Päiväkodin aamuvuoro, kumman bussivuoron valitsen??

tietämätön112

Voiskos joku kertoa, että mitenpäin tässä nyt kannattais tehdä. Eli olen uudessa paikassa töissä ja kohta olis ensimmäisiä aamuvuoroja. Kulkuväline bussi. A) Menenkö töihin bussilla, joka lähtee klo 6.30 ja olen pk;n ulko-ovella avaamassa 6.57 vai B) Lähden klo 6.00 bussilla ja olen päiväkodin ovella klo 6.30 ja joudun luultavasti ottamaan lapsia vastaan jo varttia vailla kun vanhemmat tykkäävät hyvissä ajoin jonotella ... Työaika alkaa siis tasan 7 reikä reikä, ei ennen. En siis saa palkkaa ennen tuota kellonaikaa. Toisin sanoen siis pk aukeaa 7.00.

Työpaikalla sanoivat, että joo tuu vaan tolla että on paria minsaa vaille, mutta nyt iski jotenkin ahdistus jos jotkut vanhemmat sitten kattoo pahalla kun laittelen vasta valoja päälle tasan aikaan ... Tai mitä jos bussi vaikka sitten myöhästyisi. Toisaalta arvatkaa vaan kiinnostaako herätä puolta tuntia aikaisemmin ja tehdä mahdollisesti ilmaiseksi töitäkin kun ei ilkeä osaa olla jonottajille. :) Mulle on ihan sama jättävätkö lapset mulle vaikka riisuttavaksi, ei vaan houkuttele ajatus turhasta hengailusta työpaikalla.

Joku varmaan nyt tulee selittämään että ompa löyhä työmoraali tms. Kyselen vain yksinkertaisesti mielipiteitä. Tottakai lähen sitten vaikka 6 bussilla jos on pakko, mutta kun ei ilmeisesti ole pakko ...

Äh!

10

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pk-sijainen

      Itsekin olen tuossa tilanteessa ollut (liikun myös bussilla) ja olen sitä sorttia, etten omalla kohdalla viitsisi noin ns. viime tippaan tulla (sun tapauksessa klo 06.30 bussilla). Joskus olen sitten odotellut sen 20 min ennen kuin ensimmäiset lapset tulee, ei siinä mitään. Saa rauhassa laitella valoja päälle ja valmistautua ensimmäisten hoitolasten tuloon. Ja jos kelikin on todella huono niin mieluummin sitten on vähän aikaisemmin, JOS jostain syystä tulee joku pieni viivästys matkaan - on sitten pelivaraa.

      • tietämätön112

        Okei, kai se sitten pitää sillä aikasemmalla mennä. 20 minuuttia on kyllä kamalan kauan "valmistautua", en kiellä ettenkö haluisi nukkua sitä aikaa. :D Pointti on myös lähinnä siinä, että lasten vanhemmat olettaa, että jos pk;ssa on valot päällä varttia vailla, niin lapsen voi tuoda myös silloin päiväkotiin ... VAIKKA työvyoro alkaa vasta klo 7.00 ja pk;n ovet aukeaa (pitäisivät aueta) silloin. Mutta sitten on näitä hyväntekijöitä jotka voivat tehdä ilmaiseksi töitä vaikka 20 minuuttiakin, niin tottakai vanhemmat tottuu hyvään. Sitten kun laskee paljonko se 20 minuuttia on pidemmällä tähtäimellä jos se on joka kerta. :) Eikä niitä voi mihinkään merkata. Itse en ainakaan halua olla noin "kiltti". Käsittääkseni päiväkodin oven voi avata sitten vasta 7.00 vaikka joku kuinka koputtelis. No, ehkä paria minuuttia ennen jos mukavia ollaan. :) Onhan se kuitenkin jokaisen omaa vapaa-aikaa, ei siitä palkkaa makseta.


      • Hoitaja Siili
        tietämätön112 kirjoitti:

        Okei, kai se sitten pitää sillä aikasemmalla mennä. 20 minuuttia on kyllä kamalan kauan "valmistautua", en kiellä ettenkö haluisi nukkua sitä aikaa. :D Pointti on myös lähinnä siinä, että lasten vanhemmat olettaa, että jos pk;ssa on valot päällä varttia vailla, niin lapsen voi tuoda myös silloin päiväkotiin ... VAIKKA työvyoro alkaa vasta klo 7.00 ja pk;n ovet aukeaa (pitäisivät aueta) silloin. Mutta sitten on näitä hyväntekijöitä jotka voivat tehdä ilmaiseksi töitä vaikka 20 minuuttiakin, niin tottakai vanhemmat tottuu hyvään. Sitten kun laskee paljonko se 20 minuuttia on pidemmällä tähtäimellä jos se on joka kerta. :) Eikä niitä voi mihinkään merkata. Itse en ainakaan halua olla noin "kiltti". Käsittääkseni päiväkodin oven voi avata sitten vasta 7.00 vaikka joku kuinka koputtelis. No, ehkä paria minuuttia ennen jos mukavia ollaan. :) Onhan se kuitenkin jokaisen omaa vapaa-aikaa, ei siitä palkkaa makseta.

        Et avaa niitä ovia ennen seitsemää, antaa koputella ja jos joku jotain sanoo, niin sanot ystävällisen päättävisesti että päiväkoti aukeaa klo. 7, ei ennemmin.
        Itsestäni tuo 20 min on juuri riittävä aika valmistua työpäivään. Siis vaihtaa vaatteet, siistiä ulkonäkö, käydä vielä vessassa, viedä eväät jääkaappiin jne.
        Et voi jättää menoa siihen muutamaa minuuttia vaille bussiin, koska sehän saattaa olla myöhässä ja sitten kaikki on myöhässä.


    • adkhfjlgsdkkhg

      Ota aikaisempi bussi ja juo aamukahvi töissä ennen päiväkodin avautumista klo 7. :)

    • ohjeeni

      Tuossa on kyllä suuri vaara myöhästyä säännöllisesti. ELi joudut menemään aikaisemmalla. Et vaan ota lapsia sisään/ avaa ovia ennen ku tasan 07.00.

      • Aamulenkille!

        Voithan tehdä pienen aamulenkin siinä päiväkodin lähistöllä ja mennä sisään 5-10 minuuttia vaille; minkä verran sitten tarvitsetkin aikaa valmistautumiseesi työpäivääsi. Ovia ei kannata avata ennenkuin työaikasi alkaa.


    • bvncmx,,zö

      Minulla ei ole kokemusta asiasta, koska isä vie lapsemme päiväkotiin riikkisen ennen kahdeksaa töihin mennessään, mutta ihan oikeastiko siellä päiväkodin portilla on vanhemmat lastensa kanssa odottelemassa ennen klo 7 aamulla kymmeniä minuutteja ennen päiväkodin avautumista, että olisiko mahdollisesti työvuorossa se hoitaja, joka tulee työpaikalleen vähän aikaisemmin?

    • opeT

      Älä laita valoja "joka paikkaan". Ainoastaan siihen tilaan, jossa itse olet!
      Näin ei tarvi kuunnella koputteluja, eikä joutua kiusalliseen tilanteeseen.
      Itse aivan varmasti ottaisin aikaisemman bussin. Pitäähän sinun itsekin ennen työvuoron alkamista riisua, laittaa työvaatteet jne.
      Jos pk aukeaa klo 7, se myös tarkoittaa sitä että siitä eteenpäin lapset ovat sinun vastuullasi. Ehtisitkö tämän kolmessa minuutissa?
      En ole viimetipan ihmisiä. Yleensä olen työpaikalla jo varttia vaille työajan alkamista. Siinä saa hetken koota ajatuksia/asioita tulevaa päivää varten.

    • tietämätön112

      Kiitos mielipiteistä. Minun tosin ei tarvitse vaatteita vaihtaa (missä päiväkodissa on työvaatteet erikseen??) eikä eväitäkään kantaa. :) Toki pitää ulkotakki heittää naulakkoon. Vessassa käyn kotona ennen lähtöä, aamukahvi juodaan samalla kun lapset syö aamupalaa ... samalla voi syödä myös aamupalan. :)

      Ehdin varmasti avata oven, lykätä valot päälle, heittää takin naulaan ja vaikka puurovedenkin kiehumaan kolmessa minuutissa, mutta jos oven takana on jo joku odottamassa, voi se olla vähän "noloa" että on vasta availemassa ovea. :D Ja tosiaan jos bussi myöhästyy mikä on tietysti joskus aika todennäköistä kun kyse on minuuteista. Ja sitten myöhästyis vanhemmat omista töistä.

      Ja tosiaan siis, kyllä vanhemmat odottelevat vaikka jo varttia vailla oven takana. Mukava "yllätys" kun ajattelet voivasi rauhassa käydä vessassa ja keittää kahvia, niin tottakai ne rynnii samalla sisään kun itse menet ja jättävät lapsen siihen yhtä nopeasti. Että mitenkäs sitten tää vastuukysymys jos työvuoro ei ole edes alkanut etkä ole töissä käytännössä. Mielenkiintoista. :) Toki voi sanoa, että sori ovet ei oo auki teille vielä, mutta onhan se kummallista kun jotkut sitten päästävät sisään jo varttia vailla niin tottakai se joka aloittaa työt silloin kun pitäisi, on ilkeä ...

    • eiainaavoimetovet

      Jos ei ole pelkoa myöhästymisestä, niin mene ihmeessä myöhemmällä bussilla. Meillä ainakin riittää että päiväkodin ovella on sillä kellon lyömällä, kun päiväkoti aukeaa, eli 6.20. Ei tarvitse olla valot päällä ja kaiken valmiina. Niitä avaushommia (tietokoneiden avaukset ym. voi tehdä ensimmäsen/ensimmäisten lasten kanssa yhdessä. Mutta jos päätät kulkea tuolla aikaisemmalla, niin älä avaa ovia ennen klo 7, vaikka siellä joku jo koputtelisikin. Sanot vaan, että päiväkoti aukeaa seitsemältä, ja että olet itse siellä aikaisemmin bussiaikataulujen takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe