Aikeissa ostaa -04 laguna

Selailin nettiauton ja autotallin kriteereillä min -04, ajettu max 90tkm, ja suurin osa autoista oli pikkukinnereitä tyyliin punto tms. Silmiini osui laguna -04, ajettu 82tkm, hp 6500. Minulla ei tule matkamiehen kilsoja ja tohon hintaan korjauskulutkin hyväksyttäviä muualla kuin merkkiliikkeessä. Kuvittelisin saavani hyvän käyttöauton?

16

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostolaidalla itsekin
    • Kiitos vinkistä, toi Riihimäellä oleva lagu alkoikin kiinnostaa. Luovuinkin jo ajatuksesta ostaa toi -04 laguna kiitos entisen volvo/rellumyyjän joka lyttäsi auton maanrakoon. Kuulema voi pahimmassa tapauksessa varautua maksamaan korjauksista saman kuin on auton hinta, mm kalliit vesiherkät puolat 4kpl ja lukuisat sähköviat. Pitännee kysyä vielä mielipidettä uudemmasta lagunasta. Tosin mun autoista pahimpia pommeja on olleet volvo ja ford, muutamat ranskalaiset toimineet ihan ok

      • '_'

        No puolathan ei montaa kymppiä maksa kappale. Niitä voi ostaa vaikka varalle niin voi sitten tarpeen ilmaantuessa vaihtaa. Nuo "sähköviatkin" on useimmiten jotain anturivikoja/ -häiriöitä tai hapettuneita liitoksia. Kiusallisia mutta loppujen lopuksi aika pieniä ja halpoja vikoja.

        Ps. mulla ei ole kolmen vuoden/70 000km aikana Lagunasta hajonnut yhtäkään puolaa...


      • '_' kirjoitti:

        No puolathan ei montaa kymppiä maksa kappale. Niitä voi ostaa vaikka varalle niin voi sitten tarpeen ilmaantuessa vaihtaa. Nuo "sähköviatkin" on useimmiten jotain anturivikoja/ -häiriöitä tai hapettuneita liitoksia. Kiusallisia mutta loppujen lopuksi aika pieniä ja halpoja vikoja.

        Ps. mulla ei ole kolmen vuoden/70 000km aikana Lagunasta hajonnut yhtäkään puolaa...

        Mitäs noi puolat maksaa nykyisin kpl? Rellumyyjä väitti hinnaksi aika huiman summan, olisko sit olleet merkkiliikkeen hintoja kun auto oli vielä tuore. Toi 2006 taitaa olla samaa kakkossarjaa kuin -04 mallikin, erona facelift, onko niillä sit merkittävää eroa?


    • Varsova, Puola

      Motonetin sivuilta:

      SYTYTYS JA HEHKUTUS / SYTYTYSPUOLAT
      Puolahattu Renault 10-1149 16V-1,6/1,8 TULPANHATTUpuola (1/syl) 34.90 €
      Puolahattu Renault VALEO 10-1195 16V-1,6/1,8 TULPANHATTUpuola (1/syl) aito VALEO [2001 - 2007] 49.90 €
      Puolahattu Renault 10-1149 16V-2,0 TULPANHATTUpuola (1/syl) ei turbo/suorasuihku 34.90 €
      Puolahattu Renault VALEO 10-1195 16V-2,0 TULPANHATTUpuola (1/syl) ei turbo/suorasuihku aito VALEO [2001 - 2007] 49.90 €

      Eli parisataa maksaa 4 kpl noita Valeon puolia. Mulla on yksi varapuola ollut 5 vuotta Scenicin takakontissa, eipä ole tarvinnut vaihtaa.

    • Korsu Mäessä
      • + 1000%

        Korsun autojen hinnat on aina ollut moninkertaiset muihin liikkeisiin verrattuna
        ihmetyttä vaan kuka hullu sieltä viitsi mitään ostaa, ei luulisi kapan käyvän.


    • Nyt on hankittu -06 laguna kahden litran moottorilla ja kaikilla vikapesäsähköherkuilla, nam. Kilsoja hieman alle 100tkm ja malli 5 ovinen. Heti tuli mutka matkaan, eli akunvaihdon seurauksena radio vaatii koodia ja äkkiseltään en löytänyt mistään auton kirjoista moista. Saakohan tota koodia soittamalla, vai pitääkö raahautua merkkiliikkeeseen?
      150 km tuli ajettua autoa kotiin ja on kyllä miellyttävä ajossa, hiljainen ja hyvä ajaa:)

      • La Guuna

      • Accumulator

        Kuten kantapään kautta opit, akunvaihto kannattaa teettää aina alan liikkeessä. Siellä asiantuntija osaa kytkeä vaihdon ajaksi siirtoakun, eikä ostajalle tule radio-, eikä muitakaan kytkentäongelmia. Saattaa tulla parikymppiä kalliimmaksi, kuin harakirikaupan akun itseasennus, mutta kyllä se vitutuksen välttämiseksi kannattaa maksaa.


      • Ampperit riittää
        Accumulator kirjoitti:

        Kuten kantapään kautta opit, akunvaihto kannattaa teettää aina alan liikkeessä. Siellä asiantuntija osaa kytkeä vaihdon ajaksi siirtoakun, eikä ostajalle tule radio-, eikä muitakaan kytkentäongelmia. Saattaa tulla parikymppiä kalliimmaksi, kuin harakirikaupan akun itseasennus, mutta kyllä se vitutuksen välttämiseksi kannattaa maksaa.

        Totta puhut voi myös käyttää akkulaturia kun vaihtaa akkua !


      • Laguna harkinnassa

        Nyt oot ajellut vuodenpäivät lagunallasi. Onko ilmennyt vikoja?


    • Akku oli vaihdettu liikkeessä ennenkuin ostin auton. Ajoin koeajon tietenkin ilman radiota että kuulis mahd vikoja. Anyway, pieni vika ja korjattavissa halvalla:)

      • Etelän vetelys

      • Etelän vetelys kirjoitti:

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288548134631.html

        Tuolta kun katsot niin paikkakunnan korjaamo kiittää.

        Ei ne raukat patongilla ja punaviinin alaisena ennen seuraavaa lakkoa osaa mitään tehdä.

        Katselin just samaa tilastoa ennen tätä ja karua luettavaahan tuo oli. Toisaalta olen valmis korjauttamaan lagunaa ei-merkkiliikkeessä siihenverrattuna että ajaisin vanhemmalla, pienemmällä ja enemmän ajetulla "laatuautolla" Olen omistanut muitakin merkkejä joissa on ollut riittävästi vikoja, mm 3 volkkaria, fordin ja kaikkein pahimman vikapesäkkeen, volvon. Vähiten vikoja on ollut seatissa, kahdessa pösössa, opelissa ja avensiksessa.
        Radion koodin sain ilmaiseksi merkkiliikkeestä:)


    • Timmpaa......Di

      Tohon hintaan saattaa saada jo kohta 2008 uudemman mallin Lagunan. Dieselinä suosittelen... Halvin oli tähän mennessä ollut muistaakseni sen 6000e. joskin ajettu oli n. 350tkm. Hällä väliä, auto oli Pohjanmaalta... Eli ajettu matka-ajoa, eikä luistatettu kytkintä Kehä-3:sen sisäpuolella osaamattomissa käsissä. Katsele rauhassa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe