EI OLE VARMAANKAAN OIKEA PALSTA KOSKA EN TIEDÄ MIHIN TÄMÄ KUULUU
lapsena (9-12v) mulla oli kohtauksia jolloin ihan kuin ääni päässäni käski tehtä kaiken nopeampaa, sekunnit meni silmissä nopeampaa, tuntuu kuin haluaisin ulos kehostani. en osaa selittää tunnetta mutta se kuin ahdistaa kun sisällä joku yrittää päästä ulos nopeasti ja haluaa itseni tekevän kaiken nopeasti.. moneen vuoteen näitä kohtauksia ei ole ollut mutta joulun jälkene niitä on tullut pari. juuri äsken oli yksi, kun vedin keuhkoihin ilmaa en voinut lopettaa ilman vetämistä keuhkoihin siitä seurauksena keuhkoihin alkoi koska tai tuntui että kohta repeää keuhkot. en liiku oikeastaan mitenkään, lapsena olin töissä maatilallamme (tein perus juttuja, en raskaasti mutta kuitenkin) olen ylipainoinen myöskin. stressiä minulla ei oikeastaan ole. haluaisin saada selville mikä on vikana päässäni. en uskalla mennä puhumaan lääkärillekkään.. kukaan ei tiedä näistä kohtauksista.
onko kellään kokemuksia tämmöisestä tai tietääkö kukaan mitä kannattaisi tehdä ??
"ääni" päässä käskee nopeampaa
5
317
Vastaukset
- jen29
TAI SIIS EI SE VARSINAISESTI OLE ÄÄNI VAAN TUNNE JOKA KÄSKEE TEKEMÄÄN NOPEAMPAA, MYÖS SYDÄMMENI LYÖ LUJEMPAA.
- Niityntyttö
Sydämesi ainakin lyö luultavasti nopeampaa siksi, koska stressaat/jännität asiaa. Onko se ihan konkreettinen ääni, jonka kuulet vai tavallaan pakonomainen ajatus, joka mieleesi tulee? Kuulostaa kyllä päälisin puolin pakko-oireelta, mutta diagnoosi pitäisi hakea ammattilaiselta. Kokeileppa vaikka terveydenhoitajaa tai muulle vastaavalle puhumista näin aluksi - ihan rohkeasti vain. Mitä aikaisemmin tällaiseen puuttuu, sitä nopeammin paraneminen voi käynnistyä. Ainakin sen perusteella, että asiasta tänne kirjoitat, kohtauksesi häiritsevät elämääsi ja ehkä ahdistavatkin?
Niin ja mulle yksi mukava lääkäri kerran sanoi, että pakko-oire on yleensä keskimääräistä älykkäämpien ihmisten sairaus. Se piristi hetkellä, jolloin tuntui että olen pelkästään tyhmä ja hullu. Rohkeasti vain juttelemaan (: - anonyymius
Itsellä on jonkinverram samankaltaisia joskus. Erittäin vaikea selittää mutta on tarve tehdä jotain ja nopeampaa. Outo tunne. Kuitenkin x10 lievempänä kuin kuvauksessasi. Kuitenkin niin harvoin ja lievänä etten ole jaksanut tehdä asiasta isompaa numeroa
- tunnes kroppasi
Tunnistan myös tuon tunteen.Jossain elämän vaiheessa oli tilanteita et kaikki liikkeet tuntuivat mus nopeilta,aivan kun mie olisin ollut semmonen ropotti.Noita liikkeitä tuli aina sillointällöin.Tuo hengitys liitty myös silloiseen tilaan.Mulla oireet vähenivät ittestään,en käyny missään puhumassa.Aatellut nyt jälkeen käsin et ilmeisesti kropan ja aivojen kehittyessä saattaa tullahäiriöitä jotka menevät ohi.Jos susta tuntuu ettet pärjää oireittes kanss ja oot huolissas niin käväse kysyyn asiantuntevilta..Ei tartte olla silti mitään vaarallista
- anonyymius...
Multa puuttuu toi hengitys. Tosin ihan hyvä näin :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654450Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553493Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073207Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972144Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361793Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201751- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151446