti-Einaritkaan haittaa taidan tulla niiden kanssa paremmin toimeen kuin stadilaisten.


      • _just me_
        Mina kirjoitti:

        Vaan siitähän tuo muutto riippuu että saako työpaikan. Kun on kasvanut mm 5000 asukkaan kylässä ja se on ollut liian pieni ja Hesa liian suuri niin ei Kokkolakaan siis voi olla kovin paha paikka. Eikä mua Juntti-Einaritkaan haittaa taidan tulla niiden kanssa paremmin toimeen kuin stadilaisten.

        Kyllähän täällä asua pystyy... Olen asunut helsingissä ja muutin sieltä oulun kautta kokkolaan... Eikä tämä kokkola mikään paha paikka ole!! Ihmiset mukavia(jos olet oikeissa piireissä...) ja tapahtumat ja harrastusmahdollisuudet hyvät!!! Mutta ei pärjää oululle tai stadille!!!! :)


      • huppui
        _just me_ kirjoitti:

        Kyllähän täällä asua pystyy... Olen asunut helsingissä ja muutin sieltä oulun kautta kokkolaan... Eikä tämä kokkola mikään paha paikka ole!! Ihmiset mukavia(jos olet oikeissa piireissä...) ja tapahtumat ja harrastusmahdollisuudet hyvät!!! Mutta ei pärjää oululle tai stadille!!!! :)

        Tänne vaan kaikki .


      • juushiii
        huppui kirjoitti:

        Tänne vaan kaikki .

        Parempaa saa hakea!!!


      • *;...;*
        Mina kirjoitti:

        Vaan siitähän tuo muutto riippuu että saako työpaikan. Kun on kasvanut mm 5000 asukkaan kylässä ja se on ollut liian pieni ja Hesa liian suuri niin ei Kokkolakaan siis voi olla kovin paha paikka. Eikä mua Juntti-Einaritkaan haittaa taidan tulla niiden kanssa paremmin toimeen kuin stadilaisten.

        Kokkola on ollut mulle just sopivan kokoinen. Mutta niinhän se taitaa mennä, että pikkukunnista halutaan Kokkolaan, Kokkolasta Ouluun, Oulusta Hesaan ja Hesasta shoppailureissuille Tallinnaan.

        Onhan täällä vähänlaisesti ihmisiä ja niin ollen myös vähän "vaihtelua". Piirit on pienet, vaan onpahan jonkinlainen sosiaalinen turvaverkkokin sitten. AMK tuo ulkomaalaisia kaupunkiin (siinä missä tietysti maahanmuuttopolitiikkamme). Täällä on suhteellisen turvallista, jos ei nyt sitten keksi kulkea katuja pitkin naisenpuolena öisin. Kaupungille ei pääse töihin jos ei satu hyvä mäihä tai tuttu/sukulainen sinne. Hammashoitoon on hirveät jonot.

        Joo, kuulostaa negatiiviselta, mutta itse olen onnellinen täällä. :) Merenrantaa löytyy - tosin sinne saa sitten erikseen tehdä lähtöä, sinne ei vaan "eksy". Tuulettuu ajatukset ja pää kummasti. Harrastuksia en ole löytänyt, mutta olen nirso ja viihdyn parhaiten kotona kirjojen kanssa. Teatteria löytyy kulttuurin saralta, samoin jos jonkinlaista soittokuntaa. Maakunnasta sitä jälempää enemmänkin. Kauppoja löytyy sen verran ettei tarvitse erikseen järjestää shoppailureissuja muille paikkakunnille, ja voi silti näyttää ihan ihmiseltä.

        Tervetuloa vaan!


    • Vältä,

      halkokaria asuinalueena.Siellä on paljon mielenterveyspotilaita avohoidossa.Paikkaa nimitetään myös haisevien wittujen laaksoksi.Tuosta haureuden pesästä tulee myös nimimerkki : Tosirealisti Kokkola.Hän tulee oikeasti perhosta ja on taipuvainen miesten välisiin saunahetkiin uimahallissa.Hän on myös nyrkkeily raskaan-sarjan maailman-mestari.Osaa laulaa,tanssia,soittaa selloa,on ydin-fyysikko ja tehnyt matkan kuun pimeälle puolelle.Jos koet tarvetta uskoontuloon? kysy reijo ärrää hakalahdenkatu 88:sta.Siinä on sitten viisas ihminen.

      • Kultalusikka suussa

        Meilläkin on muutama mätäpaise täällä halkokarilla, mikä on harvinaisen vähän.
        Pääosin olemme kuitenkin hyvätuloista ja onnellista porukkaa. Saa kadehtia.
        '


    • Paikkojanähnyt

      Kokkola on todella hyvä paikka asua. Iso ja monipuolinen keskusta, paljon harrastusmahdollisuuksia, opiskelumahdollisuudet hyvät, AMK ja avoin Yliopisto jne. Minä olen aina pitänyt Kokkolasta, voittaa jopa Vaasan viihtyisyydessään, kokkolalaiset ovat mukavia ja avoimia ihmisiä.

      Sen huomaa nyt kun on asunut Vaasassa ja Oulussa, että kyllä Kokkola voittaa ehdottomasti nämä kaupungit.

      Oulu on ihan läpipaska kaupunki. Kylässä ei ole edes kunnollista keskustaa, se hikinen kävelykatu jonka varrella pari liikettä. Väittäisin että Kokkolassakin on parempi ostostarjonta kuin Oulussa, jossa ei ole edes kunnollista ostoskeskusta, kun meillä Kokkolassa on mm. Chydenia, Maxim ja Kallentori. Oulussa on vaan automarketteja, rumia kerrostaloja ja juntteja ihmisiä.

      Vaasassa ei ole sitten muuta vikaa oikeastaan paitsi nämä sisäänpäinkääntyneet ja nyrpeät ihmiset. Ps, mistäköhän johtuu ettäkaikki Vaasassa opiskelleet muuttavat sieltä aikanaan pois? Mielestäni kaupungin ilmapiiri ruokkii tätä.

    • SuxikaaWittuu

      Hmm annakko mää mietin... RIIPPUU PORUKASTA MISSÄ LIIKUT!!!

    • Swentuuva

      Mikä tämä sivaripoika on?

    • Anonyymi

      kaikki muutaa kokkolaan

    • Anonyymi

      KOKKOLAAN PITÄÄ MUUTAA

    • Anonyymi

      tulkaa fortis 1v1 vaageri

    • Anonyymi

      Kokkola on tosi kiva kaupunki, ihana merenranta, hyvä sairaala, hammashuolto, iso kirjasto ja uimahalli, hyvät koulut. Paljon harrastusmahdollisuuksia.

      • Anonyymi

        Kokkola olisi paras, jos toteutettaisiin muutkin kuin tähän astiset Ressun upeat ideat...


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe