Kaukovainio turvatonta aluetta?

kaakkuriin

Kertokaapa muualta muuttaneelta onko perää? Luin lehdestä just, että joku ei halua lapsia hoitoon kaukovainiolle alueen turvattomuuden tunteen takia. Itse just aattelin lapsen laittaa hoitoon tälle alueelle. Minä sain alunperin sellaista infoa, että kaakkuri on levotonta seutua.

25

3106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • remesari

      Ne on snobeja. Täällä on paljon rauhallisempaa kuin väitetään. Ja en tajua miten se turvattomuus siellä päiväkodeissa näkyy. En osaa sanoa onko kaakkuri levotonta vai ei. Kuskatkoon oulunsaloon tai herukkaan vaikka lapsensa, jos ei kelpaa...

    • Walmariinukka

      Kaukovainiossa ei ole muuta vikaa kuin,että siellä on alamaailman kohtauspaikkana räkäläbaari :( Mutta eihän ne kutjakkeet kuitenkaan päiväkotiin tuu istuskelee,,kait.......................>

    • Va tie

      Pian uusitaan ostoskeskus ja sen myötä sen ilmettä (ja ihmisiä).
      Kaikkialla suomessa on ostarin kupessa joutilasta sakkia, sille ei voi mitään.

      Kaukovainiolla pääasiallisesti asuu eläkeläisiä, ainakin länsipuolella olo on kuin pupulitehtaassa.

    • Trans-D

      Kaikkialla missä asuu ihmisiä, on turvatonta.

      • Anonyymi

        Totta.


    • miragr

      Vanhaa väkeä täällä asuu paljon, eikä mun mielestä mitenkään rauhatonta. Toi baarihan muuten lopettaa. Aika outo väite siinä mielessä, että vain yksihän noista päiväkodeista on tässä keskustassa muut kolme asuntoalueilla. Ja toi keskustassakin oleva on vähän syrjässä kaikesta. Kaakkurissa on enemmän nuorta porukkaa, joten ehkä siellä on rauhattomampaa en tiedä. Ollaan lasten kanssa asuttu täällä useamman vuoden, enkä ole muuttamassa pois.

    • kaakkuriin

      En ole tosiaan itsekään huomannu mitään pelottavaa kaukovainiolla sinä aikana kun asuttu täällä. Onkohan tuo joku vanha mielikuva vaan? Itsekään en ostarista kyllä pidä johtuen lähinnä vaan huonosta asiakaspalvelu kokemuksesta. Piristäisi aluetta kokonaan uusi rakennus siinä.

    • neverix

      Uudet rakennukset tulossa ostarille. En tiedä tosin minkä näköistä.
      Täällä on kai ollut joskus 60-70 luvulla rauhatonta, eli silloin kun on rakennettu nämä vanhimmat talot. Ehkä siitä se maine. Tämä ei ole liian tiiviisti rakennettu, kuten uudet lähiöt.

    • Ent kaketsulainen

      Kaikkialla Oulussa, missä on halpa vuokra, on örveltäjiä ja narkkeja.
      Narkit ja alkkikset kun on varattomia, niin ei ne hienostoalueilla asu.
      Rajakylä, Toppila, Kaketsu ja Kaakkuri on ainaki näitä halpis alueita.
      Kaketsulla olen asunut alakouluikäisen tytön kans ja pois muutettiin, kun aloin pelkäämään ampumistapauksen jälkeen.

      Kaupassa näin jos vaikka minkänäköistä huume/lääke hörhöä, joilla oli vaahto suupielissä ja ostivat olutta tms. Vartijoiden takaa-ajon olen nähnyt, kun varkaat juoksi kaupasta pakoon silmät päässä seisoen.
      Pillereiden myyntiä olen myös ollut todistamassa autonratin takaa, kun Holovin takapihalla diileri möi mustalaiselle. Ei ne tajua edes varoa, että näkeekö kukaan.

      Ja juu.. en soittanu poliiseja. Mitä se olis auttanu? Siinä vaiheessa, kun kaupat ohi, myyjä katoaa ja ostaja on jo soosissa lääkkeistä.

    • Selväjärkinen

      Kaukovainio ja Rajakylä oulun huonoimpia alueita. Narkkareita ja örveltäjiä tulee vastaan valtavasti. Joka viikonloppu pahoinpidellään/ryöstetään joku baarin kulmilla. Hirveä alue , en lähtisi vaikka saisi ilmaisen asunnon.

      • höpsistä

        Tuskin oot asunut kummassakaan. Sehän on kiinni siitä minkälaisten ihmisten kanssa viettää aikaa, mihin aikaan oot liikkeellä ja minkalaisessa kunnossa. Kun osaa käyttää järkeä, turvassa on.


      • Vilho2013
        höpsistä kirjoitti:

        Tuskin oot asunut kummassakaan. Sehän on kiinni siitä minkälaisten ihmisten kanssa viettää aikaa, mihin aikaan oot liikkeellä ja minkalaisessa kunnossa. Kun osaa käyttää järkeä, turvassa on.

        Suurimmat mahdollisuudet tulla hakatuksi, ryöstetyksi tai tapetuksi kuitenkin rajakylässä ja kaukovainiolla.


      • drgyro
        Vilho2013 kirjoitti:

        Suurimmat mahdollisuudet tulla hakatuksi, ryöstetyksi tai tapetuksi kuitenkin rajakylässä ja kaukovainiolla.

        Itse asiassa keskustassa mahdollisuudet ovat paljon suuremmat....


      • Anonyymi
        höpsistä kirjoitti:

        Tuskin oot asunut kummassakaan. Sehän on kiinni siitä minkälaisten ihmisten kanssa viettää aikaa, mihin aikaan oot liikkeellä ja minkalaisessa kunnossa. Kun osaa käyttää järkeä, turvassa on.

        Ahaa, eli pitää osata varoa liikkumista "huonoon aikaan" jne.? Ei kyllä sitten täytä normaali ihmisen kriteerejä.


    • niinperkele

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/200808208134483_uu.shtml

      -> "Oulu: Toppila ja Tuira

      Oulu ei poikkea väkivaltarikollisuuden osalta muista suomalaisista kaupungeista. Tyypillinen pahoinpitely tapahtuu keskusta-alueella (vuonna 2007 379 henkeen ja terveyteen kohdistunutta rikosta) ja osapuolet ovat yleensä humalaisia miehiä.

      Keskustan jälkeen eniten väkivaltaa esiintyy vuoden 2007 tilaston mukaan Toppilassa ja Tuirassa, joissa molemmissa sattui viime vuonna 73 henkeen ja terveyteen kohdistunutta rikosta.

      Oulun poliisi ei halunnut kommentoida tuloksia millään tavalla."

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013102517553457_uu.shtml

      "Oulu

      1. Tuira 69

      2. Rajakylä 59

      3. Toppila 54

      Vertailun ulkopuolelle jätetty Ouluun 2013 liitetyt kunnat.

      Kuluvana vuonna Toppilassa on tehty 57 ilmoitusta pahoinpitelyrikoksesta. Viime vuonna määrä jäi 54 tapaukseen.

      - Ero on tilastollista heilahtelua. En ole ainakaan itse huomannut, että Toppilassa olisi mikään erikoisemmin muuttunut. Oulussa samat lähiöt työllistävät poliisia vuodesta toiseen. Näissä paikoissa on yleensä paljon kaupungin vuokra-asuntoja. Se on varmasti yksi syy tilastojen takana, rikoskomisario Seppo Leinonen Oulun poliisista kertoo."


      Ei kummassakaan kaukovainiota.

    • Kylmät kädet

      LOL! ei todellakaan ole turvatonta aluetta. Takaan sen.

    • vieläkö tätä jappaas

      No voi jessus, totta kai missä on baari ,, myös sattuu tyhmyyksiä,
      mutta ei ole pakko olla osallisena- - ei siis ole Pakko mennä juomaporukoihin.

      Kaukovainon länsi -puoli on huopatossu aluetta, vanhoja ihmisiä pääasiassa, Rivareissa saattaa löytyä joku lapsiperhekin !

      • maakotkani

        Maakotkantiellä ei ainakaan ole turvatonta. Ihmettelen näitä ihmisiä, jotka tulee esittämään "faktoja" vaikkei edes ikinä ole asunut tai käynyt Kaukovainiolla. Mainettaan parempi paikka :)


    • Tyytyväinen

      Muutimme maaliskuussa Ampuhaukantielle. Todella mukavaa aluetta! Ei voisi luonnonläheisempää paikkaa löytää näin läheltä keskustaa ja sairaalaa. Kerrostalossamme asuu pääasiassa vanhuksia ja ikkunasta voi ihailla päivittäin kahdeksan oravan vipellystä männikössä. Viereiselle kuntopolulle uskaltaa mennä iltaisinkin lenkkeilemään. Kaukovainion keskustakin vaikuttaa rauhalliselta. Vaikka olen pieni nainen, uskallan hyvin mennä yksin sinne asioimaan kauppaan ja postiin, mutta ravintolat olen jättänyt suosiolla kokeilematta, koska niissä ne juopot ja ammuskelijat kai majailevat, jos niitä muka jossakin täällä on. Paljon olen nähnyt lapsiakin Kaketsun ostarilla yksin kuljeskelemassa. Kaiken kaikkiaan Kaukovainio on minusta aivan mainio asuinalue tavallisille ja ulkoilusta pitäville ihmisille.

      • jaaa

        Siitä ampuhaukantieltä ei ole pitkä matka lämsänjärvelle. Ostarilla uskaltaa päivisin liikkua ihan mainiosti. Itsekkään en myöhään siellä liiku.


    • Kello 3:00

      Kesällä ammattijuopot istuu ostarilla örisemässä ja kuseksimassa. On kyllä kärsineen näköistä porukkaa. Naama punaisen pinkeänä ja joskus haavoillakin. En tiedä mihin ovat talveksi menneet. Pyörä aina lukkoon ja mieluusti vaijerilla myös telineeseen kiinni. Muuten lähtee huppupään kantoon. Olen itsekin sitä mieltä että mainettaan paljon rauhallisempi paikka.

      • Anonyymi

        Eipä istu enää.


    • Anonyymi

      mäki näin kerran juopon. sillä oli punanen naama ja rööki suussa. tunteeko kukaan?

      • Anonyymi

        En onneks tunne. Pelkään juoppoja, kun ne örisee. Vain olisiko se ollut vain normaali kesälomalla oleva maailman onnellisimman kansan kansalainen?


    • Anonyymi

      vanhat muistit

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1505
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1302
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe