olen suomessa kaynyt lastenhoitajakoulun 70 luvulla..jolloin koulu oli todellakin lastenhoitokoulu.. ja ei ollenkaan helppo..
ja koulun jalkeen menin toihin auroran sairaalaan pienten lasten hoitopuolelle..
sitten muutimme kanadaan ja taalla lahetystossa kaansivat-koulu ja tyotodistukseni..
mutta -mutta lastenhoitajasta tehtiin kaantaen --nursemaid--
onko tuo lastenlikkaa...vai todellista hoitajaa vastaava kaannos..?
itse olen sita mielta,etta tuossa on tehty virhe..
kerro mika on oikea kaannos lastenhoitajalle..kiitos
nurse vai nursemaid
10
347
Vastaukset
- ei ole harmainta
aavistusta, mutta ehdottaisin "child caretaker."
Seuraan mielenkiinnolla muita kommentteja. - minä ehdottaisin
"child caretaker."
- anteeksi, ei ollut
tarkoitus kahta samaa viestiä lähettää. Luulin, ettei eka mennyt läpi.
- babynurse
se on yksinkertaisesti nurse..muuta suoraa vastiketta ei taida olla lasten[sairaan] hoitajalle..
- 219
Jos olet sairaanhoitaja joka on erikoistunut lapsiin niin se on pediatric nurse.
- dfhghgdj
219 kirjoitti:
Jos olet sairaanhoitaja joka on erikoistunut lapsiin niin se on pediatric nurse.
Näin se taitaapi olla.
- From Canada
Nursemaid on oikein, correct!
- kiitos
tuolla se on---EUdict :: Finnish-English dictionary
Results for: lastenhoitajaTranslations 1 - 7 of 7
Finnish Finnish English English
lastenhoitaja ayah
lastenhoitaja nanny
lastenhoitaja nursemaid
äiti; musta(ihoinen) lastenhoitaja mammy
hoitaja, hoitajatar, sairaanhoitaja, hoituri, kipusisko, lastenhoitaja, imettäjä nurse
eli viimeinen rivi---nurse..koska tuo vastaa kanadan R N [tietysti vain RN taalla jos koulut on kayty taalla]... - asunenglannissa
Asun Briteissä, olen ollut töissä lastensairaanhoidossa ja jos puhutaan ihan lapsiin erikoistuneesta sairaanhoitajasta niin pediatric nurse on oikea nimitys. Jos olet lähihoitaja koulutukselta niin työnimike riippuu vähän työkuvasta, esim. nursing support worker tai auxiliary nurse sairaalassa, healthcare support worker yleisemmin.
Ihan sitten lastenhoitaja tai lastenvahti on juuri tuo nanny tai esim. tarhassa child care worker/early years assistant ammattinimike. En itse ole ikinä kuullut käytettävän nursemaid sanaa ainakaan täällä Britanniassa - KI.Sweden
Pediatric nurse on oikea nimitys ,mutta epäilen että tämä kuuluu sarjassa "et sillai"kun laskee 70 luvusta tähän päivään!Onko merkitystä tänään Hänelle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark874683Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv2034608"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?1063066Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m223057Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p962980Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!
Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu1382268Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.332167- 892143
- 202112
Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia
ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi371909