Kaksi win xp konetta on kotiverkossa zyxel modeemin kautta, joka on reitittävä ja nat päällä. Kone1 :ssä on jakokansio, ja kone2:sen resurssienhallinnan kautta siirretään tiedostoja sinne, esim. yhden mp3 albumin siirto kestää melkein tunnin. Päinvastaisessa tapauksessa, kun kone2:en jakokansioon laittaa kansion jakoon, ja kone1 resurssienhallinnasta siirtää sen siihen koneeseen, siirto kestää vain pari minuuttia. Kumpi kone hidastaa, ja mistä vikaa pitäisi alkaa etsimään?
Kotiverkko hidas, kumpi kone hidastaa?
2
191
Vastaukset
- Löllöpallo
Minulle tulee ekana mieleen että syy on siinä keskimmäisessä laitteessa eli NAT-purkissa. Kannattaa tehdä porttiohjaus. Katso laitteen valmistajan sivuilta ohjeet. Koneessa en usko olevan vikaa, koska toiseen suuntaan kerta toimii. Jos vaan mahdollista, tee reitittimestä verkkotallennuslaite. Joissakin reitittimissä on usb paikka ulkoiselle kovolle.
- etsivä?
Kyllä vika siellä zyxelin purkissa varmaan on. Testasin irroittamalla verkkopiuhan modeemista, niin noin 100MB kansio siirtyi 1->2 koneelle noin 1,5min. Sama kansio oiuhan kiinnittämisen jälkeen, arvioitu siirtoaika 61min. Pitäisikö xyxeliin avata joku portti palomuuriin, Lan to Lan? Mikä porttinumero siinä tapauksessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1793470Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3742186Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii552157- 422028
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4161142Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1171039- 57958