Bmw 320d 07-11 uskaltaako ostaa

Bmw tyttelikö?

Hei, olen autoa vaihtamassa lähinnä nykyisen auton meluisuuden takia. Netistä löysin listan autojen meluista ja tuollainen Bmw on listan mukaan yksi hiljaisimpia.
Lisäksi auto kulutus samalla listalla on moottoritienopeuksissa kaikista pienin.
Eli kaksi minulle tärkeintä ominaisuutta on kunnossa.
Mutta mitenkä tuollainen Bmw kestää? Onko tyyppivikoja? Moottori voi olla mikä tahansa muukin kun tuo 320d, mutta diesel on oltava. Onko joku muu moottori parempi kuin 320d moottori? Tehoilla ei väliä ja ehdottomasti manuaali vaihteinen pitää olla. Kiitos asiallisista vastauksista.

37

24208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittaja tytteli

      Hei, miksi miinus peukku? Onko se autolle vai kysyinkö väärin?
      Kokemuksia kiitos.
      Mainitaan vielä että max. hinta on 20000e.

    • 785436804

      Osta suosiolla bensa-BMW, dieseleissä on niin paljon vikoja ettei kannata edes harkita noissa hinnoissa.

      • Anonyymi

        Väärin bensat on paljon vikaisempia!.


    • sdfgdfsg

      ei 3-sarjan bemarit mitään erityisen hiljaisia ole, keskivertoa hiljaisempia kyllä.

      BMW:llä on ilmeisesti jonkinlaisia asenneongelmia 4-syl koneita kohtaan. tuossakin *20d koneessa on aika vakavia ongelmia mm. jakopäävika jonka korjaaminen maksaa 3-4t€ toinen vakava vikapaikka on kampiakselin värinänvaimennin joka hajotessaan saattaa aiheuttaa kampiakselin katkeamisen.
      lisäksi dieseleiden muut ongelmapaikat kuten turbo, suuttimet, polttoainepumput ym. nämä aiheuttavat ongelmia vasta 200-300tkm ajettuna.

      yleisestiottaen: osta 6-syl bmw, tässä tapauksessa alkaen 325d ja unohda noi manuaalivaihteet. ei nykypäivänä jaksa keppiä sekottaa kuin amikset.

    • Bmw tyttelikö

      Kiitos asiallisista vastauksista. Ajan vuodessa lähes 60tkm joten diesel on ehdoton. Saan toki yli puolesta kilometrikorvaukset mutta silti dieseli on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Edellinen autoni oli bensiinimoottorinen jonka laskin maksavan minulle noin 250 euroa kuussa enempi kuin nykyinen dieselautoni.
      Nykyinen autoni on automaattivaihteinen ja minä en todellakaan tykkää vaihteistosta. Käsivaihteet on ehdoton vaatimus, vielä ehdottomampi kuin tuo diesel.

      Googlaamalla löysin TM lehden sivuilta autojen melutaulukon ja 320d oli aivan siellä kärjessä, siihen perustan luuloni auton hiljaisuudesta. Kai se jossainmäärin pitänee paikkansa kun on oikein mittaustuloksia, edes suuntaviittana hiljaisuudesta? Samoin moottoritiekulutus oli kaikkein pienin koko ryhmästä 5.9l/100km kun ajaa 120 km/h vauhtia. Nuo ovat minulle hyvin tärkeitä asioita.
      Nuo moottorikorjauksien euromäärät kyllä kuulostavat tosi suurilta, vielä jos kyseessä todella on mahdollinen tyyppivika. Nykyinen dieselini, ei BMW, ylittää juuri 300 tkm ja siinä on ollut muutama vika hiljakkoin, jokin venttiili maksoi 600euroa ja latauslaite 400e. Korjaamon mies sanoi niitä normaali vioiksi. Mitään tuhansien korjauksia en kyllä halua, ei kai kukaan halua. Ehkä sitten pitää ostaa uusi takuullinen auto, niin saa taloudellisesti varmoja kilometrejä.

      • dpowa

        Täyttä soopaa tuo bemarin dieseleiden vika herkkyydestä, joissakin 177hv alkupään dieseleissä on ollut jakopäänketjun venymis ongelma. Tuokin ongelma on noin 1% luokkaa valmistetuista... Sekin on korjattu tehtaan toimiesta. Hyviä pelejä ja menevät todella väheällä. Itsellä on 320d, mitään ongelmia ei ole ollut, ei mitään! Olen ajanut 210tkm.


      • Niina8

        Itse ajelen vastaavalla autolla, ja koen sen kyllä hiljaiseksi. Aikaisemmat autoni, uusi Accord ja Passat, niin kyllä Bemari mielestäni peittoaa nämä sekä hiljaisuudella, että ajomukavuudella. Miehenikin pitää bemua hiljaisena, hän ajelee Audi A4:lla. Maksoin omastani 19000, ajettu 192000 (autom), ja paljon on vielä km jäljellä...


      • Ketjut
        dpowa kirjoitti:

        Täyttä soopaa tuo bemarin dieseleiden vika herkkyydestä, joissakin 177hv alkupään dieseleissä on ollut jakopäänketjun venymis ongelma. Tuokin ongelma on noin 1% luokkaa valmistetuista... Sekin on korjattu tehtaan toimiesta. Hyviä pelejä ja menevät todella väheällä. Itsellä on 320d, mitään ongelmia ei ole ollut, ei mitään! Olen ajanut 210tkm.

        Anteeksi vain olen nauranut noita puheita jotka väittävät ettei jakopäänketju veny ja on ikuinen.Kyseessä ei ole ainoastaan BMW vaan kaikki ketjulla olevat autot.Myyntimiestenkikka.Autoja joista ketju mennyt jopa poikki tai rikkoutunut ennenaikojaan samoin jakopäänhihna mennyt poikki!Kaikki myyntimiehet myyvät vain testivoittajia.Erityyppisiäketjuja olen katsellut livenä 40v.Ehkätiedän mistäpuhun.Ainoastaan hyvämoottoriöjy riittävänusein vaihdettuna antaa ketjuille lisäaikaa uuden oljynsuodattimenkanssa.Mikälivaihdat auton X-kilometreillä ei ongelmaa ole.


    • Miestenkesken kivaa

      Aloittaja ei ole varma onko tyttö. Tietysti parisuhteessa täytyy sen toisen olla top,ja toisen bottom. Koittakaa päättää

    • xdriveri

      "Aloittaja ei ole varma onko tyttö. Tietysti parisuhteessa täytyy sen toisen olla top,ja toisen bottom. Koittakaa päättää"

      Hahaa, luultavasti joku audiinsa kyllästynyt juppihanuristi joka haluaisi ajaa joskus autollakin.
      Ihan vinkkinä sulle, pysy kuule puppelisnobi audissa vaan niin ei tarvi kuunnella pian sun valitusta kun et kumminkaan osaa takavedolla ajaa ja rahat ei riitä neliveto bemuun.

    • Herrasmiesbemari

      Hyvää autoa olet hankkimassa, täytyy sanoa.

      Itselläni on ollut nyt noin vuoden ajan BMW 320d vm 2008. Olen ajanut sellaiset 20tkm (nyt mittarissa on noin 90tkm) ja mitään vikaa ei ole ollut. Vanhassa autossani sen sijaan (Ford Focus ST) oli heti alusta lähtien kaikenlaisia lastenvikoja, joten laatuero näiden kahden auton jälkeen on selvä. Ja dieselin rohinat eivät kyllä autoon kuulu, tuntuu oikeastaan aika miellyttävältä. Kertoo myös jotain että kiihdyttäessä turbon ihana vihellys kuuluu vain jos on ikkuna auki :) Ainoa sellainen negatiivnen asia, josta haluan mainita kerta haluat juuri manuaalivaihteistoa on nimittäin melko suuri väli 3 ja 4 vaihteen välillä. Ei se pidemmän päälle haittaa yhtään, on enemmänkin totuttelukysymys ja "häiritsee" vain kaupunkinopeuksissa. Ja on tuossa bemarissa sen verran paljon tehoa ja vääntöä, että hyvin tolla vaihteistolla pärjää :) Itse ostin omani juuri pienen kulutuksen ja tehokkuuden takia. (Tehokkain auto verratuna kulutukseen. 320 diesel on sitä paitsi tehokkaampi kuin vastaava 320 bensakoneella ja vie vähemmän ainetta.)

      Suosittelen lämpimästi :) Ja vielä nahkasisustalla kuin mahdollista. Itse pidän juuri omasta vaaleasta nahkasisustuksestani.

      • Onnellinen 320D

        Minulla on 320D automaatilaatikolla ja automaattiilmastoinnilla, koriltaan madallettu (M) malli ?. Eikä siinä ole ollut mitään isompia vikoja, ajettu jo 330t. Alatukivarsi on vaihdettu samoin eteen yksi kierrejousi, nämä tulevat yleistymään kaikilla johtuen nykyisestä tiestöstä. Automaattivaihteita en antaisi pois, on mielyttävä ajaa. Sisustus on nahkaa. "Auto saa olla minkävärinen vaan kunhan on musta."


    • Aloittaja tytteli

      Hei, nyt on bmw koeajettu. Kiva pakkasaamu sattui kohdalle, lämmityslaite on tosi hyvä. Omassani on lisälämmitin jota ilman auto ei lämpene juurikaan kaupungissa 20 asteen pakkasessa. Bmw lämpeni tosi hyvin ilman lisälämmitintä.
      Auto oli hiljainen, renkaat olivat ihan uudet michelin nastarenkaat, niiden ääni ei kuulunut rapinana sisälle. Ajoasento on hirmu matala, tuntui kun olisi istunut maan tasolla. Näkyvyys liikenteen sekaan jäi huonoksi, olen vain 159 cm pitkä. En tiedä tottuisiko noin matalaan autoon. Auto oli vähän karun oloinen sisältä, mutta samalla tyylikkään yksinkertainen.
      Myyjä sanoi että Bmw:n diesel moottorit ovat ihan yhtä hyviä kun muidenkin. Samat viat toistuvat muissakin merkeissä. Liike ei ollut bmw kauppa ja itseasiassa myyjä olisi mieluummin myynyt minulle toisen merkkisen auton, sellaisen joita hänellä oli kolme kappaletta.
      Budjettikin nousi noin 25 tuhanteen kun omasta luvattiin yllättävän hyvin. Nyt siis on mahdollista ostaa alle 100 tkm ajettu auto. Ehkäpä sellaisen uskaltaa ostaa.

      P.s Sinkkuna elelen.

      • gs birotor

        Mielenkiinnosta kysyn mikä on se nykyinen merkki ja malli.
        Tiesitkö sen, että helpoiten meluisuutta voi vähentää vaihtamalla uudet renkaat, mutta silloin kannattaa kysellä merkkifoorumeilta mitkä renkaat sopivat siihen.


      • Aloittaja tytteli

        Kiitos herrasmiesbemarille kommenteista. Kerkesin tuon koeajoraportin kirjoittaan ennenkuin luin juttusi. En huomannut vaihteissa mitään omituista, en ehkä osaa autoa sillälailla tarkastella. Mutta se on hyvä, niin silloin asia ei häiritsekään. Auto oli konstailematon ajaa, siis kaikinpuolin helppo. Moottorin voima ei ole minulle tärkeä, riittää että auto on sellainen jouheva ja joustava. Nykyinen autoni taitaa olla voimakkaampi kun tuo ajamani Bmw, mutta tuntuu omituiselta ja tunnottomalta tuon automaattivaihteiston takia.
        Nyt minulla on nahkapenkit, mielestäni niiden paras puoli on puhtaanapito. Mutta alkavat olla aika epäsiistit nyt kun autolla on ajettu 300tkm. Tai kuskinpenkki on epäsiisti. Tuleva autoni on kuitenkin tavallisilla penkeillä. Nahkapenkit on talvella hirmukylmät ja liukkaat. Tämmäinen pienikokoinen nainen liukuu joka risteysessä reunasta toiseen. Ja vielä ikävämmät ne on kesällä kun kuuluu tähän hametta, joskus hyvin lyhyttä, käyttävään sukupuoleen. Penkki suorastaan polttaa istuutuessa.
        Oikestaan nyt ainut askarruttava asia on auton mataluus, täytyy varmaan hakea auto parin päivän koeajoon. Tuntui kyllä aika paljonkin häiritsevältä tuo rajoitettu näkyvyys.


      • Aloittaja tytteli
        gs birotor kirjoitti:

        Mielenkiinnosta kysyn mikä on se nykyinen merkki ja malli.
        Tiesitkö sen, että helpoiten meluisuutta voi vähentää vaihtamalla uudet renkaat, mutta silloin kannattaa kysellä merkkifoorumeilta mitkä renkaat sopivat siihen.

        En viitsi tuon nykyisen merkkiä mainita. Koitin etsiä tuota alkuperäistä viestiäni vastaavaa tietoa ja tuntui että tämä on jonkinlainen erimerkkien kinastelupalsta.
        Niinpä en mainitse toista merkkiä, jos keskustelu pysyisi asiallisempana näin.

        Sattumoisin minulla on samanlaiset michelin-nastarenkaat kuin koeajamassani Bmw autossa. Omassani niiden ääni kuuluu selvästi paremmin, vaikka ovat paljon hiljaisemmat kun pois vaihtamani vanhat nastarenkaat. Nykyinen autoni on kyllä myös aika hiljainen, mutta ei niin hiljainen kuin Bmw 320d.


      • gs birotor
        Aloittaja tytteli kirjoitti:

        Kiitos herrasmiesbemarille kommenteista. Kerkesin tuon koeajoraportin kirjoittaan ennenkuin luin juttusi. En huomannut vaihteissa mitään omituista, en ehkä osaa autoa sillälailla tarkastella. Mutta se on hyvä, niin silloin asia ei häiritsekään. Auto oli konstailematon ajaa, siis kaikinpuolin helppo. Moottorin voima ei ole minulle tärkeä, riittää että auto on sellainen jouheva ja joustava. Nykyinen autoni taitaa olla voimakkaampi kun tuo ajamani Bmw, mutta tuntuu omituiselta ja tunnottomalta tuon automaattivaihteiston takia.
        Nyt minulla on nahkapenkit, mielestäni niiden paras puoli on puhtaanapito. Mutta alkavat olla aika epäsiistit nyt kun autolla on ajettu 300tkm. Tai kuskinpenkki on epäsiisti. Tuleva autoni on kuitenkin tavallisilla penkeillä. Nahkapenkit on talvella hirmukylmät ja liukkaat. Tämmäinen pienikokoinen nainen liukuu joka risteysessä reunasta toiseen. Ja vielä ikävämmät ne on kesällä kun kuuluu tähän hametta, joskus hyvin lyhyttä, käyttävään sukupuoleen. Penkki suorastaan polttaa istuutuessa.
        Oikestaan nyt ainut askarruttava asia on auton mataluus, täytyy varmaan hakea auto parin päivän koeajoon. Tuntui kyllä aika paljonkin häiritsevältä tuo rajoitettu näkyvyys.

        Nahkaistuimissa on tärkeää tehdä vähintään 2kertaa vuodessa puhdistus/hoito vahaus jolloin se nahka pysyy lähes uuden veroisena, mutta paljoltikin riippuu alkuperäisen nahan laadusta.

        Itselläni on autossa polttoainekäyttöinen lisälämmitin jolloin todella harvoin joudun lähtemään "kylmällä" autolla liikkeelle, mutta en edes itse muista milloin olisin käyttänyt penkinlämmitintä. Suurempi ongelmna on kuten totesit tuo kesän lämpö, josta pääsee eroon laittamalla auto käyntiin hetkeksi ennen lähtöä jolloin ilmastointi jäähdyttää sen siedettävämmäksi.

        Auton mataluus voi tulla ikävästi haitaksi, jos joudut paljokin ajamaan kelistä välittämättä talvella, koska monessa paikassa tien/kadun hoito on aikaheikolla tasolla. omassa 2 autossa näkee talvella, että olen toiminut lumiaurana monessa sivutiellä/pihoilla.


    • Herrasmiesbemari

      Joo, kylmemmälläkin kelillä tuo BMW lämpee nopeasti :) Itseäkin mietitytti hieman kun omani ostin, että mitenköhän tuo diesel lämpenee talvella. Mutta lopputulos oli, että lämpenee paremmin kuin monet pienikoneiset bensakoneet. Mistä päin olet autoa ostamassa? :) Omani maksoi 25k ja silloin Bemarilla oli ajettu 72tkm, vaalealla nahkasisustalla ja hyvillä varusteilla muutenkin joten sain omani melko hyvään hintaan vuosi sitten. Ja vm oli tosiaan se 2008. Hyvä auto ja sopii hyvin herrasmiesautoksi näin 20-vuotiaallekin :)

      • Aloittaja tytteli

        Jostain uudenmaan liikkeestä varmastikin auton hankin. Toisaalta käyn jatkuvasti Turussa ja Tampereella, saattaa se kauppa syntyä sielläkin.


      • gs birotor

        Taitaa siinä olla termostaatti ohjattu sälekaihdin jäähdyttimen edessä ja olisiko vielä sähköpatruunat lisäksi.
        Tyhmää säästöä oli bemulta poistaa uudesta 3-sarjasta tuo kaihdin, offtopic...


    • Herrasmiesbemari

      Eipä mitään :)
      Onhan tuo ajoasento hivenen matala ja suorastaan urheilullinen, mutta ei minua häiritse mitenkään. Sääditkö penkit parhaimpaan mahdolliseen ajoasentoon? Suosittelen tosiaan harkitsemaan ja tuo pidempiaikainan koeajo voisi olla hyvä. Voi olla, että totut hyvin hieman matalampaan ajoasentoon, kunhan jotain edes näet ratin takaa :) Kyllähän nahkapenkeissä on tosiaan oma viehätyksensä, mutta on niissä ne haittapuolletkin :D Kokeilitko muuten vakionopeudensäädintä vai oliko kyseisessä yksilössä sellaista? Erittäin mukava ja helppo käyttää.

      • Aloittaja tytteli

        Jouduin kyllä säätämään penkin ylimpään mahdolliseen asentoon. Ajoasento oli silti ihan hyvä, se ei olisi ongelma. Vain tuo rajoitettu näkymä mietityttää.
        Vakionopeussäädintä en koittanut, mutta tiedän sen tarpeellisuuden. Ajan niin paljon matka-ajoa että se täytyy olla.


    • Bmw tytteli

      Hi hii, niin kävi että kaupat sovittiin bmw farkkuun. Musta 2010 n.60 tkm ajettu tulee kauppaan ensiviikolla ja luovutetaan minulle putsattuna perjantaina. Sain autoon jonkin lisätakuun kahdeksi vuodeksi joten ei huolia mistään moottorikorjauksistakaan, vaikka tuokin myyjä lähinnä hymähteli tuolle moottorin hajoamismahdollisuudelle. Leasing auto ollut, myyjän mukaan ovat parempia, ei ainakaan ole huolloissa säästelty.
      Nyt on pakko tottua matalaan autoon, käy se näinkin. Kiitos kaikille keskustelukumppaneille ja hyvää kesää.

      • gs birotor

        Tuossa linkki lisä takuuseen. (ilmeisesti tuollainen?)
        http://bmw.laakkonen.fi/premiumselection.php

        Leasari autot ovat kaksipiipuinen juttu, onhan ne huollettu, mutta taas jos se ensimmäinen käyttäjä on voinut olla huoleton henkilö ja ajatellut eihän tämä ole oma joten aivan sama miten käyttää/pitää.
        onnittelut ja mukavia ajoja....


    • meki1

      Me ostettiin BMW 320d E46 hintaan 28000€, mutta aikaa on ikuisuus .Ehkä 2006
      vuosimalli 2003.
      Nyt kilometrejä kohta 450000tkm, ja isoin remppa oli turbo aika alussa ostoa (tuli maksaa 2000€ uus turbo) meni kesken kesämökkireissuin ja uusi piti ostaa, koska joku uusia laki esti liikkeitä laittamasta huollettua turboa.
      Mutta siinä kaikki! loput viat ihan normaaleja, koiranluita, iskareita, perushuoltoja, ei mitään mainittavaa eikä mitään kallista! (en käytä merkkikorjaamolla)
      Itseasiassa jos saisi jo turbonvaihdetun bemarin pienillä kilsoilla ostaisin uudelleen samanlaisen.:)
      Joten minulla ja meidän perheellä hyvä kokemus.

      Koputan puuta samalla...:)

      • Anonyymi

        Ei mene lähellekkään 2000€ että autossa on toimiva turbo.


    • diesel smoke

      Vanhemmillani on Bmw 530da vm-00 jolla on ajettu jo päälle 300tkm,automaatti on ainakin alkuperäinen mutta siihen onkin vaihdettu öljyt säännöllisesti huuhtelu menetelmällä jotta ei jää paskaa lootaan.. On kyllä ollut äärettömän hieno auto ajella kun olen itekkii sillä ajellut ja se äänettömyys on kiva puoli =) automaatti vaihtaa todella pehmeästi vaikka kilsoja onkin reilusti.. Monet puhuu Bmw:n kalliista huolto kuluista,mitä ne on? Vakuutukset ovat ihan samaa tasoa kun kaikissa muissakin autoissa on tähän mennessä ollut eikä varaosatkaan ei ole kalliita tosin niitä ei ole liiemmin tarvinnu tilailla. Tuosta tuntuu tehoakin löytyvän ihan asiallisesti,ei sillä tarvi jaloissa olla =) hyvä auto kaikin puolin,suosittelen!

    • bmw330_123

      penarin 2litran diesel on aivan susi. osta pois jos haluat rampata korjaamolla. :)

      • Bmw kulkee

        No onhan tuo pelannut. Onko sulla samalainen?.


    • loistopeli

      2009 320d joka on muuten loistava peli, mutta pientä miinusta tulee seuraavista ylimääräisistä hajoamisista, joihin ei oikein itsekään voi vaikuttaa: ajovalojen ohjausyksikkö 550 e ja takavalon "pesä/kotelo" 300 e. Kun seuraavan kerran mittaristoon syttyy ajovalojen vikavalo, tietää että taas kuluu satasia.

    • 320 d a

      Oli aikoinaan 320 d automaatti ja aivan mainio peli. Ajoin uudesta lähes 200000 kilometriin ja normihuolloilla. Ainut vika huoltojen ulkopuolella oli etuparkkilamppujen palaminen kerran. Kestävä, hiljainen ja hyvä ajaa.

    • B328i

      355000 takana wanhalla E46 328:lla, bensalaite siis ja edelleen ajettavuudeltaan mainio. Varsinaisia tekniikkaongelmia ei ole ollut lainkaan. Dieleleistä ei itsellä ole kokemusta mutta tuttavani 535d:stä hajosi aikanaan molemmat turbot ja siitä aiheutui n. 5000€ korjauskulut. Itse pysyttelen mielellään bensamoottorisissa juuri tuon tukankuivainten hajoamisriskin vuoksi. Omat ajomäärät kuitenkin karvan alle 40tkm/vuosi joten ei ehken kannatakaan dieseli vielä näillä kilometreilla. BMW:n kuusisylinterinen vanhakin bensamoottori on yllätttävän pienikulutuksinen tavallisessa ajossa ja todellista käyttökelpoista voimaa on tarpeeksi.

    • bmwspeedhawk

      Hei . Kysyisin bmw 320 d käyttökokemuksia . Onko kellään bemarissa ollut käynnistymisongelmia , vikaa polttoainepumpun ohjauksissa, kun auto ei saa dieseliä ja ohjainerele hajosi edellsiellä kerralla, niin onko sama polttoaineen ohjairele hajonnut muiltakin dieselin samanikäisiltä bmw istä?

    • Anonyymi

      320 d on hyvä ja luotettava auto mikä on saanut maailman laajuisestikin tunnustusta. Lisäksi auto on todellakin hyvä auto ajaa. Huollot kannattaa tehdä ohjeistusten mukaan niin huolettomia kilometrejä riittää.

    • Anonyymi

      Tuo 320d etenkin nelivetona on ja on aina ollut ajajan auto.

      • Anonyymi

        Rahamiehen auto.

        Kannattaa ilmottautua BMW huoltoon valmiiksi jo jakolaatikkojonoon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe