Luottotietomerkinnän talletusajan lyheneminen

neiti851

Elikkäs minulla on veloista sovittu maksujärjestelyt velkojien kanssa,osa on jo maksettu.luottotiedoissa merkintöjä hotka vanhenee 2014-2015(16kpl)ja uusin merkintä(1kpl)2016.Merkintäjä on samoista veloista useampia.Onko tosiaan niin ettei noista lyhene kuin tuon 2016 vuonna päättyvä merkintä(velat on maksettu kokonaan 11/2013 mennessä),vai meinaako se että jos samasta velasta useempi merkintä niin lyhenis niistä se viimeisin?Vai noista 17 merkinnästä viimeisin vaan lyhenee vuodella?Aika epäreilu käytäntö että jos hoidan velat kokonaan 2013 aikana niin pitää lusia vielä 2015 asti :,(...oon 28v nainen ja saanu elämäni kuntoon (mm.raitistunu ja valmistun keväällä ammattiin).Valaiskaa joku mua ku en oo varma miten toi homma menee???

11

438

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadg3523

Muistaakseni jos merkinnän tyyppi on UMV eli varattomuus niin se ei lyhene mitenkään vaan poistuu kun aikanaan vanhenee. UMS merkinnät poistuu heti kun ne on maksettu (toki n. viikon viive, mitennyt uo kerkeää hoitamaan).

Muista merkinnöistä en sitten tiedä..

• Ei armoa!

Pitäs olla ikuinen tuon luottotietomerkinnän.

• vlggijgkkc

Ei ne merkinnät itsestäön sieltä lähde.Niidenkin eteen on nähtävä oma vaivansa eli ilmoitettava eteenpäin kuitit maksetuista laskuista yms. Turhaa työtä itseltä lisää jos haluaa merkinnät joskus kokonaan pois.

• velaton:)
        Ei armoa! kirjoitti:

Pitäs olla ikuinen tuon luottotietomerkinnän.

Ai miksi ikuinen luottotietomerkintä? Tapostakaan ei saa ikuista merkintää.

• velaton:) kirjoitti:

Ai miksi ikuinen luottotietomerkintä? Tapostakaan ei saa ikuista merkintää.

No, olisi ihan oikein saada IKUINEN merkintä taposta ja murhasta,,,!!

• puvbxz

Viimeinen merkintäsi on varmaankin viime vuodelta? Koska sinulla on muitakin merkintöjä ennestään, kesto pidennetty neljään vuoteen, eli 2016 asti. Eihän näitä pidennettyjä mihinkään lyhennetä?? Luottotietosi palaavat 2016, maksoitpa velkasi vaikka saman tien.

• entinen velallinen ;

Viimeisimmän merkinnän kesto on 3 vuotta. Aiemmin tullut 3 vuoden merkintä pitenee 4 vuoteen kun tulee uusi merkintä. Jos maksat kaikki pois,tai sen viimeiseksi tulleen merkinnän aiheuttaneen velan, viimeisin merkintäaika lyhenee 2 vuoteen. Kun viimeisin merkintä poistuu, sama kuvio toistuu taas, eli nyt tuo edellinen merkintä onkin viimeisin ja poistuu 2 vuodessa merkinnän tulemisesta jos sen maksaa pois. Näin se menee. Olen itse tämän kokenut.

• Ååå Las palmas
        entinen velallinen ; kirjoitti:

Viimeisimmän merkinnän kesto on 3 vuotta. Aiemmin tullut 3 vuoden merkintä pitenee 4 vuoteen kun tulee uusi merkintä. Jos maksat kaikki pois,tai sen viimeiseksi tulleen merkinnän aiheuttaneen velan, viimeisin merkintäaika lyhenee 2 vuoteen. Kun viimeisin merkintä poistuu, sama kuvio toistuu taas, eli nyt tuo edellinen merkintä onkin viimeisin ja poistuu 2 vuodessa merkinnän tulemisesta jos sen maksaa pois. Näin se menee. Olen itse tämän kokenut.

Taitaa käydä niin, että tulee uusia merkintöjä ja merkinnät jatkavat tuon 2016 jälkeenkin.

• lainaan1
    • Itsehillintä

Voi hyvät ihmiset, kyllä ootte typeriä kun hankitte itsellenne turhaa tavaraa ahneuttanne ja sitten menetätte luottotietonne!!! Olen selviytynyt verraten pienillä rahasummilla ja hoitanut itse opinto- ja asuntolainani. Itsehillintää peliin ja karsi sähköpostistasi kaikki mainoskirjeet pois!!!!!! Tämä neuvo nyt kaikille lukijoille!

• qwertyuiopåq

2015 asti ainakin on merkinnät. Siitä et venkoile millään. Kun toi uusin on noin tuore niin niillä maksettu merkinnöillä ei ole mitään virkaa. Ja sulla on paljon merkintöjä pankin silmissä.

Sinänsä kai luottomerkinnän tarkoitus on turvata luotonantajia ja toimia pelotteena kansalaisille, mutta kyllä monesta oikeasta rikoksesta selviää paljon pienemmällä rangaistuksella kuin hetkellisestä maksukyvyttömyydestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      71
      4116
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2361
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2204
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1741
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1612
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1512
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      80
      1487
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      1246
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1173
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1135
    Aihe