synnytin reilu 8kk sitten.. mulle tehtiin välilihan leikkaus, tikkejä tuli noin 10.. istumaan en pystynyt noin 3 viikkoon synnutyksen jälkeen.. haava oli jälkitarkastuksessa jo parantunut aika hyvin.. mutta! kävelen päivittäin välillä pitkiäkin matkoja ja nyt viime aikoina mulla on alkanut varsinkin kävellessä ja sen jälkeen särkeä eppari arpea niin et joudur välillä ottaa särkylääkettä.. koska pitäis mennn lääkäriin vai voiko tälle edes tehdä mitään? kävelyä en haluaisi lopettaa, se kun aina on ollut mulle kovin tärkeä harrastus..
episitomia arpi kipeä
3
623
Vastaukset
- ...............
Mulla arpi oireili vielä lähes puolitoista vuotta synnytyksen jälkeen. Useimmiten oli sellaista ilkeää vihlontaa vähän väliä. Lisäksi kohdasta painaessa aristi hieman.
Nyt on kulutu kohta 3 vuotta eikä enää tunnu. Tikkejä taisi olla kahdeksan.
Episiotomiassa kun leikellään, niin väkisinkin hermot vaurioituvat, ja ajan kanssa ne taas parantuvat, jolloin saattaa pitkänkin ajan jälkeen juilia, tai alkaa vasta myöhemminkin vihlomaan.
Mulla meni muutama viikko ensikivuista toipuessa, sitten särky loppui ja vihlonta alkoi muutaman kuukauden viiveellä.
kaikkea sitä saa kestää, eikä tuohon muu kuin aika ja lääkitys auta. =(
Itselleni tuli alapäähän muutakin pysyvää kremppaa, mutta ei tässä niistä sen enempää... - ----------
Valitettavasti nämä asiat ovat yksilöllisiä. itsellä eppari särkee silloin tällöin edelleen ja synnytyksestä viisi vuotta. just jossain ohjelmassa lääkäri sanoi hermosäryistä että niille ei voi oikein mitään ja toisilla ne häviää ajan myötä ja toisilla ei koskaan... =(
- mummu-64
mulla 32v sitten pahasti imukuppisynnytyksessä tullut repeämä,joka ei vaan koskaan lopeta näköjään oireilemasta.pitkään istuminen aiheuttaa särkyä...en ole ylipainoinen,enkä muutakaan syytä tiedä olisinko voinut ite vaikuttaa paranemiseen.Kolme synnytystä oli kaikkiaan,vain ekasta rankat tikkirivistöt....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19683- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24475Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466