Frank Lecerf sai kokea suositun Speed-toimintaelokuvan tapahtumat täytenä totena. Lecerf ajoi ruokaostoksilleen Abbevillen kaupungissa Pohjois-Ranskassa, kun hänen Renault Lagunaansa tuli outo vika.
Auton vakionopeudensäädin jumittui, kun Lecerfillä oli nopeutta noin 100 kilometriä tunnissa. Mies yritti jarruttaa, mutta reaktio oli päinvastainen, ja auto vain kiihtyi. Lopulta auto saavutti 200 kilometrin tuntinopeuden, mihin se jumittui.
36-vuotias mies ajoi tapahtuma-aikaan onnekseen kaksikaistaista moottoritietä. Ohituskaistaa pitkin hurjastellessaan hän onnistui soittamaan hätänumeroon. Pian ryhmä poliisipartioita saapuikin saattamaan Lecerfiä.
Poliisi ymmärsi pian, ettei Lecerfillä ollut muuta vaihtoehtoa kuin ajaa järkyttävää nopeuttaan kunnes bensa loppuu. Niinpä he saattoivat hänet moottoritietä pitkin aina Belgian puolelle. Matkalla ohitettiin kolme tietullia, joita varoitettiin etukäteen, jotta puomit olisivat ylhäällä.
- Elämäni vilisi silmissäni. Halusin vain pysähtyä, Lecerf sanoi.
Poliisi puhui puhelimessa Renaultin huollon kanssa, mutta apua ei saatu. Lopulta Pont-de-Metzissä Belgiassa bensa alkoi loppua, ja Lecerf ajoi autonsa ojaan noin 200 kilometrin päässä kotoaan. Hän selvisi tunnin koettelemuksesta suuremmitta vammoitta, mutta sai kaksi epileptistä kohtausta.
Lecerf ajaa nyt asianajajansa kanssa oikeusjuttua Renaultia vastaan.
Huonosti menee patonkikulkuneuvoilla kun PSA pahoissa talousvaikeuksissa ja Renault saa tälläistä kiusallista julkisuutta.
Vaaralliset ranskalaisautot
33
366
Vastaukset
- Lecerf
Jaa, tuota kerrotko miten tämä liittyy PSA:n talousvaikeuksiin??? Ja laitatko linkin ko. uutiseen, kiitos.
- Unohtuiko jotain?
Tuossa linkki. Ja kuten lukiessanne huomaatte, jätti provo aloittaessaan jotain kopioimatta ja kertomatta:
http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/2013021416676409_ul.shtml - ranskis pettää aina
Unohtuiko jotain? kirjoitti:
Tuossa linkki. Ja kuten lukiessanne huomaatte, jätti provo aloittaessaan jotain kopioimatta ja kertomatta:
http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/2013021416676409_ul.shtmlSe ei muuta sitä tosiasiaa että Renault auto oli kyseessä jossa oli tehtaan alkuperäinen vakionopeudensäädin. Ts. ranskalainen tekniikka petti taas samoin kuin Arevan ydinvoimalassa joka on jo peräti 7 vuotta myöhässä.
Voi kun TVO olisi ollut kaukaa viisas ja valinnut japanilaisen Toshiban ydinvoimalan toimittajaksi niin meillä suomalaisilla olisi nyt toimiva valmis ydinvoimala. - XXUU
ranskis pettää aina kirjoitti:
Se ei muuta sitä tosiasiaa että Renault auto oli kyseessä jossa oli tehtaan alkuperäinen vakionopeudensäädin. Ts. ranskalainen tekniikka petti taas samoin kuin Arevan ydinvoimalassa joka on jo peräti 7 vuotta myöhässä.
Voi kun TVO olisi ollut kaukaa viisas ja valinnut japanilaisen Toshiban ydinvoimalan toimittajaksi niin meillä suomalaisilla olisi nyt toimiva valmis ydinvoimala."Ts. ranskalainen tekniikka petti,,,"
Itseasiassa se on nimenomaan amerikkalainen tekniikka joka tuossa petti, mutta pääsitpä esittelemään typeriä ennakkoluulojasi..
- aydi
No tuo ei ole kyllä mikään ihme kun ranskiskulkuneuvoista puhutaan. Erilaiset sähköviat ovat mieluummin sääntö kuin poikkeus noissa ranskisromuissa.
- SäHkÖvIkA
Jaa, sinäkun tiedät, niin kerro ihmeessä ne "erilaiset" sähköviat, että me kaikki muut tietämättömät saamme ne tietää ja osaamme varautua niihin. Minulla kun on ollut c5 farkku 7-vuotta ja siinä ei kyllä ole ollut niitä "erilaisia" sähkövikoja, joista "puhutaan".
- masentava C5
SäHkÖvIkA kirjoitti:
Jaa, sinäkun tiedät, niin kerro ihmeessä ne "erilaiset" sähköviat, että me kaikki muut tietämättömät saamme ne tietää ja osaamme varautua niihin. Minulla kun on ollut c5 farkku 7-vuotta ja siinä ei kyllä ole ollut niitä "erilaisia" sähkövikoja, joista "puhutaan".
https://www.google.com/search?q=citroen c5 tyyppiviat&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a#hl=fi&gs_rn=3&gs_ri=psy-ab&pq=citroen c5 tyyppiviat&cp=10&gs_id=5j&xhr=t&q=citroen c5 viat&es_nrs=true&pf=p&client=firefox-a&hs=Cdm&tbo=d&rls=org.mozilla:fi:official&sclient=psy-ab&oq=citroen c5viat&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.42553238,d.bGE&fp=3d9d89751112379&biw=1920&bih=922&bs=1
Markkinoiden vikaherkin D-segmentin automalli --- > Citroen C5. Myös jälleenmyyntiarvo tippuu luokkansa eniten tällä kyseisellä automallilla juuri tästä syystä. - eihyvääpäivää.
SäHkÖvIkA kirjoitti:
Jaa, sinäkun tiedät, niin kerro ihmeessä ne "erilaiset" sähköviat, että me kaikki muut tietämättömät saamme ne tietää ja osaamme varautua niihin. Minulla kun on ollut c5 farkku 7-vuotta ja siinä ei kyllä ole ollut niitä "erilaisia" sähkövikoja, joista "puhutaan".
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/autojen-tyyppiviat/citroen-c5
Linkin eräälläkin käyttäjällä peräti 6 A4 sivua listattuna hänen oman Citroen C5:n vikoja! Voiko vikaherkempää automallia enää olla. Varmaan maailmanennätys. - aSeNnEvAmMa.
SäHkÖvIkA kirjoitti:
Jaa, sinäkun tiedät, niin kerro ihmeessä ne "erilaiset" sähköviat, että me kaikki muut tietämättömät saamme ne tietää ja osaamme varautua niihin. Minulla kun on ollut c5 farkku 7-vuotta ja siinä ei kyllä ole ollut niitä "erilaisia" sähkövikoja, joista "puhutaan".
Ja täällä 8-vuotias Xsara, jonka ainoat "sähköviat" olleet palaneet polttimot.
- mun c5
masentava C5 kirjoitti:
https://www.google.com/search?q=citroen c5 tyyppiviat&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a#hl=fi&gs_rn=3&gs_ri=psy-ab&pq=citroen c5 tyyppiviat&cp=10&gs_id=5j&xhr=t&q=citroen c5 viat&es_nrs=true&pf=p&client=firefox-a&hs=Cdm&tbo=d&rls=org.mozilla:fi:official&sclient=psy-ab&oq=citroen c5viat&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.42553238,d.bGE&fp=3d9d89751112379&biw=1920&bih=922&bs=1
Markkinoiden vikaherkin D-segmentin automalli --- > Citroen C5. Myös jälleenmyyntiarvo tippuu luokkansa eniten tällä kyseisellä automallilla juuri tästä syystä.Niimpäniin, sama vanha virsi, ko.autolla myös ajetaan, ei säilytetä tallissa! Mulla -03 c5 farkku, ei kertaakaan jättänyt tielle. Normi huollot, katsastusta varten ei tarvinnut koskaan tehdä mitään "katsastushuoltoa", kuten esim. corollapappa kehottaa tekemään, ennen katsastusta...tilastot kuulemma vääristyy, kun ei mene 1 kerralla läpi...todella tilava auto ja meidän perhe ainakin tykkää, mutta kaikilla tietty oma mielipiteensä.
- No comments
- jiisusgaeh
http://gawker.com/5496549/toyota-demands-retraction-and-apology-from-abc-news-over-manufactured-death-ride
Kannattaa pyytää anteeksi Toyotalta koska Toyotoissa ei ollut mitään vikaa. Viat olivat kateellisten keksintöä. Puolueeton viranomainen tutki tapaukset. - et silleen
jiisusgaeh kirjoitti:
http://gawker.com/5496549/toyota-demands-retraction-and-apology-from-abc-news-over-manufactured-death-ride
Kannattaa pyytää anteeksi Toyotalta koska Toyotoissa ei ollut mitään vikaa. Viat olivat kateellisten keksintöä. Puolueeton viranomainen tutki tapaukset.No kerro sama kuolleiden perheille ja omaisille, kun kerran olet asiantunija!
- vikapesä C5
et silleen kirjoitti:
No kerro sama kuolleiden perheille ja omaisille, kun kerran olet asiantunija!
Minulla on vuoden 2001 Citroen C5. Olen pitänyt päiväkirjaa vioista. Pieniä ja suuria vikoja on listalla tiheinä riveinä 6 A4-sivua. Ensimmäisen vuoden aikana jouduin käyttämään auton Vehon korjaamossa 19 kertaa. Palvelu on aina ollut ystävällistä ja meni 1. vuoden aikana takuuseen.
Automaattivaihde paukkui ja vaihdettiin 26000 km kohdalla auton ollessa 2 vuotta vanha. Tänä talvena 5,5 vuoden vanhana ja 61 000 km kohdalla Veho ehdotti taas vaihdelaatikon vaihtoa, mutta suostui vastoin tehtaan ohjeita ehdotuksestani vain vaihtamaan öljyt. Sillä vaihde tuli toistaiseksi kuntoon. Olen nyt vaihtamassa autoa.
Citroen C4 tuntuu houkuttelevalta, mutta siinä on sama vaihdelaatikko...
Jotenkin Citikat on kovin mukavia, kun ne sattuvat toimimaan! ja kauniita ne ovat - niin petaa...
vikapesä C5 kirjoitti:
Minulla on vuoden 2001 Citroen C5. Olen pitänyt päiväkirjaa vioista. Pieniä ja suuria vikoja on listalla tiheinä riveinä 6 A4-sivua. Ensimmäisen vuoden aikana jouduin käyttämään auton Vehon korjaamossa 19 kertaa. Palvelu on aina ollut ystävällistä ja meni 1. vuoden aikana takuuseen.
Automaattivaihde paukkui ja vaihdettiin 26000 km kohdalla auton ollessa 2 vuotta vanha. Tänä talvena 5,5 vuoden vanhana ja 61 000 km kohdalla Veho ehdotti taas vaihdelaatikon vaihtoa, mutta suostui vastoin tehtaan ohjeita ehdotuksestani vain vaihtamaan öljyt. Sillä vaihde tuli toistaiseksi kuntoon. Olen nyt vaihtamassa autoa.
Citroen C4 tuntuu houkuttelevalta, mutta siinä on sama vaihdelaatikko...
Jotenkin Citikat on kovin mukavia, kun ne sattuvat toimimaan! ja kauniita ne ovatNiin, oliko sulla joku pointti tässä? Loota vaihdettu, mitään muuta tuossa kirjoituksessa ei kerrotakkaan. Polttimoita vaihdatettu Veholla, so? Kaikki menneet takuuseen, kuten muillakin merkeillä, mikä on sun ongelma? Taitaa vaan jostainsyystä ottaa päähän, kun et itse pääse ajamaan AUTOLLA, vaan joudut tyytymään riisikuppiin!
- mesemään
niin petaa... kirjoitti:
Niin, oliko sulla joku pointti tässä? Loota vaihdettu, mitään muuta tuossa kirjoituksessa ei kerrotakkaan. Polttimoita vaihdatettu Veholla, so? Kaikki menneet takuuseen, kuten muillakin merkeillä, mikä on sun ongelma? Taitaa vaan jostainsyystä ottaa päähän, kun et itse pääse ajamaan AUTOLLA, vaan joudut tyytymään riisikuppiin!
YKSIKÄÄN CITROEN ei mahdu 30:nen myydyimmän auton joukkoon viime vuonna kun vastaavasti Toyota Avensis 3:ksi myydyin auto. Kumpikohan se on AUTO noista kahdesta ylivoimaisen autonostajaenemmistön mukaan :)))
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288521255498.html - mösjöö eletrica
niin petaa... kirjoitti:
Niin, oliko sulla joku pointti tässä? Loota vaihdettu, mitään muuta tuossa kirjoituksessa ei kerrotakkaan. Polttimoita vaihdatettu Veholla, so? Kaikki menneet takuuseen, kuten muillakin merkeillä, mikä on sun ongelma? Taitaa vaan jostainsyystä ottaa päähän, kun et itse pääse ajamaan AUTOLLA, vaan joudut tyytymään riisikuppiin!
Meneekö citikassa todellakin polttimotkin takuun piikkin? Uskomatonta miten kattavaa voi olla ranskalainen takuu. Varmaan kun areva joskus saa sähkölaitoksen toimimaan niin jokaisen kodin lamput se vaihtaa. Onks mulla joku poitti tässä. Tämä takuu on todella kattava.
- bmw_
mesemään kirjoitti:
YKSIKÄÄN CITROEN ei mahdu 30:nen myydyimmän auton joukkoon viime vuonna kun vastaavasti Toyota Avensis 3:ksi myydyin auto. Kumpikohan se on AUTO noista kahdesta ylivoimaisen autonostajaenemmistön mukaan :)))
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288521255498.htmlTotta. Pazka on hyvää. Sen voi todistaa vaikka miljoona kärpästä. Ei se tojota auto ole, enemmänkin ajoneuvo, jolla voi tehdä matkansa. Todennäköisesti viihtyisin paremmin c4-c5 luokan citikassa.
- nippon denso
vikapesä C5 kirjoitti:
Minulla on vuoden 2001 Citroen C5. Olen pitänyt päiväkirjaa vioista. Pieniä ja suuria vikoja on listalla tiheinä riveinä 6 A4-sivua. Ensimmäisen vuoden aikana jouduin käyttämään auton Vehon korjaamossa 19 kertaa. Palvelu on aina ollut ystävällistä ja meni 1. vuoden aikana takuuseen.
Automaattivaihde paukkui ja vaihdettiin 26000 km kohdalla auton ollessa 2 vuotta vanha. Tänä talvena 5,5 vuoden vanhana ja 61 000 km kohdalla Veho ehdotti taas vaihdelaatikon vaihtoa, mutta suostui vastoin tehtaan ohjeita ehdotuksestani vain vaihtamaan öljyt. Sillä vaihde tuli toistaiseksi kuntoon. Olen nyt vaihtamassa autoa.
Citroen C4 tuntuu houkuttelevalta, mutta siinä on sama vaihdelaatikko...
Jotenkin Citikat on kovin mukavia, kun ne sattuvat toimimaan! ja kauniita ne ovatKyllä te sitikan omistajat olette sitten outoja kun yhdestä paskaläjästä irti pääsee niin toista ollaan hamuamassa...Jos itellä olis ollu läheskään noin paljo ongelmia niin en kusiskaan enään sitikkaan päin !!! No onneks omat ranskikset on pakastimessa eikä pihalla ruudussa!!!
- Lecerfin trippailut
Herra Lecerfin tapaus kuulostaa niin uskomattomalta, että se ei liene totta kuin osaksi, tai sitten ei edes senkään vertaa. On aika tyhmä ukko, jos ei muka tajua sammuttaa autosta virtaa tai vetää käsijarrua jumiin, ja siksipä juttu haiskahtaa äijän kepposelta. Vauhdin lisääntyminen jarrua painamalla lienee lajissaan ainutlaatuista. Toivottavasti herralle tehtiin huumetesti.
- sokerijuurikas
Eksä kelaa? Se on pimää!
- ihmettelijä...
Miksiköhän tämä juttu on citroenpalstalla?? Renupalstalla sitä ei ole??
- tpmies
Jokainen autoalan ihminen tietää Toyotan ylivertaisen laadukkuuden ja toimintavarmuuden ( Toyota monella tp-miehellä käytössä) ja vastaavasti ranskalaisten jatkuvat sähköviat ja esim. täydellisen sovelttumattomuuden Suomen talveen. Odotelkaahan kun tulee taas kunnon pakkaset miten ne Sitikat pelasivatkaan. Pakkastalvena 2010 olivat Citikan huoltopisteet aivan kattoon asti täynnä tien varsiin ja pihoihin hyytyneitä Sitikoita ja monesta jäi kuulemma selvittämättä mihin oli matka katkennut.Vikadiagnostiikka ei rekisteröinyt mitään vaan ne vaan hyytyivät. Muistan TV:ssä kun haastateltiin tiepalvelumiehiä tuona kylmänä talvena että mitäs autoja siellä tien poskilla oli? "No, ei passaa merkkejä mainita, mutta sanotaan nyt että ranskalaismerkit olivat aika hyvin edustettuina".
- asiaa välillä
"Jokainen autoalan ihminen tietää Toyotan ylivertaisen laadukkuuden ja toimintavarmuuden ( Toyota monella tp-miehellä käytössä) ja vastaavasti ranskalaisten jatkuvat sähköviat ja esim. täydellisen sovelttumattomuuden Suomen talveen."
Jaa, en minä ainakaan allekirjoita tuota, meidän työjonossa citroenilla ei ole ollut mitään merkittävää piikkiä pakkasten aikana sinä seitsämänä vuonna mitä olen nykyisessä toimessani ollut.
- asiaa välillä
kaikissa uusimmissa citroeneissa leikataan polttoainesyöttö jos kaasua ja jarrua painetaan samaan aikaan, joten tämmöinen tapahtuma on jokseenkin mahdoton. Uuusimmissa esim. C5 .ssä voi kytkeä käsijarrun vauhdissa päälle jolloin auto pysähtyy sivistyneesti ilman jarruttavien pyörien lukkiutumisvaaraa, Tätä ominaisuutta voi apukuljettaja käyttää esim. kuljettajan saadessa sairauskohtauksen.
Uskon että myös renaultissa tuo sama systeemi on, mutta se on poistettu vammaisvarustetusta autosta, joten nämä jutut täällä on täysin älyvapaata propagandaa.
Tämähän tiedetään missä merkissä näitä kaasun jumitus ongelmia on ollut, eiköhän ko, valmistajakin jossain vaiheessa kopioi omiinsa tämän mainion turallisuus ominaisuuden. - RolfMidas
Minulla kävi kutakuin samallainen juttu sitikassanai. Ajoin vakkaripäällä ja auto alkoi vain kiihtymään kesken rauhallisen ajon. Mitä tehdä? Vaihdekeppi N-asentoon
ja heti moottori ryntäisi ylikieroksille niin virta-avaimesta virrat pois, rullaten tien laitaan. Missä syy auton moiseen käyttäytymiseen? Minussa, olin potkinut kaukalomaton kaasupolkimen päälle.
Kyllä sitikka on paska auto kun noin teki, vaikka varmaan samoin olisi kaikki muutkin autot tehneet.- snbdvc
Jos vakkari rakastaja on ajaessa päällä niin kyllähän siitä vaaratilanteita syntyy. Suosittelen käsihommia ja merkin vaihtoa.
- fjhkgf
Tuossa tilanteessa Citroenin olisi pitänyt tehdä takaisinkutsu kampanja ja muuttaa mattoja niin ettei ne pääse luisumaan polkimien päälle, toyota teki niin parivuotta sitten RAV4:lle. Jos olisit ajoissa reklamoinut niin ehkä tuota Leceferin tapausta ei olisi tullut olleenkaa jos citikka olsi korjannut autot.
- kbyun
Ei tule takaisinkutsuja ei.
- moulinex nex psakaa
Psa kun menee konkurssiin niin vouti voi kutsua takas..muita takaisinkutsuja psakatehdas ei harrasta: kun ovat sekundasta irti päässeet niin eivät tosiaan niitä halua takaisin kutsua: jälleenmyyjät yrittävät parsia: erkkarilla, rautalangalla ja puutarhaletkuilla...!!! takuuajan ja öljyllä..
- M-JJA
En tajua alkuperäistä uutista, miksei kuski sammuttanut moottoria? Vakkari ei taatusti toimi kun kone seisoo,
. "Mies yritti jarruttaa, mutta auto vain kiihtyi" Ei edes Laguna kiihdy jarrupolkimesta. (vakkari kyllä menee pois päältä) Voisi kuvitella että kuski hädissään painoi kaasupoljinta jarrupolkimen sijasta. Äitinikin painoi kerran lossille ajaessaan kaasua jarrun sijasta ja auto lyheni 10 cm, (ei Renault)
Sellaista moottoria ei olekaan, joka pystyisi painelemaan jarrua vastaan 200 km/h.
Tarinassa on monia urbaanilegendan piirteitä - Siihen sopii myös alkuperäisen kirjoittajan nimimerkki. - nippon denso
Ihmettelen vaan että helvetisti on tehoja ihmisten autoissa kun niitä ei jarrulla pysähtymään saa!!!!!!!!!
- Raju romahdus
Paniikki iskenyt Teroihin, Teppoihin, Tiinoihin,... kun vertailuautoksi otetaan jo sitikoita ja muita ranskiksia. Raju romahdus on totta tojoterojen kulkineissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384208- 892049
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152021Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi611661Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541472Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341437VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1021352- 741246
- 981171
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181080