Liikunta ja verenpaine

lääkitys aloitettiin

Harrastan hikiliikuntaa kesät talvet, hiihdän talvella viikottain 10 tuntia ja enemmänkin.
Kävin lekurissa kovan päänsäryn vuoksi ja reissulta löydettiinkin kovat verenpainelukemat 180/108. Sukulaisillani on monilla verenpainelääkitys, joten ajattelinkin sen johtuvan sukurasituksesta. Olen juonut kesästä lähtien todella paljon Lidlin sinistä vichyä, noin 1,5 l/päivä. En ole tätä aiemmin juonut, tapa jäi päälle kesän golfkierroksilta. Nyt olenkin miettinyt, että onko vichyn sisältämä natriumi voinut nostaa verenpaineeni? Paineet on aiemmin aina olleet todella hyvät.
Olen 54 vuotias nainen ja perusterve, vaikka kova kyllä stressaamaan vaikka mistä.
Mutta kun lukemat ovat aiemmin olleet aivan kelvolliset. Mitä olette tästä mieltä? Onko vastaavia kokemuksia?

2

297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimii.

Jätä vichy.

Vähennä suolaa ja käytä merisuolaa

Syö C-vitamiinia 500mg

Syö D-vitamiinia 100µg/vrk

• india

Hei! Onko kellään kokemusta verenpaineen lääkkeettömästä hoidosta liikunnan ja ruokavalion avulla? Jos niin millaisia? Oletko onnistunut? Jos niin paljonko verenpaine on laskenut? Kuinka paljon liikut ja millaisella teholla pitääksesi paineen kurissa? Minkä ikäinen olet?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe