Kauanko opettajaksi opiskelu oikein kestää? Minua kiinnostaisi, mutta Voice of Finlandissa oli monta laulajaa, jotka olivat valmistumassa kohta luokanopettajaksi, tai musiikin opettajaksi, ja he olivat jo 28 -vuotiata. Kestääkö opettajaksi opiskelu oikeasti noin 10 -vuotta?! Minä luulin että vain lääkärit valmistuu noin 30 -vuotiaana. Entä onko sillä väliä opintojen kestossa, että opiskeleeko luokanopettajaksi, erityisopettajaksi tai aineenopettajaksi? Siis oikeasti, kuinka monta vuotta kestää opiskella opettajaksi? Googlasin jo koulutuksen kestoa, mutta se ilmoitetaan opintopisteinä, enkä ymmärrä mitä ne tarkoittaa.
Opettajaksi opiskelun kesto
7
1396
Vastaukset
- 15+8
"ja he olivat jo 28 -vuotiata."
Kertoivatko he, milloin he ovat aloittaneet ja mitä tahtia ovat opiskelleet? - opeksikans
Opettajaksi kestää opiskella 5 vuotta, yleisimmillään menee vissiin 6 vuotta. Riippuu kuinka laajaa tutkintoa tekee, montako sivuainetta ottaa jne. Pääosin voisin sanoa, että 6 vuotta. Itse kanssa suunnitteilla opettajan ura..
- austerism1
Moni heistä ei varmaankaan ole päässyt suoraan ensimmäisellä hakukerralla ja on ehkä pitänyt välivuoden tai -vuosia.
Itse pääsin yliopistoon 23-vuotiaana. Tätä ennen suoritin amk-tutkinnon. Valmistuin yo:sta 30-vuotiaana. Tosin täysipäiväistä opiskelua tuosta oli noin 5,5 vuotta ja loput osa-aikaista opiskelua ja gradun tekoa - ja tutkinnon laajuus on reippaasti yli normilaajuuden (silloin vielä sai vapaasti opiskella kaikenlaista - nyt taitaa olla rajoitteita). Opettajan pätevyyden sain vasta 35-vuotiaana työn ohessa opiskellen. Tosin on siis kyse aineenopettajan pätevyydestä. - Riina
Kiitos vastaajille. Siis periaatteessa noin 5 - 6 -vuotta kestää. Tämän tahdoinkin tietää. Tietysti tajuan, ettei välttämättä heti pääse yliopistoon, mutta kun siinä oli niin monta 28 -vuotiasta, jotka olivat valmistumassa kohta, niin aloin jo miettiä, että voiko tosiaan kestää noin pitkään. Ja kysymykset voi olla vähän tyhmiä, kun olen vasta 15 -vuotias. (:
- 2+2
Neljässäkin vuodessa voi valmistua. Ja mihinkäs täällä kiire on, valmiissa maailmassa. Kesällä ehtii olla töissä kolmisen kuukautta per vuosi, tai sitten lukea kursseja ja valmistua kolmessa vuodessa.
- Anonyymi
Opettajaksi voi opiskella nykyään noin 4 vuodessakin ja minua mietitytää miten musiikin opettajaksi voisi päästä?
- Anonyymi
Voi opiskella 4 vuodessa, jos rahkeissa on varaa eli ei ole muita vastuita ja ahkeroi lujasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2782593Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772443SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis542192Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj701854- 1201618
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis591544- 1341396
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731298Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.871109Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli761089