Tänään sain sitten "terveen" paperit.
Sairastuin parisen vuotta sitten synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja olen popsinut melkein siitä asti lääkkeitä.
Aluksi tein kaikkeni ettei kukaan huomaisi pahaa oloani enkä kehdannut sanoa etten jaksa enään. Lopuksi olin niin poikki että mieheni onneksi "raahasi" minut lääkäriin.
Ensin kaikki tuntui menevän vain pahempaan, lääkkeet ei toiminut ja niitä vaihdeltiin.
Miehen naama rupesi ärsyttämään ja syytin häntä kaikesta. Heitin jopa pihalle kun en vain jaksanut sitä.
Onneksi mieheni ymmärsi pahan olon ja olenkin kiitollinen että hän jaksoi minua.
Olin todella ilkeä hänelle.
Lopuksi (3kk kesti) onneksi löytyi lääke joka auttoi. Tuntui pahalta syödä lääkkeitä, mutta ilman niitä en varmaan olisi koskaan selvinnyt. Minulla oli jatkuvasti itsetuhoisia ajatuksia, ja käyttäydyin itsetuhoisesti.
Niin, asiasta toiseen, älkää äidit murehtiko yksin niitä pahoja ajatuksia vaan uskoltakaa hakea apua, vaikka mielenterveys toimistosta jos ei halua omaan terveyskeskukseen mennä.
Voimia kaikille!
onnellinen..
4
332
Vastaukset
- Milla32
Hyvähyvä :) Todella upeaa, että olet selvinnyt ja vastaisuudessakin tiedät mihin turvautua, jos sairaus uusii. t. toinen selviytyjä
- eeva
Kertokaa lisää kokemuksistanne, Onnellinen ja Toinen selviytyjä!!! Mulla 2 lasta, tokan jälkeen karmea synn.jälk.masennus, jonka takia edelleen, 6 vuoden jälkeen, syön vielä lääkkeitä. Nyt alkaa biologinen kello tikittää viimeisiään ja mietin, uskaltaisko sitä sittenkin vielä kerran ryhtyä vauvahommiin. Eniten arveluttaa, uusiiko masennus lääkkeistä huolimatta.Millasia kokemuksia teillä tai muilla???
- Toinen selviytyjä
eeva kirjoitti:
Kertokaa lisää kokemuksistanne, Onnellinen ja Toinen selviytyjä!!! Mulla 2 lasta, tokan jälkeen karmea synn.jälk.masennus, jonka takia edelleen, 6 vuoden jälkeen, syön vielä lääkkeitä. Nyt alkaa biologinen kello tikittää viimeisiään ja mietin, uskaltaisko sitä sittenkin vielä kerran ryhtyä vauvahommiin. Eniten arveluttaa, uusiiko masennus lääkkeistä huolimatta.Millasia kokemuksia teillä tai muilla???
Minä en ole uutta vielä ajatellutkaan... Suurin apu ja tuki ja paljon kokemuksia löytyy kuitenkin Äimästä (oletko kuullut tai oletko jo jäsen?).
Ainahan tuo masennus ei uusi, mutta apua on kuitenkin tarjolla, jos niin käy. - onnellinen
eeva kirjoitti:
olen aina haaveillut kolmesta lapsesta, mutta pakko myöntää etten uskolla siihen enään ryhtyä.. Kumminkin pelko masennuksen uusiutumisesta on niin suuri..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2775793Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki373366Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432617"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2202092Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol741624- 641047
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77971Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9835Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni123833Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui10788