synnytin reilu 8kk sitten.. mulle tehtiin välilihan leikkaus, tikkejä tuli noin 10.. istumaan en pystynyt noin 3 viikkoon synnutyksen jälkeen.. haava oli jälkitarkastuksessa jo parantunut aika hyvin.. mutta! kävelen päivittäin välillä pitkiäkin matkoja ja nyt viime aikoina mulla on alkanut varsinkin kävellessä ja sen jälkeen särkeä eppari arpea niin et joudur välillä ottaa särkylääkettä.. koska pitäis mennn lääkäriin vai voiko tälle edes tehdä mitään? kävelyä en haluaisi lopettaa, se kun aina on ollut mulle kovin tärkeä harrastus..
episitomia arpi kipeä
3
561
Vastaukset
- ...............
Mulla arpi oireili vielä lähes puolitoista vuotta synnytyksen jälkeen. Useimmiten oli sellaista ilkeää vihlontaa vähän väliä. Lisäksi kohdasta painaessa aristi hieman.
Nyt on kulutu kohta 3 vuotta eikä enää tunnu. Tikkejä taisi olla kahdeksan.
Episiotomiassa kun leikellään, niin väkisinkin hermot vaurioituvat, ja ajan kanssa ne taas parantuvat, jolloin saattaa pitkänkin ajan jälkeen juilia, tai alkaa vasta myöhemminkin vihlomaan.
Mulla meni muutama viikko ensikivuista toipuessa, sitten särky loppui ja vihlonta alkoi muutaman kuukauden viiveellä.
kaikkea sitä saa kestää, eikä tuohon muu kuin aika ja lääkitys auta. =(
Itselleni tuli alapäähän muutakin pysyvää kremppaa, mutta ei tässä niistä sen enempää... - ----------
Valitettavasti nämä asiat ovat yksilöllisiä. itsellä eppari särkee silloin tällöin edelleen ja synnytyksestä viisi vuotta. just jossain ohjelmassa lääkäri sanoi hermosäryistä että niille ei voi oikein mitään ja toisilla ne häviää ajan myötä ja toisilla ei koskaan... =(
- mummu-64
mulla 32v sitten pahasti imukuppisynnytyksessä tullut repeämä,joka ei vaan koskaan lopeta näköjään oireilemasta.pitkään istuminen aiheuttaa särkyä...en ole ylipainoinen,enkä muutakaan syytä tiedä olisinko voinut ite vaikuttaa paranemiseen.Kolme synnytystä oli kaikkiaan,vain ekasta rankat tikkirivistöt....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa2747300Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat644009Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur2743318SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden522039Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä
Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä11507Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä
Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,31282Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!
Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr51137- 1051101
TTP avajaiset
Tuhannen Taalan Paikka avautuu 1.3-26. Onpa tosi mukavaa! Kiitos Jaanalle kun olet niin aktiivinen ja jaksat yrittää ja401042Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!
Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.01021