Tässä pari vanhanaikaista arvoitusta.

Ajattele sivuttain

Mitä vähemmän syö, sitä suuremmaksi kasvaa. Mikä se on?

Mieletön kieletön kaikille totuuden sanoo. Mikä?

Miehen nimi: Olen vakaa. Pyöreä edestä ja takaa. Keskellä kaksi hakaa. Mikä nimeni on?

Koira haukkui kalliolla, haukkui yli meren. Koiran nimi on sanottu, mutta mikä se nimi sitten oli?

Kahdeksan jalkaa,kolme päätä, kaksi kättä ja kaksi siipeä. Mikä se on?

Mitä sellaista ihmisellä on, mikä kuluu, vaikkei sitä käyttäisikään?

Sidottuina kuljemme päivisin, yöllä olemme vapaat ja makaamme hiljaa kieli ulkona löpsöttäen. Mitä me olemme?

On ruotsissa, muttei suomessa. On virossa, muttei venäjässä. Mikä se on?

Mitä enemmän kuivaa, sitä enemmän kastuu. Mikä se on?

Maata pitkin mahallaan, mateleepi tahallaan, ärjyää ja möyryää ja pitää pahaa elämää, tärskäyksen viimein saa ja nurin narin keikahtaa. Mikä?

Minulla on 20 jalkaa, kaksi päätä ja neljä selkää. Mikä minä olen?

9

1550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajattele sivuttain

      Lisää vanhanaikaisia arvoituksia.

      Mikä kulkee aamulla neljällä, päivällä kahdella ja illalla kolmella jalalla?

      Mitkä me saimme kiinni, heitimme pois, mitä emme saaneet, pidimme itsellämme.

      Olen yksi identtisistä viitosista. Neljä sisartani pyyhältävät yhtenään ulos, oli helle tai pakkanen, pyry tai ukkonen. Minä uinun pimeässä kammiossani, mutta olen heti valmis palvelukseen kovan onnen koittaessa. Mikä minä olen?

      Tämä on tositarina.
      Pekan autoon oli murtauduttu ja kaikki arvokas oli viety: Lompakko ja avaimet, radio, kännykkä, sylimikro, rahaa, jopa koruja. Pekka vannoi ottavansa varkaan vieläkiinni -omin käsin.
      Eipä aikaakaan kun Pekka toimitti voron poliisiasemalle. Johtolangan pätkääkään ei ollut jäänyt autoon. Miten hän sai napattua varkaan?

      • Ajattele seivuttain

        Ja toiseen vastaukset:

        Ihminen. Kun ihminen on lapsi, hän kulkee neljällä jalalla, konttaa. Aikuisena ihminen kävelee kahdella jalalla. Elämänsä illassa, eli vanhuksena ihminen kävelee kolmella jalalla, kävelykepin kanssa.

        Syöpäläiset. Lähinnä kirput ja täit.

        Auton vararengas.

        Pekka lainasi kännykän ja lähetti omaan varastettuunkännykkäänsä viestin:"Olette voittanut päävoiton arpajaisissa. Voitte noutaa palkintonne osoitteesta Simontie 6 huomenna klo 15." Pekankännykkä oli vielä varkaalla, joka saapuikin Simontielle sovittuun aikaan. Perillä odottivat Pekka ja poliisi.


      • fesgrdrhdrhrhrdhrd
        Ajattele seivuttain kirjoitti:

        Ja toiseen vastaukset:

        Ihminen. Kun ihminen on lapsi, hän kulkee neljällä jalalla, konttaa. Aikuisena ihminen kävelee kahdella jalalla. Elämänsä illassa, eli vanhuksena ihminen kävelee kolmella jalalla, kävelykepin kanssa.

        Syöpäläiset. Lähinnä kirput ja täit.

        Auton vararengas.

        Pekka lainasi kännykän ja lähetti omaan varastettuunkännykkäänsä viestin:"Olette voittanut päävoiton arpajaisissa. Voitte noutaa palkintonne osoitteesta Simontie 6 huomenna klo 15." Pekankännykkä oli vielä varkaalla, joka saapuikin Simontielle sovittuun aikaan. Perillä odottivat Pekka ja poliisi.

        "Ihminen. Kun ihminen on lapsi, hän kulkee neljällä jalalla, konttaa. Aikuisena ihminen kävelee kahdella jalalla. Elämänsä illassa, eli vanhuksena ihminen kävelee kolmella jalalla, kävelykepin kanssa."

        Mikä vitun koeputki lapsi se sellainen on joka päivässä vanhenee lapsesta vanhukseksi saatana!?


    • ....?

      noh, anna vastauksetkin...?

    • Ajattele sivuttain

      Tässä vastaukset noihin kysymyksiin:

      Nälkä

      Peili

      Otto

      Sanottu

      Ratsastava haukanpyytäjä, jolla on haukka ranteessaan.

      Ikä

      Kenkäpari

      R-kirjain

      Pyyhe

      Tankki, panssarivaunu.

      Pöytä ja neljä tuolia

    • joku6922

      www.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.comwww.lolshock.com

    • WANDAALI69

      penis penis penis penis penis penis penis penis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • rr6922

      audi on huono auto

    • 69696969

      nii onkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe