episitomia arpi kipeä

toivotonko?

synnytin reilu 8kk sitten.. mulle tehtiin välilihan leikkaus, tikkejä tuli noin 10.. istumaan en pystynyt noin 3 viikkoon synnutyksen jälkeen.. haava oli jälkitarkastuksessa jo parantunut aika hyvin.. mutta! kävelen päivittäin välillä pitkiäkin matkoja ja nyt viime aikoina mulla on alkanut varsinkin kävellessä ja sen jälkeen särkeä eppari arpea niin et joudur välillä ottaa särkylääkettä.. koska pitäis mennn lääkäriin vai voiko tälle edes tehdä mitään? kävelyä en haluaisi lopettaa, se kun aina on ollut mulle kovin tärkeä harrastus..

3

399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

Mulla arpi oireili vielä lähes puolitoista vuotta synnytyksen jälkeen. Useimmiten oli sellaista ilkeää vihlontaa vähän väliä. Lisäksi kohdasta painaessa aristi hieman.
      Nyt on kulutu kohta 3 vuotta eikä enää tunnu. Tikkejä taisi olla kahdeksan.

Episiotomiassa kun leikellään, niin väkisinkin hermot vaurioituvat, ja ajan kanssa ne taas parantuvat, jolloin saattaa pitkänkin ajan jälkeen juilia, tai alkaa vasta myöhemminkin vihlomaan.
      Mulla meni muutama viikko ensikivuista toipuessa, sitten särky loppui ja vihlonta alkoi muutaman kuukauden viiveellä.

kaikkea sitä saa kestää, eikä tuohon muu kuin aika ja lääkitys auta. =(

Itselleni tuli alapäähän muutakin pysyvää kremppaa, mutta ei tässä niistä sen enempää...

• ----------

Valitettavasti nämä asiat ovat yksilöllisiä. itsellä eppari särkee silloin tällöin edelleen ja synnytyksestä viisi vuotta. just jossain ohjelmassa lääkäri sanoi hermosäryistä että niille ei voi oikein mitään ja toisilla ne häviää ajan myötä ja toisilla ei koskaan... =(

• mummu-64

mulla 32v sitten pahasti imukuppisynnytyksessä tullut repeämä,joka ei vaan koskaan lopeta näköjään oireilemasta.pitkään istuminen aiheuttaa särkyä...en ole ylipainoinen,enkä muutakaan syytä tiedä olisinko voinut ite vaikuttaa paranemiseen.Kolme synnytystä oli kaikkiaan,vain ekasta rankat tikkirivistöt....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 326
      4801
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      16
      2266
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      194
      2109
    4. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      107
      1486
    5. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      81
      1407
    6. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1002
    7. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      57
      987
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      2
      939
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      844
    10. Ei lumous lopu koskaan

Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      59
      776
    Aihe