Ongelmia sängyssä...

Panoa odotellessa

Mistä johtuu että synnytyksen jälkeen seksi tuntuu aivan järkyttävältä. Sattuu, kiristää, tuntuu hankaavalta, vaikka runsaasti liukkaria on messissä.

Synnytyksestäni on 3 kuukautta ja jälkitarkastuksessa kaikki oli parantunut ennalleen. "lääkärin mielestä alapäästäni ei edes huomannut että olisin koskaan synnyttänytkään."

Onko kanssasisaria? Milloin seksi on alkanut tuntua taas normille?
Tiedän että 3 kk on lyhyt aika, mutta haluan vain tietää että mistä moinen johtuu.

7

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • egöh

      Kuivat limakalvot. Liukkari ei välttämättä auta, kun se nyt vaan ei ole sama asia kuin luonnollinen kosteus. Valitettavasti imetys kuivattaa limakalvoja reilusti, eli jos imetät niin ongelma tuskin tulee poistumaan kovin äkkiä. Itse imetän lähes vuoden vanhaa ja kuivaa on edelleen, mutta eipä se nyt vuosi tai ylikin ole loppujen lopuksi pitkä aika. Sitä paitsi onhan nyt vaikka mitä muuta, mitä voi tehdä yhdynnän sijaan. Suuseksi, käsintyydytys... Ainakin minun kokemukseni mukaan harva mies suuseksistä kieltäytyy.

      • egöh

        Ja lisäys: itse en edes synnyttänyt alakautta, mutta mainitsemasi tuntemukset ovat silti tuttuja.


    • AP..

      Ok! En siis imetä, mutta tokihan nuo hormoonit on ollut sekaisin tovin verran, joten varmaan siksi siis limakalvot kuivat. Ollaan miehen kanssa enimmäkseen juuri vain hyväilty koska yhdyntä ei hirveesti käy edes mielessä.

      Välillä tulee vain sellainen olo et kaipaa oikeen kunnon panoa!! ja sit kun yritetään niin ajatus tuntuu aina hyvinkin kiihottavalta, mutta itse suoritus kun alkaa katoaa halut samontein kun kipu ne vie.
      Olen yrittänyt vain rentoutua joka auttaa hieman, sillä jännittäminen vain lisää kipua, luonnollisesti.

      kiitos vastauksestasi!

    • ewrer

      No ei se lääkäri välttämättä ole nähnyt sieltä sisältä kaikkea. Voi olla repeämä tai arpea tmv. siellä sisäpuolella syvemmällä minne voi lääkäri nähdä. Sen tietää kyllä itse paremmin kun kädellä koittaa miltä tuntuu.

      Ärsyttää kun jotkut lääkärit pitää ihan tyhmänä.

    • kuivamuiva

      Täällä ei imetetty ja tosiaan limakalvot edelleen kuivat vaikka synnytyksestä on 7kk.. Seksi ei tunnu hyvälle joten ei sitä ole paljoa harrastettu. Väsymys (koliikkilapsi ja nyt hammaskitinät) vie myös haluja..

    • mutsinen

      Mulle sanottiin neuvolassa, että synnytyksestä palautuminen kestää vähintään vuoden - vaikka ei imettäisikään. Mulla on kolme lasta tullut peräjälkeen niin, että olen yhä imettänyt edellistä, kun olen alkanut odottamaan seuraavaa, joten kyllä ne petipuuhat todistettavasti onnistuvat, vaikka vähän tiukkaa tekeekin.

      Esileikkiä ja liukkaria lääkkeeksi. Limakalvot ovat kuivat ja 3 kk on aika lyhyt aika parantua, jos on jouduttu tikkaamaan tms. :) Sen verran sanon vielä, että mulla on joka kerta, kun on vain hampaat irvessä jaksanut kestää, hiukan helpottanut. Meillä on alkanut n. 6 kk synnytyksestä hoitua homma helpommin, ts. jos on ollut aikaa esileikille, on liukkarin voinut unohtaa, ja molemmat ovat nauttineet toimituksesta - myös vähän kovakouraisemmasta sellaisesta. Siihen saakka kannattaa miehelle ihan suoraan sanoa, että sopii hoitaa homma nopeasti ja mahdollisimman hellästi.

    • Hoida syy pois

      Limakalvojen kuivuutta voi myös hoitaa lääkkeillä (voide ainakin on olemassa).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      91
      4286
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4202
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3966
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2807
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2521
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2108
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2084
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2003
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1649
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe