Jos paakkuja tulee, millä ne saa pois?
Millä saa paakun pois turkista
5
207
Vastaukset
Mikä on kissanpaakku?
Tarkoitatko turkkiin tulevia paakkuja, kun karvat pakkautuvat yhteen kuin huoparulla?
En tiedä muita keinoja kuin kammata ne auki suunnilleen karva kerrallaan, tai leikata kokonaan irti. Jos paakun sisällä on paljon pölyä tms "törkyä", niin niitä voi yrittää pestä, niin karvoilla olisi tilaa aueta, mutta toisaalta vesi saattaisi myös pahentaa niitä ja tiukentaa kyseisiä rastoja entisestään.- paatunut paakku
Pystyykö niitä ajelemaan?
Trimmerilläkö? Riippuu kissasta, että hyväksyykö surisevan kapineen korvansa juuressa, ja siitä, kuinka tihee se paakku on. Trimmeri ei välttämättä pysty pureutumaan sen läpi. Ja muutenkin... Jos iho on kiristyny poimulle jostain kohtaa (mitä ei voi nähdä päällepäin), sekin saattaa joutua trimmerin leukojen väliin samalla kertaa karvojen kanssa. Kuten korvakin, luulisin. Kissan korvat ei ole paljon paperia paksumpia joten en välttämättä lähtis sillä lailla yrittämään.
Ja mikään lady shave ei varmasti pure sellasiin karvatolloihin. Eihän se vie edes tavallisia säärikarvoja kunnolla.- puoliangora
Kissasi täytyy olla puoiangora, muuten noita paakkuja ei synny. Minä olen käyttänyt karstaa ja kampaa, jos paakku on oikein kova leikkaan varovasti saksilla. Pitää muistaa harjata joka päivä, niin ei tule paakkua.
- Joseiiteniinlääkäri
Jos ei ole mitään hirveän isoja rastapaakkuja jotka aivan kiinni ihossa suosittelen ensin yrittää selvittää käsin tai harjalla/kammalla. Pidempi turkkisen kissan turkkia tulisi harvailla päivittäin ettei mene takkuun. Jos on kiristynyt ihoon asti ja ei tunnu aukeavan mitenkään, saksilla kannattaa kokeilla varovasti leikata paakun läpi josko se hieman löysäisi paakkua. Jos paakkuja on paljon tai muutoin koti konstein et tunnu niihin löytävän ratkaisua, on eläinlääkäri hyvä paikka.
Koulumme klinikalle tuodaan aina välillä rastottuneita eläimiä jotka nukutetaan toimenpiteen ajaksi. Niiltä voidaan poistaa turkki trimmerin kanssa, on ollut kissoja ja koiria asiakkaina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit705818KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2444617Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202568Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei282493Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT841511Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro111393- 961315
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281296seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa981208Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191171