Miten on mahdollista, että julkisessa terveydenhuollossa on vielä lääkäreitä, jotka ovat sitä mieltä, että fibromyolgia ei ole sairaus ja ei ainakaan reumasairaus.
Fibromyolgiiaan kuuluu ajoittain hirvittävät kivut joka puolella lähellä niveliä olevia lihaksia. Lisäksi koko vartalo on hyvin kosketusarka kauttaaltaan. Vaivaa helpottaa kaikenlainen kevyt liikunta, kuten pyykkihuolto, kevyt siivous, kävelylenkit ja ennenkaikkea vesikävely ja asianmukaisesti ammattitaidolla johdettu allasvoimistelu.
Tauti ei koskaan parane, vaan palaa aina pian uudelleen, jos elämäntilanne ei ole mahdolistanutkaan taudin oireita helpottavaan liikuntaan.
Lukuisista artikkeleista olen lukenut, että fibromyalgia jotenkin liittyy lihasten nestekiertoon ja tärkeisiin imusolmukkeissiin tuleviin särkyihin
Kainalosäryt ja rintakivut ovat välillä koviakin, mutta kun ne eivät näy sydänfilmeissä, niin lääkäreiltähän siihen ei sitten mitään muuta apua voi saadakaan.
Fibromyolgia, reumasairaus ?
1
216
Vastaukset
- näillä mennään
"Kyseisessä kyselyssä kysyttiin lääkäreiltä, että pitävätkö he muun muassa fibromyalgiaa sairautena, ja yllättävän moni vastasi kysymykseen kielteisesti. Vain noin puolet vastanneista lääkäreistä mielsi fibromyalgian sairaudeksi. "
Tohtori.fi Facebook
Jahka minä poistun työelämästä ja pääsen terveyskeskuksen asiakkaaksi, niin en todellakaan kerro sairastavani Fibromyalgiaa.
Saa parempaa hoitoa ja tutkimuksia mahdollisesti uusille sairauksille ja taudeille,joita en nyt toivo, mutta jotain pientä voi aina tulla.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/fibromyalgia.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566848
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264058- 453326
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1323114- 512896
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262286- 432206
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722003Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt521958- 291816