"ääni" päässä käskee nopeampaa

jen29

EI OLE VARMAANKAAN OIKEA PALSTA KOSKA EN TIEDÄ MIHIN TÄMÄ KUULUU

lapsena (9-12v) mulla oli kohtauksia jolloin ihan kuin ääni päässäni käski tehtä kaiken nopeampaa, sekunnit meni silmissä nopeampaa, tuntuu kuin haluaisin ulos kehostani. en osaa selittää tunnetta mutta se kuin ahdistaa kun sisällä joku yrittää päästä ulos nopeasti ja haluaa itseni tekevän kaiken nopeasti.. moneen vuoteen näitä kohtauksia ei ole ollut mutta joulun jälkene niitä on tullut pari. juuri äsken oli yksi, kun vedin keuhkoihin ilmaa en voinut lopettaa ilman vetämistä keuhkoihin siitä seurauksena keuhkoihin alkoi koska tai tuntui että kohta repeää keuhkot. en liiku oikeastaan mitenkään, lapsena olin töissä maatilallamme (tein perus juttuja, en raskaasti mutta kuitenkin) olen ylipainoinen myöskin. stressiä minulla ei oikeastaan ole. haluaisin saada selville mikä on vikana päässäni. en uskalla mennä puhumaan lääkärillekkään.. kukaan ei tiedä näistä kohtauksista.

onko kellään kokemuksia tämmöisestä tai tietääkö kukaan mitä kannattaisi tehdä ??

5

422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jen29

TAI SIIS EI SE VARSINAISESTI OLE ÄÄNI VAAN TUNNE JOKA KÄSKEE TEKEMÄÄN NOPEAMPAA, MYÖS SYDÄMMENI LYÖ LUJEMPAA.

• Niityntyttö

Sydämesi ainakin lyö luultavasti nopeampaa siksi, koska stressaat/jännität asiaa. Onko se ihan konkreettinen ääni, jonka kuulet vai tavallaan pakonomainen ajatus, joka mieleesi tulee? Kuulostaa kyllä päälisin puolin pakko-oireelta, mutta diagnoosi pitäisi hakea ammattilaiselta. Kokeileppa vaikka terveydenhoitajaa tai muulle vastaavalle puhumista näin aluksi - ihan rohkeasti vain. Mitä aikaisemmin tällaiseen puuttuu, sitä nopeammin paraneminen voi käynnistyä. Ainakin sen perusteella, että asiasta tänne kirjoitat, kohtauksesi häiritsevät elämääsi ja ehkä ahdistavatkin?
      Niin ja mulle yksi mukava lääkäri kerran sanoi, että pakko-oire on yleensä keskimääräistä älykkäämpien ihmisten sairaus. Se piristi hetkellä, jolloin tuntui että olen pelkästään tyhmä ja hullu. Rohkeasti vain juttelemaan (:

• anonyymius

Itsellä on jonkinverram samankaltaisia joskus. Erittäin vaikea selittää mutta on tarve tehdä jotain ja nopeampaa. Outo tunne. Kuitenkin x10 lievempänä kuin kuvauksessasi. Kuitenkin niin harvoin ja lievänä etten ole jaksanut tehdä asiasta isompaa numeroa

• tunnes kroppasi

Tunnistan myös tuon tunteen.Jossain elämän vaiheessa oli tilanteita et kaikki liikkeet tuntuivat mus nopeilta,aivan kun mie olisin ollut semmonen ropotti.Noita liikkeitä tuli aina sillointällöin.Tuo hengitys liitty myös silloiseen tilaan.Mulla oireet vähenivät ittestään,en käyny missään puhumassa.Aatellut nyt jälkeen käsin et ilmeisesti kropan ja aivojen kehittyessä saattaa tullahäiriöitä jotka menevät ohi.Jos susta tuntuu ettet pärjää oireittes kanss ja oot huolissas niin käväse kysyyn asiantuntevilta..Ei tartte olla silti mitään vaarallista

• anonyymius...

Multa puuttuu toi hengitys. Tosin ihan hyvä näin :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1094
    2. 69
      1024
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      47
      952
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      948
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      895
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      694
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      32
      674
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      587
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      580
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38