Vatsatauti Egyptistä

"kirsikkainen"

Hei,

Tulin Hurghadasta viime viikon tiistaina (12.2). Minulla oli siellä parina päivänä jonkin sortin vatsatauti jonka sain kuitenkin hoidettua kotoa tuomillani lääkkeillä kun otin vähän reilumpia annoksia.

Kotiinlähdön aamulla oli vatsa taas sekaisin mutta pärjäsin taas kotiin asti omilla lääkkeillä.

Seuraavana päivänä kuitenkin alkoi taas ihan hervoton ripuli joka vaivaa vieläkin. Yksi päivä välissä olin kunnossa ja pystyin syömäänkin mutta nyt taas on vatsa tosi huonossa kunnossa.

Kysyisinkin onko muilla ollut vastaavaa kokemusta ja kuinkahan kauan uskaltaa olla menemättä lääkäriin kun ei oikein ulos pysty menemään.

Muuten Egyptistä sen verran, että olin yksin reissussa (aikuinen nainen) ja kyllä täytyy sanoa paljon matkustelleena, että koskaan en enää siihen maahan lähde vaikka joku maksaisi siitä minulle.

Vastaavaa petkuttamista en ole missään joutunut kokemaan. Jälkeen päin kun aloin miettimään niin joka ainoassa rahankäsittelytilanteessa minua huijattiin. Ainoa poikkeus oli Grand Hotellin vastapäätä ollut Internetkahvila, siellä sain aina oikein rahasta takaisin.

Eniten ihmettelen sitä, että jengi siellä on pylly pystyssä 5 kertaa päivässä rukoilemassa ja ollaan olevinaan niin uskovaisia että....mutta ilmeisesti heidän uskontonsa ei kiellä kuitenkaan varastamiseen verrattavissa olevaa huijausta!

Jokaisella on tietenkin lempipaikkansa mihin matkustaa ja minun puolestani he jotka Egyptistä pitävät menkööt sinne. Minä en kuitenkaan suosittele kenellekään tutulleni sinne matkustamista. Oli elämäni huonoin matkakokemus parasta matkassa oli kotiinlähtöpäivä.

33

1255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi itkut!

      Jahas, taas tämä trolli vihaaja!

      Jos et kerran koskaan matkustele, niin miksi roikut foorumilla?

    • Egyptistä nauttien

      Jos OIKEASTI olit Egyptissä niin mikset mennyt paikanpäällä lääkäriin? Et vissiin tiedä ettei suomalaiset lääkkeet Egyptin ripuliin juurikaan tehoa. Tai olisit hakenut apteekista oikeat lääkkeet. Tästä saat syyttää ihan itseäsi, ei sitä että satuit käymään Egyptissä.

      Miksi annoit huijata mikäli ne huijasivat? Olen itsekin nainen ja vuosi sitten kävin ystäväni kanssa (naisporukalla) Egyptissä ja ei mitään ongelmia Hurghadassa. Sain rahoista aina takaisin sen minkä kuuluikin saada.

      Mikäli SIIS OIKEASTI olit tuolla niin voit pitää pettymyksesi "mölyt" omassa mahassa, sillä huomaan että sinulla on ollut ISO ASENNE ONGELMA jo tuonne lähtiessä. Ei millään pahalla.

      Monta ihanaa Egyptin matkaa olen saanut kokea, monta hyvää muistoa saan kantaa, hyvää palvelua aina saanut, sekä perheeni on saanut hyvän ystävän Egyptiläisestä miehestä. Uusi reissu jo aika lähellä....

      • faaraon kirous :)

        Kumma juttu että tietynlaiset naiset kehuvat egyptiä. Kenenkään miehen en ole kuullut kehuvan. Varmaan kun siellä saa se tuulipukuinenkin pyöreä nainen huomiota. Varmaan on pojilla kisa että kuka pokailee huonoimman näköisen naisen. Niin niin ei ne rahan perässä ole vaan rakkauden...Tosin on siellä suomalaisille miehillekkin silmän iloa venäläisistä kaunottarista, että sinänsä ei ole huono paikka siinä suhteessa, mutta siihen se jääkin..


      • "kirsikkainen"

        Tuhannet kiitokset kaikille teille "ystävällisille vastaajille!" Kirjoitan tälle palstalle ensimmäistä kertaa, enkä todellakaan ole mikään trolli.

        Asenneongelmaa minulla ei todellakaan ollut sinne lähtiessäni, kuten ei yleensä mihinkään muuhunkaan maahan matkustaessani.

        Paikan päällä en mennyt sen vuoksi lääkäriin, koska kuten kirjoitin sain vatsani rauhoittumaan omilla lääkkeilläni.

        Mielipiteeni Hurghadasta saan mielestäni minäkin sanoa. Te jotka kehutte paikkaa viihdytte ilmeisesti Suomessakin paskan keskellä.

        Jos viikon täytyy olla vain hotellin alueella (kuten minun) siksi, ettei askeltakaan kadulla pysty ottamaan ettei joku ole hihassa kiinni eikä mitkään sanomiset auta vaan häirintä jatkuu niin kyllä on todella erinomainen paikka.

        Ja mitä tulee siihen "etten koskaan matkustele" niin voin kertoa, että olen viimeisen vuoden aikana tehnyt kuusi ulkomaan matkaa. Tähän en laske Tallinnaa enkä Tukholmaa joissa niissäkin käyn melko usein.

        Kaikkea hyvää teille mukavat vastailijat! Enköhän minä tämän p...atautini kanssa pärjää ilman teidänkin apuanne.


      • asiallista huumoria
        faaraon kirous :) kirjoitti:

        Kumma juttu että tietynlaiset naiset kehuvat egyptiä. Kenenkään miehen en ole kuullut kehuvan. Varmaan kun siellä saa se tuulipukuinenkin pyöreä nainen huomiota. Varmaan on pojilla kisa että kuka pokailee huonoimman näköisen naisen. Niin niin ei ne rahan perässä ole vaan rakkauden...Tosin on siellä suomalaisille miehillekkin silmän iloa venäläisistä kaunottarista, että sinänsä ei ole huono paikka siinä suhteessa, mutta siihen se jääkin..

        Tuollaiset kirotut saisi vaan tyytyä illlalla menemään kioskin lehtihyllyyn kuolaamaan, tuskin käytöstapoja löytyy ulkomaille asti. oksettaa tuollaiset sivistymättömät ajatusköyhät joilla on vaan tuo yksi aivosolu ja siinä tuo yksi ainoa ajatus.


      • 17+19
        "kirsikkainen" kirjoitti:

        Tuhannet kiitokset kaikille teille "ystävällisille vastaajille!" Kirjoitan tälle palstalle ensimmäistä kertaa, enkä todellakaan ole mikään trolli.

        Asenneongelmaa minulla ei todellakaan ollut sinne lähtiessäni, kuten ei yleensä mihinkään muuhunkaan maahan matkustaessani.

        Paikan päällä en mennyt sen vuoksi lääkäriin, koska kuten kirjoitin sain vatsani rauhoittumaan omilla lääkkeilläni.

        Mielipiteeni Hurghadasta saan mielestäni minäkin sanoa. Te jotka kehutte paikkaa viihdytte ilmeisesti Suomessakin paskan keskellä.

        Jos viikon täytyy olla vain hotellin alueella (kuten minun) siksi, ettei askeltakaan kadulla pysty ottamaan ettei joku ole hihassa kiinni eikä mitkään sanomiset auta vaan häirintä jatkuu niin kyllä on todella erinomainen paikka.

        Ja mitä tulee siihen "etten koskaan matkustele" niin voin kertoa, että olen viimeisen vuoden aikana tehnyt kuusi ulkomaan matkaa. Tähän en laske Tallinnaa enkä Tukholmaa joissa niissäkin käyn melko usein.

        Kaikkea hyvää teille mukavat vastailijat! Enköhän minä tämän p...atautini kanssa pärjää ilman teidänkin apuanne.

        Jos olet tehnyt noinkin monta matkaa ulkomaille vuoden aikana niin ihmettelen ettet ole vielä oppinut että aina paikalliseen ripuliin paikallinen lääke, suomalainen lääke saattaa auttaa hetkeksi mutta paranna se ei. Tuosta johtuen epäilen syvästi kuutta ulkomaan matkaasi vuoden aikana, anteeksi mutta ei tunnu uskottavalta


    • egypti on paska maa

      Samaa mieltä aloittajan kanssa. Ei taida paljoa olla matkustus kokemusta jos pitää egyptistä ja varsinkin sen huonoimmasta paikasta hurghadasta. Pääseehän sinne halvalla kyllä, mutta kannattaa mielummin mennä vaikka sinne kanarialle syömään niitä lihapullia ja perunamuusia.

      • Trolli olet!

        Tietenkin olet samaa mieltä itsesi kanssa!


      • Egypti on paska maa
        Trolli olet! kirjoitti:

        Tietenkin olet samaa mieltä itsesi kanssa!

        Höpöhöpö käy siellä Hurghadassa...Sitten huomaat kuinka paska paikka se on...Tietysti voi naisia imarrella kun egyptin pojat antaa huomiota, kun haluavat lypsy lehmän...Mutta ei siellä kenelläkään hetero miehellä ole mitenkään mukavaa...


    • täääh??

      mikä on trolli? :D

    • Harri Stadista

      10.2. samasta paikasta palanneena, on kyllä oltava osittain samaa mieltä aloittajan kanssa. Kyllä sellaista systemaattista kusettamista kuin tuolla harrastetaan, en ole kovin monessa muussa paikassa tavannut.
      Alkoi heti lentokentältä ekaa taksia tilatessa ja jatkui jokapäiväisenä koko kaksi viikkoa. Onneksi onnistuin suurimmat kusetukset välttämään, mutta monet suomalaiset, joiden kanssa matkani aikana juttelin, eivät.
      Siis sekä ihan suoranaista huijaamista, väärin rahasta takaisin antamista. Seteleiden vaihtamista 1/10:aa pienemmiksi jne.
      Ja sitten tätä ylihintaan kaiken myymistä, jota harjoittaa siellä jokaikinen taksi/kauppias/whatever. No joku voi sanoa sitä bisnekseksi, minä kusetukseksi. Ei sinänsä tuo tullut yllätyksenä, kun olen aiemminkin arabimaissa käynyt.

      Ja sitten sekin on aika rasittavaa, että et voi metriäkään kulkea, ettei joku ole heti hihassa kiinni ja huutelemassa ostoksille kauppaansa. Samoin se että joka ikinen taksi, joka ajaa ohi, tööttää kohdallasi alkaa kahden viikon matkan loppupuolella viimeistään rassata.

      Plus yksi asia vielä, joka minua siellä ketutti suunnattomasti. Joka ikisessä huussissa oli aina joku räpylä ojossa rahaa kinuamassa. Ei siinä mitään, jos sillä olisi oikeasti saanut jotain, mutta kun ei. Huussit olivat paskaisia, kuin niitä ei olisi ikinä pesty, niissä ei ollut paperia, ei saippuaa, ei pyyhkeitä, ei lämmintä vettä jne. Mistähän ne omasta mielestään perivät maksua? Jos kerran rahastetaan, niin luulisi sillä jotain myös saavankin. Ja kaiken huippuna eräällä retkellä paikassa, jossa kävimme syömässä (siis jo maksetun, retkeen kuuluvan aterian), oli ennen ateriaa suoritetun käsien pesunkin jälkeen joku taas räpylä ojossa huussin ovella. Jos syön ravintolassa, mielestäni siihen kuuluu ILMAINEN käsien pesu. Periaatekysymys minulle.

      Muuten reissu ihan OK, tuli käytyä Luxorissa, Kairossa, Giazassa, safarilla, snorklaamassa jne.Ruoka oli ihan hyvää ja edullista, ei mahatauteja. Retkiä ei kannata ostaa omalta suomalaiselta matkatoimistolta, vaan paikallisista pikkutoimistoista. Älkää kuitenkaan maksako niiistäkään ylihintaa (jota tietenkin yritetään nyhtää). Kairon päivän reissu bussilla max 450 puntaa, Luxor 350-400 puntaa, snorklaus 150-180 puntaa, safari samoin.

      • iiivari

        Joopa joo .Joskus tuntuu että muslimileille kelpaa kyllä sinun rahat,mutta muuten länsimainen ihminen on pelkää p---aa.


    • miettiii1

      Oi voi voisin sanoa turistit ovat tehnyt näistä miehistä mitä he ovat. Yrittävät koska useasti on käynyt flaksi. Jos itse oikein mietitte tuossa tilanteessa rahaa ei joka päivä saa. Ne naiset itse antavat heidän hyväksi käyttää. Jos vain kuljet et anna minkään laista hymyä ne pitää sua sellaisena ettei kiinnosta. Mutta moni tytteli kulkee melkein perse paljaana ja joka ikiselle juttelee niin se on sit siinä.

      Monessa paikkaa hinnat noussut miksi he ei saisi nostaa omia hintojaan? Mieti euro on jo noussut 9. Tosin nyt maa on mennyt alas joten ahneiksi he ovat nyt alkaneet. Tosin voisin sanoa suomalaiset ovat myös.

    • hohhoijaa

      Onko nyt tullut edellisille jotenkin yllätyksenä se, että Egypti ei olekaan kuin Suomi? Että Egyptissä ei ole kuluttajansuojalakia tai ylipäätään mitään suojaa? Että egyptiläiset käyttäytyivät toisin kuin länsimaiset ihmiset? Että ruuasta voi saada mahataudin, tosin sen voi saada Suomestakin.

    • navajomoon69

      Egyptin mahatautiin ei tehoa kun egyptin lääkkeet. antinal. Niitä kannattaa ostaa sieltä eikä täällt Suomest ees saa . Kaks kertaa Hurghadass käyneenä , muistan ekan kerran vatsavaivat. Pitää olla tarkka , ku rahoista ne bakteerit leviää suuhun. Ja vähä kattoo missä syö ja mitä niin sit ei tuu Faaraon kiroust. Hurghadassa ja Egyptissä on hyvät ja huonot puolet, mutt niin muissakin maissa ja kulttureissa. Minusta ihmiset on siellä ihania.

    • Uipsu

      No joo, sit täytyy etukäteen miettiä, mitä siltä lomalta haluaa. Me ollaan lapsiperheenä viihdytty kahdesti Egyptissä; uima-altailla, vesipuistoissa ja rannalla. Hotelli on valittu neljän tähden mukaan. Myyjiin ja kusetukseen ei ole mennyt hermot, ollaan tykätty koko perhe.

    • Muumiopappa
      • Preco-sa

        Alkuperäiselle kirjottajalle, kokeile precosaa, paitsi ehkäisee myös hoitaa bakteerien aiheuttamia vattsavaivoja. Lue aikaisempi ketju, Ei ripulia = Precosa

        Muihin epäkohtiin en ota kantaa, vaikka olen ko maassa useasti viihtynyt ja aion viihtyä edelleenkin :)


      • *kirsikkainen*
        Preco-sa kirjoitti:

        Alkuperäiselle kirjottajalle, kokeile precosaa, paitsi ehkäisee myös hoitaa bakteerien aiheuttamia vattsavaivoja. Lue aikaisempi ketju, Ei ripulia = Precosa

        Muihin epäkohtiin en ota kantaa, vaikka olen ko maassa useasti viihtynyt ja aion viihtyä edelleenkin :)

        Kiitos vinkistäsi vaikka tulikin vähän myöhään. Olen jo ihan kunnossa.

        Luin tuotteen pakkausselosteen ja ei se hirveästi minua vakuuttanut. Kyseessä ilmeisesti samantyyppinen valmiste kuin maitohappobakteerit (hiivapohjainen probiootti)?

        Valmistehan on vapautunut reseptiltä parin vuoden sisällä. Ei kuitenkaan varmaankaan siksi, että on niin tehokas vaan siksi, että sitä ei aikaisemmin ole haettu OTC-valmisteeksi.

        Vaikuttaa enemmänkin kalliilta luontaistuotteelta. Sorry, tämä vain minun mielipiteeni!


      • Toimi ainakin
        *kirsikkainen* kirjoitti:

        Kiitos vinkistäsi vaikka tulikin vähän myöhään. Olen jo ihan kunnossa.

        Luin tuotteen pakkausselosteen ja ei se hirveästi minua vakuuttanut. Kyseessä ilmeisesti samantyyppinen valmiste kuin maitohappobakteerit (hiivapohjainen probiootti)?

        Valmistehan on vapautunut reseptiltä parin vuoden sisällä. Ei kuitenkaan varmaankaan siksi, että on niin tehokas vaan siksi, että sitä ei aikaisemmin ole haettu OTC-valmisteeksi.

        Vaikuttaa enemmänkin kalliilta luontaistuotteelta. Sorry, tämä vain minun mielipiteeni!

        mulla, tai ainakin uskon niin. Olen käynyt egyssä yli 10 kertaa ja joka kerta ollut vatsa ongelmia, nyt kun vedin ton precosa kuurin ohjeiden mukaan, ei minkäänlaisia ongelmia ollut. Aikaisemmat maitohappobakteeri syönnit ei ole auttaneet.

        Tämähän estää bakteerien kasvua ja on nimenomaan ainoa valmiste jota saa lain mukaan mainostaa matkaripulin hoidossa ja estossa toisin kuin aikaisemmin mainostetut mhb valmisteet. Tuota bakteerien kasvua estävää vaikutusta tukee valmisteesta tehdyt tutkimukset.

        En minä sitä kauppaa tässä kellekään, vaikutuin vaan omista kokemuksista ;)


    • egyptifani55

      Olen lähdössä Hurghadaan viidettä (5) kertaa, jihuuuu!! Koskaan ei ole ollut vatsatautia. Olen kyllä aina varautunut siihen jos se tulee niin siihen ei tosiaankaan auta kotimaan apteekin lääkkeet vaan siellä apteekissa on ihan oma täsmälääke joka kuulema tehoaa heti eikä tarvitse kärvistellä päivä kaupalla vielä kotimaassakin. Ihan normaali bakteerikannan muutos se on ja jos kotomaassa olet kovin bakteerikammoinen hienohelma niin melko varmasti tuo tauti iskee heti. Matkavakuutusta kannattaa käyttää ja saa lääkärin hotellille, onhan kaikilla tietysti matkavakuutus? Maassa maan tavalla, minä nautin kun saan tinkiä ja vääntää hintaa joka tavarasta kaupoissa, ihanaa. Sitten on niitä ihmisiä jotka ei hallitse tuota taitoa vaan maksavat juuri sen hinnan kun pyydetään ja niitä ihmisiä ihmetellään. Aina pitää joka hinnasta keskustella ja sehän on kivaa kun lomalla ei ole kiire minnekään ja kun kauniisti sanoo niin kyllä ne uskoo ja antaa olla rauhassakin. Ihanaa päästä taas sinne, lentomatka sopiva lämpö sopiva ja tuskin räntäsateita odotettavissa kuten saattaa käydä vaikka kanarialla jossa minulla on aina kylmä kun vähän tuulee. Yksi tykkää toinen ei.

    • iiivari

      Jos saat vatsataudin egyptissä , mene apteekkiin ja pyydä lääkettä nimeltä antinal on tosi tehokas auttaa paikalliseen maha ongelmaan

    • takaisin ja pian

      Oliko ensimmäinen maa mihin matkustit, kun et sen vertaa tajunnut että paikalliseen vatsatautiin auttavat vain paikalliset lääkkeet. Itse ollut Egyptissä 16 kertaa eri puolilla maata, eikä minua ole vielä kertaakaan huijattu, sulla varmaan kokemattomuutta, et huijauksessa onnistuivat, kannattaa varmaan jäädä seuraavalla kerralla suosiolla Suomeen

      • pa la

        Voi voi.. juuri (taas) palanneena ei voi kuin huokaista. Kyllä on ihan totta ettei Egyptiin kannata yksinäisen naisen suunnistaa, ellei halua olla hotellialueella koko aikaa. Yksin liikkuva länsimainen nainen on takuuvarmasti "pulassa". Ei siinä auta vaikka taivaalle katselisi..Aina mies mukaan.piste.
        Mutta. Loistava lomapaikka. Varma aurinko, hyvää ruokaa, ihana meri, palvelut toimii (ihan vaatimattomissakin hotelleissa). Hinnat ovat mitä ovat, mutta tinkimisen oppii äkkiä. Samoin oppii, että esim vessassa ei tarvitse maksaa ellei halua (maksaa jos on oikeasti hyvää palvelua). Kenellekään ei ole pakko antaa rahaa, ja jos antaa, niin sitten syystä ja omasta tahdosta. Rahaa ei saa vaihtaa kadulla,kaupassa,taksissa... Egypti on rutiköyhä kehitysmaa, ja siellä jokainen koittaa repiä elantoaan keinolla milä hyvänsä.
        Yhtään matkamuistoa (varsinkaan "papyrysta") ei saa ostaa muualta kuin kaupasta, ja romanialaisia pitää aina varoa!
        Ripuliin kannattaa ottaa Suomesta estolääke (esim se precosa), millä saa mahdollisen ripulin lievemmäksi. Perillä heti respassa pitää selvittää mihin numeroon soittamalla saa lääkärin hotelliin. Ja kun se iskee, ei sitä tarvitse yleensä potea kuin pari-kolme tuntia. (Joo joo..virukset/eliöt asia erikseen...sairaalareissu)
        Sinne vaan nauttimaan. Tällä hetkellä vieläpä on erityisen hyvä aika mennä, on niin vähän turisteja, että meilkein itse saa sanoa hinnan tuotteelle kuin tuotteelle. Ja onhan siellä ihan perinteisiäkin ostareita..halpaa on niissäkin.


      • *kirsikkainen*

        Hei "takaisin ja pian",

        Tulin nyt uudestaan katsomaan tänne palstalle ja huomasin kirjoituksesi. Kiitos ystävällisestä vastauksestasi.

        Kuten tuolla ylempänä kirjoitin olen viimeisen vuoden sisällä tehnyt kuusi (kuusi) ulkomaanmatkaa mihin ei sisälly Tallinna eikä Tukholma. Kaikki matkat on tehty eri maihin ja kohteisiin joten ei todellakaan ollut ensimmäinen maa. Olen matkustellut eri maissa ja kohteissa vuodesta 1986 joten eipä ollut ensimmäinen ulkomaanmatkani.

        Noista paikallisista lääkkeistä en oikein tiedä kun olen kuitenkin lukenut, että ovat antibiotteja ja kaikki ne eivät minulle sovi joten siksi pidän omat lääkkeet mukanani.

        Olet todella oikea onnenmyyrä jos olet 16 kertaa matkustellut Egyptissä eikä sinua ole kertaakaan huijattu. Täytyy kyllä nostaa sinulle hattua (joita en käytä). Kaikki muut joiden kanssa olen keskustellut Egyptistä kertoivat tulleensa huijatuksi! Mutta sinä olet varmaan superfiksu henkilö, onnittelut siitä!

        Minä kyllä mieluummin matkustelen mieluummin vähän eri maissa, näkee ja kokee paljon enemmän. Sinulle toki suon sen, ettet käy muualla kuin Egyptissä.

        Oikein mukavaa kevättä sinulle ja mukavia matkoja Egyptiin, itse en sinne enää matkusta mistään hinnasta.


      • Takaisin ja pian
        *kirsikkainen* kirjoitti:

        Hei "takaisin ja pian",

        Tulin nyt uudestaan katsomaan tänne palstalle ja huomasin kirjoituksesi. Kiitos ystävällisestä vastauksestasi.

        Kuten tuolla ylempänä kirjoitin olen viimeisen vuoden sisällä tehnyt kuusi (kuusi) ulkomaanmatkaa mihin ei sisälly Tallinna eikä Tukholma. Kaikki matkat on tehty eri maihin ja kohteisiin joten ei todellakaan ollut ensimmäinen maa. Olen matkustellut eri maissa ja kohteissa vuodesta 1986 joten eipä ollut ensimmäinen ulkomaanmatkani.

        Noista paikallisista lääkkeistä en oikein tiedä kun olen kuitenkin lukenut, että ovat antibiotteja ja kaikki ne eivät minulle sovi joten siksi pidän omat lääkkeet mukanani.

        Olet todella oikea onnenmyyrä jos olet 16 kertaa matkustellut Egyptissä eikä sinua ole kertaakaan huijattu. Täytyy kyllä nostaa sinulle hattua (joita en käytä). Kaikki muut joiden kanssa olen keskustellut Egyptistä kertoivat tulleensa huijatuksi! Mutta sinä olet varmaan superfiksu henkilö, onnittelut siitä!

        Minä kyllä mieluummin matkustelen mieluummin vähän eri maissa, näkee ja kokee paljon enemmän. Sinulle toki suon sen, ettet käy muualla kuin Egyptissä.

        Oikein mukavaa kevättä sinulle ja mukavia matkoja Egyptiin, itse en sinne enää matkusta mistään hinnasta.

        Valitettavaa jos olet tavannut vain ihmisiä joita on huijattu, itse tiedän montakin ihmistä joita ei olla onnistuttu huijaamaan, yksi sääntö on että kun annat rahan kauppiaalle, taksikuskille tai jollekin muulle samalla kun annat sen, näytät rahan ja sanot minkä suuruinen se raha on, sen jälkeen eivät uskalla kusettaa, kun tietävät että itse tiedät minkä rahan olet antanut.

        On kaksi eri asiaa onko sinua yritetty huijata vai onko huijattu, huijaustahan on täällä suomessakin, ei sen takia tarvitse mennä merta edemmäs kalaan.

        Vielä viikko ja lentokoneen nokka näyttää kohti ihanaa Egyptiä, surullista että sait íhan vääränlaisen kuvan maasta, jos olisit käynyt siellä jo ennen vallankumousta, tietäisit miten ihana maa Egypti voi olla, tuo tapahtuma vei monelta ihmiseltä työpaikan ja se huijaamisyritykset lisääntyivät 1000 %.

        Perheet on suuria ja tulot harvassa, ei siellä varmaan ihanne tilanne ole. Itselläni on muutamia erittäin rakkaita ystäviä siellä ja he kertovat työtilanteen olevan todella surkea siellä tällähetkellä, osa heistä on onneksi saanut viisumin muihin maihin ja varmaan parempaan elämään


    • huolitäti

      Enpä suosittele minäkään enää Egyptiä matkakohteeksi. Viime viikolla sukulaispoika tuli viikon matkalta tyttöystävänsä kanssa ko. maasta. Molemmilla vatsavaivat, pojalla niin pahat, että hänet kiidätettiin koneesta suoraan sairaalaan, jossa tila huononi muutamassa päivässä sellaiseksi, että piti opereida vatsan aluetta dramaattisella tavalla. Vieläkään ei olla saatu eristettyä/tunnistettua tulehduksen aiheuttajaa, mutta todella kohtalokas se kuitenkin on. Nyt hän makaa keinounessa ja kymmenien letkujen varassa, tehostetussa hoidossa eli aina hoitaja paikalla. Matkalla oli normaali kuvio - ml. all inc. - vain pieni poikkeama delfiinilaivalla ulapalle ja laivaruokailu. Tyttökin sai vaivat, muttei niin kohtalokkain seuraamuksin eli taitaa talttua antibiooteilla. Siinä maassa on lääkäreiden mukaan liian paljon lääkkeille vastustuskykyisiä kantoja, joita suomalaisetkaan eivät kestä. Yletön ja hallitsematon antibioottien syöminen/syöttäminen yksi suurimmista aiheuttajista. (Kuten monessa muussakin maassa.) Itkettää ja pelottaa mihin tämä taudinkulku päättyykään.

    • lomailija

      Itse olen käynyt Egyptissä kymmenen kertaa ja kertaakaan en ole sairastunut vatsatautiin, kuten ei poikanikaan (5v). Kunhan muistaa juoda tarpeeksi vettä, niin se auttaa jo paljon.

      Itse taas en enää koskaan mene kanarialle, aivan kamala paikka. Makuja on monia...

    • tixu72

      Eilen palattiin perheen kanssa Shamista. Kukaan meistä neljästä ei saanut vatsatautia. Hoteilleilla on kyllä aika korkea hygieniataso. Lisäksi kun itse pitää huolta käsidesin käytöstä ennen ruokailun ja ennenkaikkea juo riittävästi päivän mitaan voi melko varmasti välttyä vatsataudilta.
      Muuten en voi kauhesti paikkaa kehua. Ainakin meidän hotellissa henkilökunta oli käsi ojossa joka paikassa. Jos et antanut tippiä tai annoit liian vähän et saanut kunnon palvelua tai sinua ei palveltu lainkaan.
      Joka tapauksessa aurinko paistoi ja mukavasti rentouduttiin altaan äärellä.

    • Suun pieksäntää!

      Täällä huisin moni kertoo saaneensa huisan karmean ripulin. Itsekin sinne matkustaneena ja monia tuntevana en tiedä kenenkään moista viikkoja kestänyttä karmeutta saaneen.

      Joten taitaa olla niin, että nuo taudin saaneet eivät ole sinne koskaan matkustaneet ja kirjoittelut ovat pelkkää pelottelua.

      • joopajoo!!

        Niinhän se varmaan on, luulet varmaan olevasi ainoa joka tästä maasta on matkustanut johonkin?

        En usko, että kukaan vaivautuu tulemaan tänne palstalle vaan pelottelemaan, haluavat varmaan vaan varoitella Egyptiin matkustavia. Kaikki eivät tiedä mitä siellä odottaa, eiköhän se informaatio ole hyväksi on se sitten positiivista tai negatiivista?

        Oletko muuten ikinä edes matkustanut mihinkään, vai pieksätkö vaan suutasi täällä?


      • Suun pieksäntää!
        joopajoo!! kirjoitti:

        Niinhän se varmaan on, luulet varmaan olevasi ainoa joka tästä maasta on matkustanut johonkin?

        En usko, että kukaan vaivautuu tulemaan tänne palstalle vaan pelottelemaan, haluavat varmaan vaan varoitella Egyptiin matkustavia. Kaikki eivät tiedä mitä siellä odottaa, eiköhän se informaatio ole hyväksi on se sitten positiivista tai negatiivista?

        Oletko muuten ikinä edes matkustanut mihinkään, vai pieksätkö vaan suutasi täällä?

        Ole onnellinen uskossasi. Siten voit kestää elämääsi.

        Mutta tunnetko itse ketään, jolla olisi ollut tuo viikkoja kestänyt karmea ripuli? Jostain syystä kirjoittajilta on unohtunut se tosiasia, että moisesta joutuu hospitaaliin.


    • egyptitär81

      Tulin eilen Hurghadasta, hotellimme oli Sentido Mamlouk Palace Resort. Kaikki meni hyvin, kun muisti hygienian( käsienpesun ja käsidesin) ennen ruokailua, jälkeen wc:ssä käynnin, rahan käsittelyn jälkeen jne. Tosin viereisessä huoneessa asui 2 suomalaista naista, joista toinen sairastui ja sairasti 1,5 vrk ja osan tuosta ajasta sairaalassa. Sen jälkeen ei mitään ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      53
      828
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      741
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      671
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe