Teräshaulikelpoinen haulikko

kuhtolerppa

Olisi tarkoitus hankkia ensi syksyksi teräshaulikelpoinen haulikko. Mitä asetta suosittelisitte? Hinta saisi olla max. 1000 euroa. Itse olen netistä katsellut Benneli Novaa ja SuperNovaa. Ase tulisi lähinnä sorsastus käyttöön, muuhun pyyntiin löytyy päällekkäispiipuisia ja rinnakkaispiippuinen haulikko.

-TeräsMies-

14

3213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12/3"

      Hyviä vaihtoehtoja nuo B:t. Remingtonilta 887 ja 870, varsinkin vanha 870 on luotettava ja kestävä. Hinta rajaa puolareita pois. Jos moottori haulikkoon varaa niin on todettava winsun x3 ja Browningin uusin kanssa. Olivat molemmat käteen sopivia ja testeissä molemmat häiriöttömiä. Pitkiä teräspaukkuja ajatellen nuo kaksi jälkimmäistä olisivat oma valintani lättänokka aseiksi. Jos lompakko vain ensin lihoisi...

    • hyvä ase

      Benelli premium plus.Jos puolaria hankit. Vaikkei italialainen ookkaan niin laadukkaasti tehty ja erittäin hyviä kokemuksia. Hinta/laatushde kohillaan. Alle tonnilla saa ja ei häppee ominaisuuksiltaan novalaisia.

      • ceska sen olla pitää

        Cz-usa 712 on paras puolari alta tonnin hintasena. Palio parempi kun joku epsanjan penelli. Sitäpaitsi tom knappikin hylkäs penellit kun ei jaksanu enää selitellä näytöksissa että mistä milloinkin johtui lataushäiriö. Ampuu muuten nykyään juuri tuolla cz 712sella.


    • kuhtolerppa

      Cz-usa 712 ja 912 vaikkuttaisivat olevan hintansa väärtejä. Cz-usa 912 taitaa olla nyt ykkös vaihtoehto. Täytynee kysäistä josko Ahti Huvila hommaa näitä haulikoita valikoimiinsa.

      • ex-benellimies

        hyvä valinta, ihte silti liputtaisin ennemmin tuon 712 puolesta! Set on ainaski pirun hyvä!


      • kuhtolerppa
        ex-benellimies kirjoitti:

        hyvä valinta, ihte silti liputtaisin ennemmin tuon 712 puolesta! Set on ainaski pirun hyvä!

        Täytynee selvittää tarkemmin, että mitä eroja 712 ja 912 on. 912 lienee ainakin uudempi versio. Hinnassa ei ole kuin muutaman kympin ero. Aseista ei löydy hirveästi suomenkielistä tietoa netistä, tai sitten en osaa sitä hakea.


    • ----

      Asetta kannattaa aina käydä paikanpäällä jos mahdollista kokeilemassa ja mielellään useampaa asetta niin saa sitten jonkunlaisen oman mielipiteen niin ei tarvitse muilta kysellä, koska joka käy toiselle ei sitte kaikille käykkään. Itsellä ollut 5vuotta supernova ja ei ole ollut mitään häiriöitä kiekkopatruunasta 89siin olen ammuskellut eikä tuo pitkä pesä nyt omastamielestä ole paljon huonontanut lyhemmillä patruunoilla kuviota. Olen hankkinut sen unan 0.695 pitemmän supistajan niin melkeen mllävaan patruunalla saa 35m hyvän kuvion kunhan ei millään mustikoilla ammu. Mutta eikö niillä päällekkäispiippuisilla mitä sulla on niin sitten voi terästä ampua eli onko ne niin vanhoja. Itse olen alkanut haaveilemaan taas kertalaukeavista haulikoista koska turhaan sitä tuota on tullut kanneltua tuolla kun ei yleensä monesti kerkeä ampumaan, mutta haavakko tilasto on ollut kyllä nollaa johtuen varakapasiteetista eli siinä mielessä eläimen kannalta 5patruunaa on hyvä.
      Joo että tämmöstä.

      • kuhtolerppa

        Toki käyn asetta hankkiessa paikanpäällä kokeilemassa, onhan aseen istuvuus yksi tärkeimmistä ominaisuuksista. Minulla olevat haulikot ovat kaikki kiinteäsupisteisia aseita ja eivät supistusten puolestakaan sovellu teräkselle.


    • sen voi muuttaa

      noita supistuksia voi seppa muuttaa laajemmaksi,,jolloin soveltuu teraksellekin..
      minun vanhassa wingmasterissa teki noin ,,,jo vain toimii ...ja maksoi vai hiukan tuo muutto..helppo homma osaajalle..

      • älä neuvo

        avartelemaan supistuksia vanhoista pössyköistä teräspatruunoita ajatellen, oletko nähnyt kuvia räjähtäneistä piipuista vanhalla pyssyllä rautapatruunoita kokeillessa? asiaan liittyy muutakin kuin pelkkä supistuksen tiukkuus. muistan ainakin teräshaulikiellon alkuaikana olleen myynnissä joillakin valmistajilla teräspatruunoita, joita saattoi ampua vanhoilla aseilla, ostin kokeeksi yhden rasian mutta lataus oli niin surkea ja hidas että kourallinen hiekkaa olisi ajanut saman asian, tuskimpa näitä enää on.


    • nimi00

      Ei kannata ruveta vanhoihin haulikoihin mitää muutoksia tekemään sama se on ostaa joku uudempi. Normaali metsästykseen käy moni haulikko, mutta kuinka vaativa sitten on aseen suhteen niin se on omassapäätäntävallassa. Käytettynä voisi saada edullisisti mutta uusi on aina uus.

    • avartukaa tekin..

      älä neuvo
      avartelemaan supistuksia vanhoista pössyköistä teräspatruunoita ajatellen, //

      jaa mielipide se on tuokin...mutta tuskimpa kokenut aseseppä lähtisi ja suosittelisi tuollaista tekemään jollei se olisi asiallista....oma niskahan sepällä olisi pukilla jos jotakin sattuisi//
      on se sentään melkoisen kallista uutta havelikkoa lähteä ostamaan verrattun jonkun 10eu avarrukseen joka ajaa saman asian..ainakin minulla ajoi..

    • kuhtolerppa

      Nyt on Cz-912 hankittuna. Ihan hyvä on ensivaikutelma aseesta, hinta laatu on hyvin kohdillaan. Aseen mukana tulee viisi supistajaa, joten niitä löytyy kaikille hauli vaihtoehdoille. Nyt vaan pitäisi päästä testaamaan teräshauli paukkuja.

      • Cz man

        Mistä ostit? Kerro kokemuksia kun olet testannut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1948
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      415
      1514
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1283
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1069
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      70
      1008
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      976
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      939
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      247
      906
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe