mun pikku systeri toi mul täsä yks päivä n. viikko sitte simpukan joka on mitä luultavammin sini simpukka tai järvi simpukka ni mitä se syö meen vast muutamien viikkojen pääst mökil josta se löydettiin joten jos joku viittii kertoo ni olkaa hyvii vaan koska en halu et se simpukka kuolee!!! eli mitä se syö???
simpukka
4
712
Vastaukset
- zipe
en ukso, että simpukasta on juuri iloa jossain vanhassa akvassa, tai missä sitä pidättekään. ja toikseksi eikös luonnonvaraisen elämen kuljettaminen/kiinniotto ole laitonta? eli jos vain heittäisitte järveen takaisin. ja mielestäni simpukka syö kasvi tai eläinplanktonia, ja sitä on vaikea saada esim. akvaarioon.
- Sini Simpukka
Eikös simpukasta kertonut halunnut vain tietää, mitä otus syö ja miten sen saa pidettyä hengissä 3 viikkoa, jolloin hän on vasta seuraavan kerran menossa järvelle.
Simpukan, jossa otus on sisällä voi vahingossa luulla tyhjäksi kuoreksi.
Simpukat syö levää vesistön pohjasta, kasveista, kivistä....aivan kuin kaikki maailman simpukat.
- Simpukka123
Minä kerran löysin ainakin 50 simpukkaa ja ne söi levää. pietettiin kamun kanssa muovi laatikossa... Heitettiin sit järveen takas. Tekipä jonkun kutusenkin sinne laatikkoon ja kiviin. Yleensä tommosta tavallista järvi simpukkaa ei kanttis piettää auringon valossa koska ne hakeutuu syrjään esim. Kivien alle tai koloon. Mut jos niillä ei oo mitään suojaa minne mennä niin ne voi kuolla.
- AuttakaaSimpukkaa
Osaatteko muuten auttaa et miks ne oliot jotka on siel kuoren sisässä niin miks ne jättää kuorensa ja minne ne menee? Muuttuuko se kalaks vai joksiki mönkijäksi vai kuoleekse ihan nuin vaan? Ja onko pieniä ja suuria järvi simpukka lajeja olemassa? Vai onko ne pikkuset vasta poikasia? Osaaks kukaa auttaa mua? Sillä rakastan simpukoita ja haluu nauttaa niitä ja tietää niistä enemmän.. Ja onko semmonen valkonen mönjä kives kutua? Vai onks se jotain simpukan eritettä. Auttakaa mua pliis! HELP!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2665749Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki363336Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432607"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2202082Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol741614- 641037
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77971Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9825Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni123823Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui10768