Lähden lokakuussa Esseniin opiskelemaan. Opiskelupaikan tästä yliopistosta hommasin itse, joten en kuulu mihinkään vaihto-ohjelmaan.
Tietääkö kukaan mitään tahoa, mistä voisi kysellä asuntoja? Luulen, että saan apua paikallisiltakin opiskelijoilta, mutta jos sattuis jotain muutakin olemaan...
Mistä asuntoja
1
163
Vastaukset
- Janna
Olin itse vaihdossa Saksassa viime vuonna. Minun yliopistollani kv-toimisto hommasi kaikille vaihtereille asunnon. Katso onko yliopistollasi Wohnhaimverwaltung ja kysy sieltä. Jos ei ole niin helpointa on varata pariksi ensimmäiseksi viikoksi huone jostain halvasta hostellista ja mennä sitten paikan päälle etsimään asuntoa. Olen kuullut että useat vaihtarit tekevät näin. Minun kaupungissani oli ainakin paljon "yksityisiä soluja" (Wohngemeinschaft), jossa yskityiseltä vuokratussa asunnossa asui toisilleen alun perin tuntemattomia ihmisiä. Näihin liittyy kumminkin usein jotain ehtoja. Katso siis tarkkaan ennenkuin kirjoitat vuokrasopimksen. Voit myös kysyä kv-toimistosta lähtisikö sieltä joku vaihtoon samaksi aikaa kun sinä, ja haluaisi vuokrata huoneensa sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416