synnytin reilu 8kk sitten.. mulle tehtiin välilihan leikkaus, tikkejä tuli noin 10.. istumaan en pystynyt noin 3 viikkoon synnutyksen jälkeen.. haava oli jälkitarkastuksessa jo parantunut aika hyvin.. mutta! kävelen päivittäin välillä pitkiäkin matkoja ja nyt viime aikoina mulla on alkanut varsinkin kävellessä ja sen jälkeen särkeä eppari arpea niin et joudur välillä ottaa särkylääkettä.. koska pitäis mennn lääkäriin vai voiko tälle edes tehdä mitään? kävelyä en haluaisi lopettaa, se kun aina on ollut mulle kovin tärkeä harrastus..
Vastaukset 3
- ...............
Mulla arpi oireili vielä lähes puolitoista vuotta synnytyksen jälkeen. Useimmiten oli sellaista ilkeää vihlontaa vähän väliä. Lisäksi kohdasta painaessa aristi hieman.
Nyt on kulutu kohta 3 vuotta eikä enää tunnu. Tikkejä taisi olla kahdeksan.
Episiotomiassa kun leikellään, niin väkisinkin hermot vaurioituvat, ja ajan kanssa ne taas parantuvat, jolloin saattaa pitkänkin ajan jälkeen juilia, tai alkaa vasta myöhemminkin vihlomaan.
Mulla meni muutama viikko ensikivuista toipuessa, sitten särky loppui ja vihlonta alkoi muutaman kuukauden viiveellä.
kaikkea sitä saa kestää, eikä tuohon muu kuin aika ja lääkitys auta. =(
Itselleni tuli alapäähän muutakin pysyvää kremppaa, mutta ei tässä niistä sen enempää... - ----------
Valitettavasti nämä asiat ovat yksilöllisiä. itsellä eppari särkee silloin tällöin edelleen ja synnytyksestä viisi vuotta. just jossain ohjelmassa lääkäri sanoi hermosäryistä että niille ei voi oikein mitään ja toisilla ne häviää ajan myötä ja toisilla ei koskaan... =(
- mummu-64
mulla 32v sitten pahasti imukuppisynnytyksessä tullut repeämä,joka ei vaan koskaan lopeta näköjään oireilemasta.pitkään istuminen aiheuttaa särkyä...en ole ylipainoinen,enkä muutakaan syytä tiedä olisinko voinut ite vaikuttaa paranemiseen.Kolme synnytystä oli kaikkiaan,vain ekasta rankat tikkirivistöt....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 591190
Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust571128Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍1161054Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,7960- 96950
Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.5775Sinulle jota kaipaan!
Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista27731Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it192686- 71659
- 32630