Hyvin halpoja verrattuna esim. grundfosiin, 45€/kpl
http://biltema.fi/fi/Rakentaminen/LVI/Lampopatteri-ja-lampo/Pumppu/Kiertovesipumppu-866080/
Onkohan kuin hyviä. Takuusta ei mainita mitään. Ajattelin kuitenkin pari kappaletta ostaa.
Biltema kv-pumput?
7
6011
Vastaukset
- Put Kari
Eihän se runkkukaan sen enempää maksa putkarille tukussa. Tuo Biltema muistuttaa vanhempaa runkkumallia.
- Putkimies
Kyllä nää runkkarille menee jos ei itelle tee, ite tosin käytän Grundfossia...
- rakennusfyysikko
Logoa lukuunottamatta ovat ihan samanlaisia kuin karvalakkimallin pumput kaikilla asiallisillakin valmistajilla...
Mutta, kuten kaikki ihan varmasti tietävät, niin halpatavara näyttää usein kaukaa katsottuna ihan samanlaiselta kuin parempikin, ja sitten lähemmässä tarkastelussa erot tulevat ilmi.
Tosin kiertovesipumpulla ei nyt niin hirveästi ominaisuuksia ole, että kovin montaa vikaa ei voi olettaa löytävänsä.
Mahdollisia ongelmakohtia mitä mieleen tulee:
-virtaama
-kestävyys
-ääni
Periaatteessa voisin ainakin kuvitella että ihan siedettäviin virtaamiin pitäisi päästä, kun ei se kv-pumppu mitään rakettitiedettä kuitenkaan ole. Ja kestävyyden suhteen voisin todeta, että yleensä sähkömoottorit ovat olleet sellaista rautakankiteknologiaa, että niitä ei nyt tohelompikaan osaa kovin pahasti ryssiä.
Joten jäljelle jää se ääni, se voi hyvinkin olla sellainen tekijä joka erottaa laatumerkit halvemmista. Hiljaisuus vaatii huomattavasti laadukkaampaa osaamista niin suunnittelun kuin toteutuksenkin puolelta, oikeastaan ihan joka kohdassa pumpun siivikosta moottorin laakereihin. - hyvä on
hyvä noita on kaksi ostaa. on toinen varalle.
- eljii
kiinantavara voi olla "näköispainosta" tai ihan kunnollista, ilman"brändilisiä"
- brändäri
Niinpä, ja toisinaan brändilläkin kaupataan kiinalaiselta alihankkijalta ostettua rojua, jota sama tehdas myy sitten kaikille muillekin kiinnostuneille, ihan itse valitsemillaan logoilla/tarroilla/painatuksilla..
Sillä tavalla moni firma tekee rahaa, mutta toisaalta samalla pelataan riskillä, kun joskus käy sitten niin että halpa romu romuttaa sen merkin arvon. - Pietr
brändäri kirjoitti:
Niinpä, ja toisinaan brändilläkin kaupataan kiinalaiselta alihankkijalta ostettua rojua, jota sama tehdas myy sitten kaikille muillekin kiinnostuneille, ihan itse valitsemillaan logoilla/tarroilla/painatuksilla..
Sillä tavalla moni firma tekee rahaa, mutta toisaalta samalla pelataan riskillä, kun joskus käy sitten niin että halpa romu romuttaa sen merkin arvon.Juurikin näin on muutamia kiinalaisvalmisteisia pumppuja jotka ovat yksi yhteen erään tanskalaisfirman pumppujen kanssa. Toki niitähän ei tanskalaisfirma enään itse myy ns, energiansäästön tähden...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841719Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2721595Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2881373Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1701299- 57915
- 48881
- 66874
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66873Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40861Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48838